Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-15, 09:52
  #13
Avstängd
Jokern.ger.er.allts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Jag kan hålla med dig till viss del, samtidigt så tycker jag att kunskapsportalen (eller vad man ska använda för ord) börjar försämras allt mer och mer.
Jag tänker på tv-program visar mindre bildande innehåll och använder sig av föråldrade dokumentärer som att det vore nya, även att internet i stort har blivit allt mer fullt av skräp och missvisande innehåll.
Och det är ganska svårt att veta utan erfarenhet vad som stämmer och inte.

Om man återgår till det här om kukar och pk, så har väl egentligen vanlig människa vunnit på de fenomenet.

Lite som att kvinnor fick lov att arbeta men resultatet blev att de krävs istället att båda jobbar för att ha råd med samma saker som tidigare.
De som har vunnit på de hela är de som betalar ut lönerna, för då blir arbetskraften billigare.
Och ju mer distraherade folk är ju mindre psykisk makt får de.

De är lite så jag menar att de inte är fittans fel, de är naiva människor som tror att de ska få bättre liv och att makten vill ens bästa utan hållhakar.

Det är som du säger, svårare att hitta information pga den enorma mängden information som finns ute idag, bra som dålig som den är idag. Det enda som e bra e väll att det finns riktigt bra information om man bara vet hur man ska solla ut den ifrån all enorm skit...

Ja, asså detta med kuken och fittan var en förenklad variation av allt jag skrivit ovan. Problemet är fett komplicerat och därför orkar ingen ifrågasätta det då det är för jobbigt att lyckas få fram ett svar.

Ibland känner jag att jag vill upplysa människor och dela med mig av något unikt som alla är värda att få ta del av. Men sen börjar man fundera på det lite mer. "Mainstream" e för dumma och lata för att förstå mitt budskap. Så man kanske bara ska behålla det och köra på allt själv istället.

Det är vad det är. Ibland är det fördjävligt hur allt funkar men accepterar man inte det i ensamhet så öppnas aldrig portarna till lyckan bortom det omöjliga.
__________________
Senast redigerad av Jokern.ger.er.allt 2020-06-15 kl. 10:04.
Citera
2020-06-15, 10:16
  #14
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jokern.ger.er.allt
Det är som du säger, svårare att hitta information pga den enorma mängden information som finns ute idag, bra som dålig som den är idag. Det enda som e bra e väll att det finns riktigt bra information om man bara vet hur man ska solla ut den ifrån all enorm skit...

Ja, asså detta med kuken och fittan var en förenklad variation av allt jag skrivit ovan. Problemet är fett komplicerat och därför orkar ingen ifrågasätta det då det är för jobbigt att lyckas få fram ett svar.

Ibland känner jag att jag vill upplysa människor och dela med mig av något unikt som alla är värda att få ta del av. Men sen börjar man fundera på det lite mer. "Mainstream" e för dumma och lata för att förstå mitt budskap. Så man kanske bara ska behålla det och köra på allt själv istället.

Det hade varit kul att ha andra vid min sida men jag antar att detta samhälle går ut på att det egentligen bara finns 1 vid ens sida och det är en själv.

Det är var det är. Ibland är det fördjävligt hur allt funkar men accepterar man inte det i ensamhet så öppnas aldrig portarna till lyckan bortom det omöjliga.

Jag förstår vad du menar! Själv luskar jag på olika lösningar men vet inte riktigt hur man ska bära sig åt för att få ut nånting vettigt av allt man ser och känner till.
Men jag känner väl helt enkelt inte till allt och därför ger jag ännu inte upp riktigt.

Vad jag tror är viktigt är att förstå människan allt mer och kartlägga en lösning därefter.
Med de menar jag vilka roller som faktiskt behövs för att arten ska fungera, för jag tror mycket är bortglömt eller förvridet.
Att alltså kartlägga djuret människa och förstå den i detalj istället för förenklad psykologi som egentligen inte leder någon större vart.

Alla de dumma och lata som du nämner är antingen inte värda att lägga tid på eller så kommer de springandes när de märker att något annat fungerar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in