Citat:
Ursprungligen postat av AnonymaArne
ja man lämnar då både blod och urin prov 1-2 gånger i månader för att man torskat för ett ringa + innehav,
jag lämnar proven för att få behålla körkort. och nu har jag kommit över 2 valium som jag är så sugen på käka idag men i slutet av veckan som kommer så kanske jag får lämna prover igen hur länge kan nu 20mg diazepam synas i blod/urin,
Diazepam har väldigt lång halveringstid till skillnad mot många andra bensodiazepiner (Xanor/Alprazolam har t.ex. 6-10 timmars halveringstid, eller något). Jag tror halveringstiden för Diazepam kan vara upp till 200 timmar, men har du inte brukat mycket och bara tar 20 mg vid ett enda tillfälle, så pissar du nog negativt efter 7 dagar.
Edit: Halveringstiden för Diazepam är enligt Wikipedia 36-200 timmar. Men som sagt, tar du vid endast ett tillfälle, så är det nog ganska lugnt efter några dagar, upp till en vecka. Om man däremot går på höga doser valium dagligen i säg två-tre veckor, då får man räkna med att kunna pissa positivt i upp till två-tre veckor!