Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-06-07, 23:05
  #49
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Man behöver inte imitera. Man kan fortsätta med samma logik och resonemang direkt efter nåns avstängning. (Nytt konto) du måste bara försöka täcka lite.

Man kan göra något annat oxå. Man kan ha ett konto som inaktiv, o bara skriva inlägg som stödposter. Typ 3 poster/år. De kommer stänga av båda.

Kolla Jecke, grejen e att oskyldiga stängs av i mängden av skyldiga. Avstängningar för 1.07 handlar om stödposter med multipla konton. Ok, ni kan inte se ip o sånt säger ni, vi accepterar. Men då kan vem som helst få andra avstängda genom stödposter och lite avskrivningar. Så enkelt e det.
Det går inte att hindra det. Så, den som från början skrev regeln mot multipla konton tänkte på att ip skulle synas. Man har säkert ändrat det. Mem även ip skulle inte vara ett problem. Folk kan skriva från varandras telefoner eller paddan, datorer,mobiler. Det går inte längre att ha såna regler för allt kan användas mot syftet.
Den som från början skrev regeln om missbruk av konton fokuserade på missbruk av konton. Att ha flera konton är inget problem, och är tillåtet, så länge det inte missbrukas. Och troligen så blir oskyldiga avstängda tillsammans med skyldiga, ja, på samma sätt som oskyldiga ibland döms till fängelse. Systemet fungerar tyvärr inte alltid. Men jag skulle tro att dessa oskyldiga är rätt få och framförallt så tror jag du kraftigt överskattar hur enkelt det skulle vara att härma någon annan.
När det gäller att göra bedömningar så är principen att hellre fria än fälla, så det är rätt svårt att härma någon så att denne blir avstängd för 1.07.
Testa att härma någons namnteckning. Skitenkelt så länge du inte börjar lägga fram din förfalskning framför en expert på att tolka personers namnteckningar och skrivstil. Och det är alltid flera moderatorer som deltar i omröstningar, och många av dem har flera års erfarenhet av 1.07-bedömningar.....
Det är återigen samma problem här som i parallelltråden om att köpa modskonton, att du (och IR5) helt missar vad sådant som erfarenhet betyder, och hur mycket moderatorerna faktiskt gör och hur mycket kunskap vi har. Inte minst eftersom vi kommunicerar och samarbetar med varandra och därmed kan dela kunskap och erfarenheter.
Så visst, försök du härma någon annan, och du kan kanske lura några. Men det är lite knivigare att lura ett dussin moderatorer som tillsammans kan ha över ett århundrade av erfarenhet av att vara moderatorer på forumet, och där var och en troligen gjort hundratals 1.07-bedömningar över åren.
Citera
2020-06-07, 23:49
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo vill man sabba för en annan så kanske. Vet inte exakt hur mods ser detta. Att det är samma användare med flera konton. Det de uppgivet är ju att de inte kan se saker som IP. Så kommer väl bli det att jämföra texter. Hur man skriver. Stavning osv. Då rent teoretiskt kan de ju gå att få någon avstängd om det nu ser ut som att användaren debatterar och håller med sig själv.
Det där är ju bara bullshit. Vid ett tillfälle när jag var avstängd så... Jo det har faktiskt hänt att jag blivit det.
Brorsan var hemma hos mig och vi hade en diskussion vilket gjorde att han loggade in och jävlar vilken saftig avstängning vi båda fick pga multipla konton.
Citera
2020-06-09, 00:50
  #51
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Det där är ju bara bullshit. Vid ett tillfälle när jag var avstängd så... Jo det har faktiskt hänt att jag blivit det.
Brorsan var hemma hos mig och vi hade en diskussion vilket gjorde att han loggade in och jävlar vilken saftig avstängning vi båda fick pga multipla konton.

Nej de ser inte ip adresserna. Det kanske de gjorde förr men inte längre.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in