Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-12, 19:53
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
https://www.youtube.com/watch?v=Lq594XmpPBg

Horizon zero dawn 2 blir alltså Horizon Forbidden West. Uppföljaren till ett av de bästa nya IP förra generationen? Eller denna om vi nu fortfarande är inne i den. Älskade första spelet och ska bli intressant och se hur dom utvecklar det.
Citera
2020-06-14, 21:20
Medlem
Poddes avatar
Spelade faktiskt 100% igenom ettan och expansion packen, något jag aldrig brukar göra.

Väntar på uppföljaren hoppas det släpps samtidigt som ps5.
Citera
2021-05-28, 09:14
Medlem
DrSpankels avatar
Playstation State of Play igår var dedikerat till Forbidden West och visade upp ~en kvart av PS5-gameplay.
https://youtu.be/wQATS4HOxdo

Ser riktigt lovande ut!
Citera
2021-05-28, 09:18
Medlem
swebarbs avatar
Wow sjukt snygga miljöer, men det kommer alltså till ps4 också ? fick för mig det var exklusivt till ps5 bara det var ju trevligt för mig som sitter på ps4 ett tag till.
Citera
2021-05-28, 10:39
Medlem
DrSpankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Wow sjukt snygga miljöer, men det kommer alltså till ps4 också ? fick för mig det var exklusivt till ps5 bara det var ju trevligt för mig som sitter på ps4 ett tag till.
Ja, det är cross-gen PS4/PS5.
Vilket verkar ha retat upp många som hoppats på PS5-fokus... Men detta såg ju helt otroligt ut oavsett tycker jag.
Blir dock intressant att se hur PS4-versionen ser ut när de väl visar upp den. originalen står sig ju fortfarande rent visuellt, så jag tror de kan få till det då att båda lagen blir nöjda.
Citera
2021-05-28, 10:43
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Playstation State of Play igår var dedikerat till Forbidden West och visade upp ~en kvart av PS5-gameplay.
https://youtu.be/wQATS4HOxdo

Ser riktigt lovande ut!

Det såg bra ut men det verkar som att det är 30 fps :/ Hoppas på ett 60 fps mode.

Gillar inte heller att Aloy verkar extra upplyst än omgivningen.
Citera
2021-05-28, 12:45
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Det såg bra ut men det verkar som att det är 30 fps :/ Hoppas på ett 60 fps mode.

Gillar inte heller att Aloy verkar extra upplyst än omgivningen.
Hittills har varje Sony-sponsrat spel till PS5 haft att man kan välja, så att ett storspel som Horizon skulle ha annorlunda skulle jag nog inte tro.
Citera
2021-05-28, 19:27
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Bara småkikat lite på det dom visade upp då jag vill spara så mycket som möjligt för när man själv lirar. Såg riktigt bra ut. Känns helt klart som ett spel man ska vänta med och köra tills man skaffat sig en PS5. Med det sagt tror jag inte man behöver oroa sig över PS4 versionen. Självklart kommer det inte vara lika snyggt, längre laddningstider, men man behöver nog inte oroa sig för ett Cyberpunk. Så korkade är inte Sony efter att själva tagit bort just Cyberpunk från sin store på grund av det fiaskot.

Intressant och se vad storyn kommer fokusera på med tanke på all backstory kring hur världen i horizon kom till. Sen hoppas jag på bättre sidequests. Mer variation på fienderna också.
Citera
2021-06-03, 14:49
Medlem
Nihennas avatar
https://twistedvoxel.com/horizon-for...60-fps-on-ps5/

Bekräftat att det kommer ha 60 FPS på PS5. Inga konstigheter, då näst intill alla PS5-spel haft så att man kan välja (eller bara 60 FPS, som Returnal).
Citera
2021-06-03, 19:28
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
As revealed by Game Director Mathijs de Jonge in an interview with Game Informer, development on Horizon Forbidden West has used the PS4 console, and so it’s designed with that hardware in mind. “A lot of the development has taken place on the PlayStation 4, and a lot of playtesting has been done on PlayStation 4,” said de Jonge. “So we are ensuring that owners of that console have a great experience and the game will look fantastic on that console.”

Om någon nu var oroad över PS4 versionen. Men visst PS5 ägarna kan njuta av snyggare vatten och ljus för bara 6000 kr extra eller vad det var mer dom sa.
Citera
2021-06-03, 19:38
Medlem
Tampiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Om någon nu var oroad över PS4 versionen. Men visst PS5 ägarna kan njuta av snyggare vatten och ljus för bara 6000 kr extra eller vad det var mer dom sa.

60fps, tyst fläkt, snabbare laddningstider och den mest bekväma handkontrollen jag hållt i gör det så jävla värt
Citera
2021-06-04, 15:10
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
60fps, tyst fläkt, snabbare laddningstider och den mest bekväma handkontrollen jag hållt i gör det så jävla värt

+ bättre texturer, ljus, skuggor, upplösning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in