Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-04-04, 15:53
  #1
Avstängd
Normans avatar
precis som jag förutspått, har sålt mina för jag kör korta affärer, men den har nog mer att ge.
Citera
2006-04-04, 17:01
  #2
Medlem
i dag har ja roat mig med att sälja gambro
Citera
2006-04-04, 17:20
  #3
Avstängd
Normans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
i dag har ja roat mig med att sälja gambro
ja dom skulle man behållt, men pengarna räcker inte till allt
Citera
2006-04-04, 18:39
  #4
Medlem
Marulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norman
ja dom skulle man behållt, men pengarna räcker inte till allt

Sjukpenningen räcker inte riktigt i alla lägen kan jag tänka mig.
Själv så sparar jag i fonder 7:e AP fonden, det är svårt att sälja.
Citera
2006-04-04, 19:55
  #5
Medlem
Snarare en lotto spekulation från Norman efter att ha studerat grafer från avanza och div. köprekommendationer. Dessutom bryter Norman mot en huvudregel inom trading: ride your winners.
Citera
2006-04-04, 22:10
  #6
Avstängd
Normans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marulk
Sjukpenningen räcker inte riktigt i alla lägen kan jag tänka mig.
Själv så sparar jag i fonder 7:e AP fonden, det är svårt att sälja.
Dina sjukpengar ska du inte satsa i aktier, det blir inget, man måste ha större belopp, däremot kan du väl byta fond?


Fast AP sköter sig visst bäst och är billigt till skillnad emot privata utsugare.
Citera
2006-04-04, 22:38
  #7
Avstängd
Normans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalcolmtripleX
Snarare en lotto spekulation från Norman efter att ha studerat grafer från avanza och div. köprekommendationer. Dessutom bryter Norman mot en huvudregel inom trading: ride your winners.
Lotto är för negrer, Kabe råkade vara månadens courtagefria aktie, inget jag går in i annars pga för låg omsättning, men den är säkert bra för småsparare som tar det lugnare än jag. Har sett nerrekar på Kabe men DI skrev upp den nu och den bör hålla sig till sommaren eller hösten.
Med en omsättning av nästan hela min orderbok varje dag, ska omsättningen helst vara miljoner aktier i en aktie, då får man inte ha dåliga nerver när de stora aktörerna sätter in en stöt ibland, för det brukar räta ut sig snabbt.
Sedan är frågan om det lönar sig att sopa hem vinster varje dag eller vänta, det ska jag försöka räkna ut för att slippa sitta på helspänn varje dag och tar tid, men man måste hålla koll ändå. Det var nog bättre förut innan det fanns en massa muppar med internet, men de är ofta i en annan liga
Citera
2006-04-05, 14:48
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norman
Lotto är för negrer, Kabe råkade vara månadens courtagefria aktie, inget jag går in i annars pga för låg omsättning, men den är säkert bra för småsparare som tar det lugnare än jag. Har sett nerrekar på Kabe men DI skrev upp den nu och den bör hålla sig till sommaren eller hösten.
Med en omsättning av nästan hela min orderbok varje dag, ska omsättningen helst vara miljoner aktier i en aktie, då får man inte ha dåliga nerver när de stora aktörerna sätter in en stöt ibland, för det brukar räta ut sig snabbt.
Sedan är frågan om det lönar sig att sopa hem vinster varje dag eller vänta, det ska jag försöka räkna ut för att slippa sitta på helspänn varje dag och tar tid, men man måste hålla koll ändå. Det var nog bättre förut innan det fanns en massa muppar med internet, men de är ofta i en annan liga

Det jag främst påpekade var att du mr. trader-wannabe inte behärskar en av de mest grundläggande reglerna inom trading. Man måste ha en "edge" för trading och jag har väldigt svårt för att förstå att ett freakshow som du behärskar detta
Citera
2006-04-06, 01:33
  #9
Avstängd
Normans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalcolmtripleX
Det jag främst påpekade var att du mr. trader-wannabe inte behärskar en av de mest grundläggande reglerna inom trading. Man måste ha en "edge" för trading och jag har väldigt svårt för att förstå att ett freakshow som du behärskar detta
Ja ni teoretiker är så väldigt duktiga, det finns gott om fattiga analytiker, hur många mille har du gjort?
Jag har handlat i tiotals år på heltid och senare halvtid med olika motiv och affirmationer, strategier och slag av innehav, nu har jag sparat så mkt att motivet att tjäna mer börjar falna att öda tid på. Efter en del ITsmitta är det nu mer säkerhet och rutin i det hela, men några tiotals mille till sitter inte fel för allt har blivit så dyrt, så lär gärna oss alla hur man blir rik fort.

Du skrev vänligare förut innan jag råkade se att du är en Somalisk asylmissbrukare, en av de mer lyckade måhända, men du kanske har observerat att det inte är er jag är ute efter, bara de som göder missbruket så det inte blir dyrare än det redan är. Eller vill du öka det?

Pst ämnet är Kabe, hur går den?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback