Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2020-06-09, 13:35
  #73
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Att de agerar med känslor. Man kan inte styra ett land med känslor.

Det är problemet.

Dom flesta människor styrs av känslor oavsett kön. Hade varit intressant att låta bara kvinnor styra istället och se vad som händer, förmodligen mindre krig och våld.
Citera
2020-06-09, 18:40
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
. Hade varit intressant att låta bara kvinnor styra istället och se vad som händer, förmodligen mindre krig och våld.

Historien berättar att det blir mer krig o våld. Många länder i Europa har styrts av drottningar genom historien. Men det här ignorerar givetvis feministerna....
Citera
2020-06-09, 23:35
  #75
Medlem
Tubbos avatar
Jag tänker så här:
Islam övertog det mesta av sin samtids mest avancerade värld. Alltså det vi kallar den antika världen. Det utgjorde dåtidens humanistiska och vetenskapliga spjutspets. Genom islams inflytande har samma region förvandlats till världens skithål.

Under samma tidsålder har västvärlden förvandlats till vår civilisations höjdpunkt. Bland annat på grund av vår kvinnosyn. Så nej, muslimerna har inte rätt.
Citera
2020-06-10, 09:07
  #76
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Historien berättar att det blir mer krig o våld. Många länder i Europa har styrts av drottningar genom historien. Men det här ignorerar givetvis feministerna....

Mera? Oftast brukar man höra om hur vi män är maktgalna och gillar kukmätning. men vem vet. Kanske har vi haft för några kvinnor vid makten så vi inte kan göra en klok bedömning, kanske blir dom flesta som Cersi eller Danarys för att dra en parallell till fiktionens värld.
Citera
2020-06-10, 09:19
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Mera? Oftast brukar man höra om hur vi män är maktgalna och gillar kukmätning. men vem vet. Kanske har vi haft för några kvinnor vid makten så vi inte kan göra en klok bedömning, kanske blir dom flesta som Cersi eller Danarys för att dra en parallell till fiktionens värld.

Ja det är faktiskt sant. Inte för att jag själv forskat om det men jag hörde en historiker på p1 som hade koll och talade om ämnet. Thatcher är även ett nutida exempel med Falklandskriget. Det var kvinnorna som röstade fram Hitler etc. Nu är jag inte emot kvinnlig rösträtt men kvinnors hjärnor är inte helt oproblematiska...
Citera
2020-06-10, 09:23
  #78
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Ja det är faktiskt sant. Inte för att jag själv forskat om det men jag hörde en historiker på p1 som hade koll och talade om ämnet. Thatcher är även ett nutida exempel med Falklandskriget. Det var kvinnorna som röstade fram Hitler etc. Nu är jag inte emot kvinnlig rösträtt men kvinnors hjärnor är inte helt oproblematiska...

Nej jag vet att kvinnor och mäns hjärnor skiljer sig markant speciellt inom vissa områden. Å andra sidan kanske ingen visste vad för dolda avsikter Hitler hade men ändå, ändå intressant.

Kanske tur att männen är den starkare?!

Jag är inte heller emot det jag tror snarare på en balans där det är en ungefär kvotering av både män och kvinnor i toppen (så gott det går) jag tror i varje fall det kan vara det bästa.
Citera
2020-06-10, 09:32
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Nej jag vet att kvinnor och mäns hjärnor skiljer sig markant speciellt inom vissa områden. Å andra sidan kanske ingen visste vad för dolda avsikter Hitler hade men ändå, ändå intressant.

Kanske tur att männen är den starkare?!

Jag är inte heller emot det jag tror snarare på en balans där det är en ungefär kvotering av både män och kvinnor i toppen (så gott det går) jag tror i varje fall det kan vara det bästa.

nä det var nog inte många som kände till Hitlers alla intentioner. Jag är egentligen emot kvotering men det kan ha en funktion i riksdagen, parlamentet osv...
Citera
2020-06-10, 09:49
  #80
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
nä det var nog inte många som kände till Hitlers alla intentioner. Jag är egentligen emot kvotering men det kan ha en funktion i riksdagen, parlamentet osv...

I sak är jag inte det, men jag håller med om att det fallet på sin egen dumhet ibland. Jag menar om du har 10 riktigt duktiga män kontra 10 riktigt dumma kvinnor så måste man alltså ta 5 av varje trots att egentligen det vore för allas bästa att dom 10 duktiga män skulle göra ett bättre jobb i exempelvis i en styrelse.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in