Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-04-05, 15:26
Medlem
Sndermarkens avatar
Lter som en simpel sak,men jag lyckas aldrig s bra som jag vill.Det blir aldirg s krmigt och gott som nr man var liten .Hur gr man?
Citera
2006-04-05, 20:41
Medlem
MacGayVers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Söndermarken
Lter som en simpel sak,men jag lyckas aldrig s bra som jag vill.Det blir aldirg s krmigt och gott som nr man var liten .Hur gr man?

Det skulle jag ocks vilja veta, har frskt en gng och gr aldrig om det, gick vl inte direkt t helvete men inte lngt ifrn
Citera
2006-04-05, 21:22
Medlem
Nr jag gr stuvade makaroner s anvnder jag bara standard mjlk, ntt annat funkar inte, och om man fljer anvinsingen som finns p kungsrnens frpackning s blir det bra. Det misstag jag gjorde dom frsta gngerna jag gjorde stuvade makaroner var att jag hade lite fr brttom att ta s man hade inte kokat bort tillrckligt med mjlk fr att det skulle bli krmigt och gott. Ett annat tips r att dra av kastrullen frn vrmen och lta det st nn minut, och nr man d rr om r det lttare att se om det r "lagomt" krmigt.

r det s att man trots att inte fr det krmigt s kan man alltid reda av makaronerna, vispa ut lite vetemjl i kallt vatten och hll i lite t gngen s det blir s krmigt man vill ha det.
Citera
2006-04-06, 00:30
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CAPCOM
Nr jag gr stuvade makaroner s anvnder jag bara standard mjlk, ntt annat funkar inte, och om man fljer anvinsingen som finns p kungsrnens frpackning s blir det bra. Det misstag jag gjorde dom frsta gngerna jag gjorde stuvade makaroner var att jag hade lite fr brttom att ta s man hade inte kokat bort tillrckligt med mjlk fr att det skulle bli krmigt och gott. Ett annat tips r att dra av kastrullen frn vrmen och lta det st nn minut, och nr man d rr om r det lttare att se om det r "lagomt" krmigt.

r det s att man trots att inte fr det krmigt s kan man alltid reda av makaronerna, vispa ut lite vetemjl i kallt vatten och hll i lite t gngen s det blir s krmigt man vill ha det.

Har efter mnga stuvade makaronikok insett att receptet p Kungsrnens gammeldags mjlkstuvade makaroner hller en fin klass.
Mitt tips fr att frbttra konsistens och smak r dunderkoll p vrmen de frsta gngerna du kokar, anvnd samma kastrull.
Rr oftare n i receptet.
Tillstt grna lite smr och grdde fr att lyxa till delikatessen!
Mjl r totalfrbjudet i en stuvade makaroner!
Glm det!
Citera
2006-04-06, 01:48
Medlem
argeliuss avatar
Sen river ni vl i lite muskotnt hoppas jag!?
Citera
2006-04-06, 01:51
Medlem
Vanillababes avatar
Socker!!
Man mste ju ha socker i redningen.
D blir det mumma.
Citera
2006-04-06, 05:34
Medlem
redbull72s avatar
Ett litet tips, prova att steka upp era stuvade makaroner! Allts typ dagen efter eller nn dag senare, eller om ni fryser in dem, kanongott!
Citera
2006-04-06, 05:44
Medlem
Vanillababes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redbull72
Ett litet tips, prova att steka upp era stuvade makaroner! Allts typ dagen efter eller nn dag senare, eller om ni fryser in dem, kanongott!

Ja!! Det r fan bland det godaste som finns!
Citera
2006-04-06, 06:08
Bannlyst
Makaroner ohoj

Jag har ett enkelt recept.
Lgg makaronerna i mjlken. MEN mjlken ska bara sjuda - inte ens det.
Det tar 30-40 minuter. Stng grna spisplattan efter ett tag.
Lt makaronerna bara ligga och njuta och svlla.
Det blir gtt - och pannan blir enkel att diska.
Tillstt en tesked vinger under processens gng
Servera med stekt falukorv.
Ta en burk krossade tomater i stllet fr kertchup.
t och njut
Alla tre-stjrniga restauranger kan slnga sig i vggen
Citera
2006-04-06, 17:30
Medlem
redbull72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillababe
Ja!! Det r fan bland det godaste som finns!

ntligen, nn som hller med mig! F se om du hnger med till omgng nr 2: Tomatpure istllet fr ketchup till....
Citera
2006-04-06, 17:45
Medlem
Avva66s avatar
Jag reder av med mjl, sen ska det va socker, salt, ceyennepeppar och muskot i. Det ska heller inte koka fr lnge, d blir det bara mos av det.
Citera
2006-04-06, 18:26
Medlem
Lyxstuvning

Smlt 100gr smr i en kastrull.
Hll i 3dl mjlk.
Koka upp.
Red av med idealmjl.
Tillstt salt, mald muskotnt och vitpeppar.

Hll ver makaronerna och rr om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in