Eftersom det ryktas en hel del på nätet om att RE8 kommer att visas upp ikv på Sonys livestream (med start 22.00) så tyckte jag att det var god tid att starta en tråd om just detta spel. Även om det inte skulle visas upp ikv så vet vi ju med säkerhet att det är under utveckling.
Vad skulle du/ni vilja se i nästa installation av RE serien?
De rykten jag läst säger att det kommer att heta Resident Evil Village där "Vill" Står för nr 8, VIII.
Det ska även vara seriens mörkaste samt blodigaste del.
Vill att dom ska gå tillbaka till rötterna, läser man lite här så kommer man kunna spela olika karaktärer visst, vet inte om jag gillar det så mycket,,
Har egentligen bara spelat en i serien 7an som jag gillade dock tyckte jag slutet var dåligt då det "kusliga" försvann och mer first person spel, pang pang.
Jag tycker skräckelementen var väldigt bra gjorda i 7an. Och förstapersonsperspektivet bidrog till den där kallkåriga rysarkänslan. Ja, så länge det inte blir något i stil med femman (som ändå var ok i co-op) eller sexan (som var helt bedrövlig) så är jag nöjd.
De får gärna återgå mer till Racoon City och knyta ihop det med något fräscht.
Det finns rykten som säger att 8an ska vara i 1-person. De flesta rykten jag läst kommer från DuskGolem (som tydligen ska vara en ganska tillförlitlig källa när det kommer till läckor). Andra rykten säger att man genom spelet ska vara jagad av en "häxa" och att hallucinationer spelar stor roll. Av de rykten man läst så vet i fan om jag kommer att gilla det. För mig är Resident Evil typ zombies i trånga utrymmen. Men å andra sidan sa jag även att jag inte kommer att gilla RE7, men där hade jag fel. Jag gillade faktiskt 7an rätt mycket.
Vill att dom ska gå tillbaka till rötterna, läser man lite här så kommer man kunna spela olika karaktärer visst, vet inte om jag gillar det så mycket,,
Då var det bevisat att DuskGolem är en säker källa, allt han läckt ang RE8 stämde.
Min första tanke var ”nej men va fan!”. Men jag ska ge det en chans iaf. 7an överraskade mig fast jag sa något i stil med ”de ska jag aldrig spela”. Slutade med att jag faktiskt gillade spelet.
Dock hade jag hoppats på mer zombies osv än varulvar osv.
Något annat som stör mig är att det tydligen (också rykten) skulle bli Revelations 3 men ändrades till att bli RE8 ist. De känns lite som om att de bara vill boosta försäljningen då jag tror ett revelations inte säljer lika bra som en ny installation av själva spelserien.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!