• 1
  • 2
2006-04-04, 22:48
Medlem
Ninjalittles avatar
Finns ju otaligt mycket information kring hur länge droger sitter i urinet men jag hittar i princip inget om hur länge det finns i blodet. Allt jag vet är att det rör sig om en kortare period. Saken är den att en av mina vänner varit nära att åka dit i skolan men istället för urinprov har han på något vänster lyckats förhandla sig till att få lämna ett blodprov. När detta skall ske är osagt, men det är med all sannolikhet inom de kommande två veckorna. Han planerar dock att röka cannabis, käka svamp samt peta ecstasy under helgen som kommer och undrar hur länge dessa substanser kommer att ge utslag på blodprov. Han har också pillat i sig opiater (tram, dex) och benzo under den senaste veckan. Substanser det rör sig om är alltså cannabis, mdma, psilocybin, opiater, diazepam och förmodligen tjack (i E:na). Hur länge håller dessa substanser i sig i blodet? Psilocybin har jag iofs för mig att de inte ens testar för, men de andra? Det mest oroväckande är väl cannabis med tanke på att allt annat går ut rätt så fort.
Citera
2006-04-04, 23:03
Medlem
TomiXs avatar
Man brukar kunna köra tumregeln att när ruset är över + några timmar så är blodet rent från drogmetaboliter, det finns undantag som tex Diazepam där det cirkulerar metaboliter i systemet som är synbara ett tag efteråt.

Detta är vad jag har skolats som, så tex amfetamin, opiater osv brukar vara ute ur blodet några timmar efter ruset har tagit slut.

Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2006-04-04, 23:05
Medlem
Charlemagnes avatar
Har för mig att syra faktiskt är ute ur blodet innan ruset är över, men det kan varit en myt iofs.
Citera
2006-04-05, 10:33
Medlem
Ninjalittles avatar
Okej, så hur lång tid kan diazepam, cannabis och ecstasy sitta i?
Citera
2006-04-05, 14:01
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjalittle
Okej, så hur lång tid kan diazepam, cannabis och ecstasy sitta i?

Osäker på de två första men E är spårlöst borta i blodet efter senast 24, oftast snabbare.
Vill minnas att diazepam även lämnar blodbanan relativt snabbt men inga direkta siffror.
Citera
2006-04-05, 14:11
Medlem
Ninjalittles avatar
Okej. Är två veckor rimligt för att ett sporadiskt cannabisbruk ska ha gått ur då?
Citera
2006-04-05, 14:30
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjalittle
Okej. Är två veckor rimligt för att ett sporadiskt cannabisbruk ska ha gått ur då?

Ur blodet absolut. Urinprov om du åker på ett sådant är lite lotto, men är du ingen vanerökare så har du oddsen på din sida. ( Då hoppas jag att du har en normal ämnesomsättning osv. och inte väger 150 pannor pure fat då som bekant THC och dess metaboliter lagras i fett som succesivt vandrar ut ur kroppen via snoppen )
Citera
2006-04-05, 15:57
Medlem
Ninjalittles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Ur blodet absolut. Urinprov om du åker på ett sådant är lite lotto, men är du ingen vanerökare så har du oddsen på din sida. ( Då hoppas jag att du har en normal ämnesomsättning osv. och inte väger 150 pannor pure fat då som bekant THC och dess metaboliter lagras i fett som succesivt vandrar ut ur kroppen via snoppen )

Nu är det tydligen ett urinprov som ska ges istället, FUCK. Diazepam kan alltså sitta i upp till 4 veckor och cannabis 12 veckor? =/ Röka i helgen blir det nog inte med andra ord, men E och svamp är säkert?
Citera
2006-04-05, 16:16
Medlem
grimms avatar
Mannen... erkänn att du snackar om dig själv nu

Nä, men skämt åsido. Inte 100, men jag tror mycket hänger på ämnesomsättningen, jag har tex rökt starkt brass en fredag o pissat grönt måndagen efter utan att vidta åtgärder som gör att rökat går fortare ur kroppen.
Citera
2006-04-05, 16:19
Medlem
Ninjalittles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grimm
Mannen... erkänn att du snackar om dig själv nu

Nä, men skämt åsido. Inte 100, men jag tror mycket hänger på ämnesomsättningen, jag har tex rökt starkt brass en fredag o pissat grönt måndagen efter utan att vidta åtgärder som gör att rökat går fortare ur kroppen.

Man tar ju det säkra före det osäkra. Så vem det rör sig om låter vi vara osagt, men det är någon i min närmre bekantskapskrets. Personen skippar i alla fall att röka i helgen (rökte sist i lördags, första gången på länge) och knaprar en E och käkar lite svamp. Svamp testar de väl inte för och E går ju ut fort. Fest efter positivt resultat!
Citera
2006-04-05, 16:41
Medlem
Peta_Es avatar
Om du absolut inte kan hålla dig vit så är svamp och E säkra kort. ( 2-4 dagar i urinen )
Citera
2006-04-05, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Osäker på de två första men E är spårlöst borta i blodet efter senast 24, oftast snabbare.
Vill minnas att diazepam även lämnar blodbanan relativt snabbt men inga direkta siffror.

Att E skulle vara spårlöst borta efter 24 tim kan ju inte stämma efter som dom flesta e:na innehåller Tjack och det syns ju i flera dar framåt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in