Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-06, 14:42
Medlem
Bahrams avatar
Jag undrar en sak.
Om man härmar ett konto och stödpostar kontot, kan få kontot att stängas av?
Citera
2020-06-06, 14:54
Medlem
najass avatar
Vad i hela friden menar du? Din meningsbyggnad gör att det inte går att förstå vad du menar.

Hur härmar man ett konto? Hur stödpostar man ett konto? Och vad har detta med eventuella avstängningar att göra?
Citera
2020-06-06, 14:55
Medlem
XXAs avatar
Eftersom du inte har samma användarnamn så kommer inte kontot stängas av. Däremot ditt eget.
Citera
2020-06-06, 15:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Hur skulle det kunna gå? Det finns förvisso regler om att man inte kan ha flera konton, så vida att man debatterar med sig själv. Det är skäl för avstängning. Men kommer ju knappast att gå att sabba för någon genom att försöka luras med det. Det kommer ju krävas bevis på att det var just samma användare.
Citera
2020-06-06, 15:21
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hur skulle det kunna gå? Det finns förvisso regler om att man inte kan ha flera konton, så vida att man debatterar med sig själv. Det är skäl för avstängning. Men kommer ju knappast att gå att sabba för någon genom att försöka luras med det. Det kommer ju krävas bevis på att det var just samma användare.
Tex jag följer dig, o stödpostar dig med samma språk. Då kan det bli misstänkt.
Citera
2020-06-06, 15:21
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXA
Eftersom du inte har samma användarnamn så kommer inte kontot stängas av. Däremot ditt eget.
Jag tror inte det. De stänger av båda två.
Citera
2020-06-06, 15:24
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram

Vi kan väl prova din tes?
Härma mig, skriv ett typiskt Dofterna-inlägg här.
Citera
2020-06-06, 15:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Jo vill man sabba för en annan så kanske. Vet inte exakt hur mods ser detta. Att det är samma användare med flera konton. Det de uppgivet är ju att de inte kan se saker som IP. Så kommer väl bli det att jämföra texter. Hur man skriver. Stavning osv. Då rent teoretiskt kan de ju gå att få någon avstängd om det nu ser ut som att användaren debatterar och håller med sig själv.
Citera
2020-06-06, 16:07
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo vill man sabba för en annan så kanske. Vet inte exakt hur mods ser detta. Att det är samma användare med flera konton. Det de uppgivet är ju att de inte kan se saker som IP. Så kommer väl bli det att jämföra texter. Hur man skriver. Stavning osv. Då rent teoretiskt kan de ju gå att få någon avstängd om det nu ser ut som att användaren debatterar och håller med sig själv.

Så 1.07 kan användas mot nån. Det e fuckedup.
En grupp tex israelkramare kan på FB sätter dit iranier hela tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vi kan väl prova din tes?
Härma mig, skriv ett typiskt Dofterna-inlägg här.
Det gäller o känna inläggen först. Jag känner inte dig så bra som skribent.
Citera
2020-06-06, 16:27
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
En grupp tex israelkramare kan på FB sätter dit iranier hela tiden.

Det gäller o känna inläggen först. Jag känner inte dig så bra som skribent.

Härma Najas istället, hen har du haft mycket kontakt med.
Citera
2020-06-06, 16:48
Medlem
GormDenGamles avatar
Frågan är ju inte om man kan göra detta. Frägan är istället hur man orkar och hur lågt man har sjunkit för att ens tänka tanken på detta?
Och har man Inget bättre för sig i sitt liv?
Citera
2020-06-06, 17:38
Medlem
najass avatar
Citat:
En grupp tex israelkramare kan på FB sätter dit iranier hela tiden...

Nej
Tro inte på allt du läser. Och hoppa inte på varje konspiratorisk tanke som råkar dyka upp i din skalle. Du skulle förmodligen må bättre då.

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Frågan är ju inte om man kan göra detta. Frägan är istället hur man orkar och hur lågt man har sjunkit för att ens tänka tanken på detta?
Och har man Inget bättre för sig i sitt liv?

VM i konspirationsteorier pågår ständigt på forumet. Då ryker all vett och sans först av allt. Saker som realiserbarhet, sannolikhet och motiv för diverse idéers och teoriers genomförande är fullkomligt ointressant i sammanhanget.

Denna tråden bjuder på textboksexempel 1A för hur konspirationsteoretiker fungerar;

Konspirationsteoretikern: Tror ni att person/organisation xx kan göra yy mot zz?

Random snubbe: Ptja, kanske om de mot förmodan vill det. Jag vet inte hur det fungerar men kanske, rent teoretisk. Fast jag har ju inte koll på rutinerna.

Konspirationsteoretikern: Jaha! Precis som jag trodde alltså!. Det är ju för jävligt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in