Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-15, 06:46
  #1
Avstängd
Jokern.ger.er.allts avatar
Enkel fråga.

Det känns enligt mig som att fittan skapat PK för att kuken skall följa PK.

Så är då fittan eller kuken PK?
Citera
2020-06-15, 06:51
  #2
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern.ger.er.allt
Enkel fråga.

Det känns enligt mig som att fittan skapat PK för att kuken skall följa PK.

Så är då fittan eller kuken PK?

Antagligen är de en annan kuk , är alldeles för enkelt synsätt att köra upplägget antingen eller .
Citera
2020-06-15, 06:58
  #3
Avstängd
Jokern.ger.er.allts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Antagligen är de en annan kuk , är alldeles för enkelt synsätt att köra upplägget antingen eller .

Eller så är man dum som inte vet vad skillnaden är på äkta och falskt...
Citera
2020-06-15, 06:59
  #4
Medlem
Varken kuken eller fittan är pk, det är såklart analen som är det.
Citera
2020-06-15, 07:06
  #5
Avstängd
Jokern.ger.er.allts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohorsamhet
Varken kuken eller fittan är pk, det är såklart analen som är det.

Ja man önskar ju att det var så, men analen är nog minst PK av alla.

1. Fittan är "äkta" PK
2. Kuken är "falsk" skådespelar PK för att få va med o leka med fittan.
3. Analen skiter i alla och går sin egna väg, analen e alltså minst PK men samtidigt helt äkta...
Citera
2020-06-15, 07:08
  #6
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern.ger.er.allt
Eller så är man dum som inte vet vad skillnaden är på äkta och falskt...

Om kvinnorna tidigare aldrig hade nån makt så måste någon givit de makt.
Men jag kanske inte förstår vad du menar så visst.
Citera
2020-06-15, 07:11
  #7
Avstängd
Jokern.ger.er.allts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Om kvinnorna tidigare aldrig hade nån makt så måste någon givit de makt.
Men jag kanske inte förstår vad du menar så visst.

Det stämmer det du säger.

Men man ger inte någon makt om man ger det omedvetet. Då försöker man bara få tillbaka makten till sig själv utan att veta hur man gör...
Citera
2020-06-15, 07:36
  #8
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern.ger.er.allt
Det stämmer det du säger.

Men man ger inte någon makt om man ger det omedvetet. Då försöker man bara få tillbaka makten till sig själv utan att veta hur man gör...

Jag tror inte de var omedvetet alls utan snarare en strategi.
När makten är för stor och orättvis så blir det revolution och de har ju hänt ett par gånger i olika former, så man har ökat rösträtten först för män och sen för kvinnor.
Men det innebär inte att man fördelat den egentliga makten men det skapar en illusion att allt som händer är allas förtjänst/skuld.

Läser man Sun Tzu's krigskonsten så förstår man strategin att dels inte måla upp sig som ett hot när man krigar och sen låta folket man styr ha det tillräckligt bra så de inte skapar revolution, en person som har de hyfsat bra eller bara okej skulle aldrig riskera sitt liv för förändring.
Och den boken har används ganska flitigt av ledare.

Den egentliga makten har aldrig kastats åt sidan för att ge plats åt vanligt folk men den har ändrat skepnad.
Citera
2020-06-15, 07:46
  #9
Avstängd
Jokern.ger.er.allts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Jag tror inte de var omedvetet alls utan snarare en strategi.
När makten är för stor och orättvis så blir det revolution och de har ju hänt ett par gånger i olika former, så man har ökat rösträtten först för män och sen för kvinnor.
Men det innebär inte att man fördelat den egentliga makten men det skapar en illusion att allt som händer är allas förtjänst/skuld.

Läser man Sun Tzu's krigskonsten så förstår man strategin att dels inte måla upp sig som ett hot när man krigar och sen låta folket man styr ha det tillräckligt bra så de inte skapar revolution, en person som har de hyfsat bra eller bara okej skulle aldrig riskera sitt liv för förändring.
Och den boken har används ganska flitigt av ledare.

Den egentliga makten har aldrig kastats åt sidan för att ge plats åt vanligt folk men den har ändrat skepnad.

Den osynliga illusionen du snackar om är stark och har haft en bra funktion så länge de som skapat den inte blir giriga och egoistiska. När de blir det så blir den osynliga illusionen synlig och revolution som innan var något otänkbart blir helt plötsligt en tänkbar tanke skapad av kärlek pga orättvisa.

Makten börjar byta skepnad eftersom maktens funktion börjar förtvina.

Förut var makten det fysiska men jag tror att i framtiden så blir makten det psykiska.

De som ej vet hur makten rent psykiskt fungerar kommer förlora sin makt rent fysiskt...

Det jag menar med fysiskt är "saker" som pengar, sex och bekräftelse från andra mm...
__________________
Senast redigerad av Jokern.ger.er.allt 2020-06-15 kl. 07:53.
Citera
2020-06-15, 08:10
  #10
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern.ger.er.allt
Den osynliga illusionen du snackar om är stark och har haft en bra funktion så länge de som skapat den inte blir giriga och egoistiska. När de blir det så blir den osynliga illusionen synlig och revolution som innan var något otänkbart blir helt plötsligt en tänkbar tanke skapad av kärlek pga orättvisa.

Makten börjar byta skepnad eftersom maktens funktion börjar förtvina.

Förut var makten det fysiska men jag tror att i framtiden så blir makten det psykiska.

De som ej vet hur makten rent psykiskt fungerar kommer förlora sin makt rent fysiskt...

Det jag menar med fysiskt är "saker" som pengar, sex och bekräftelse från andra mm...

Den fysiska makten du pratar om som pengar har de redan i en skala som rör en helt annan kaliber.
För en vanlig rik person så kanske de går att ha ett fint hus och bil och annat värdelös bullshit som handlar om status.

Men är man riktigt rik och lever i en annan liga som är sluten så kan man ha en helt annan hemlig teknik, med hemlig forskning , hemlig vård, ja de mesta hemligt helt enkelt. Dock vet jag inte nått om detta men jag ser det som fullt möjligt, åtminstone på några av planen .

Så jag tror inte de går att storma dessa jättar, jag tror inte de heller är så många som är villiga att offra sina liv för de.

Men jag kanske har missat något som du ser, vad ser du som psykisk makt om du ger exempel?
Citera
2020-06-15, 08:33
  #11
Avstängd
Jokern.ger.er.allts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Den fysiska makten du pratar om som pengar har de redan i en skala som rör en helt annan kaliber.
För en vanlig rik person så kanske de går att ha ett fint hus och bil och annat värdelös bullshit som handlar om status.

Men är man riktigt rik och lever i en annan liga som är sluten så kan man ha en helt annan hemlig teknik, med hemlig forskning , hemlig vård, ja de mesta hemligt helt enkelt. Dock vet jag inte nått om detta men jag ser det som fullt möjligt, åtminstone på några av planen .

Så jag tror inte de går att storma dessa jättar, jag tror inte de heller är så många som är villiga att offra sina liv för de.

Men jag kanske har missat något som du ser, vad ser du som psykisk makt om du ger exempel?


Absolut, det finns nog många "nya" områden som mer specifikt är inriktat på ett område för människor med makt vars svaghet kräver ett inriktat område.

Denna möjlighet är enormt mycket svagare för en person utan makt. Men den är inte omöjlig idag om man är villig att göra det "smutsiga" jobbet själv. Alltså, informationen finns, skillnaden är bara att folk med makt behöver inte leta efter rätt information lika hårt för utveckling som en utan makt måste göra...

Men blir man lat så hinner de villiga ikapp även om de börjar på 0.

Bara för att man har allt fysiskt så är det absolut ingen garanti på att man botar det psykiska. Den psykiska resan skiter i det yttre om det inre inte befinner sig på en låg nivå utan ifrågasättning.

Jag tror att kunkskap inom kemi, psykologi, neuroforskning, biologi, kunskap om sig själv, informatik, informationsteknologi och medvetenhet kan vara några viktiga områden man bör ha koll på för psykisk förståelse = makt.

Sen är det ju så att man inte kan köpa erfarenheter, det måste man gå igenom själv. Detta kan i sin tur skapa makt i form av ödmjukhet och förståelse kring saker andra inte ser.
__________________
Senast redigerad av Jokern.ger.er.allt 2020-06-15 kl. 08:45.
Citera
2020-06-15, 09:07
  #12
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern.ger.er.allt
Absolut, det finns nog många "nya" områden som mer specifikt är inriktat på ett område för människor med makt vars svaghet kräver ett inriktat område.

Denna möjlighet är enormt mycket svagare för en person utan makt. Men den är inte omöjlig idag om man är villig att göra det "smutsiga" jobbet själv. Alltså, informationen finns, skillnaden är bara att folk med makt behöver inte leta efter rätt information för utveckling men det måste en utan makt göra.

Men blir man lat så hinner de villiga ikapp även om de börjar på 0.

Bara för att man har allt fysiskt så är det absolut ingen garanti på att man botar det psykiska. Den psykiska resan skiter i det yttre om det inre inte befinner sig på en låg nivå utan ifrågasättning.

Jag tror att kunkskap inom kemi, psykologi, neuroforskning, biologi, kunskap om sig själv, informatik, informationsteknologi och medvetenhet kan vara några viktiga områden man bör ha koll på för psykisk förståelse = makt.

Sen är det ju så att man inte kan köpa erfarenhet, det måste man gå igenom själv. Detta kan i sin tur skapa makt i form av ödmjukhet och förståelse kring saker andra inte ser.

Jag kan hålla med dig till viss del, samtidigt så tycker jag att kunskapsportalen (eller vad man ska använda för ord) börjar försämras allt mer och mer.
Jag tänker på tv-program visar mindre bildande innehåll och använder sig av föråldrade dokumentärer som att det vore nya, även att internet i stort har blivit allt mer fullt av skräp och missvisande innehåll.
Och det är ganska svårt att veta utan erfarenhet vad som stämmer och inte.

Om man återgår till det här om kukar och pk, så har väl egentligen vanlig människa vunnit på de fenomenet.

Lite som att kvinnor fick lov att arbeta men resultatet blev att de krävs istället att båda jobbar för att ha råd med samma saker som tidigare.
De som har vunnit på de hela är de som betalar ut lönerna, för då blir arbetskraften billigare.
Och ju mer distraherade folk är ju mindre psykisk makt får de.

De är lite så jag menar att de inte är fittans fel, de är naiva människor som tror att de ska få bättre liv och att makten vill ens bästa utan hållhakar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in