Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Jodå, nu ligger det till så här.
Jag har aldrig varit något direkt anime-fan, har inte gillat själva stilen av det hela om man ska säga det så. Fast, å andra sidan har jag bara varit emot sån där anime med humor, mestadels för att det är 100% lamt, men ändå..
Nåja, till ämnet. Jag har nu sett hela Elfen Lied (fastnade redan efter 1:a avsnittet) och Hellsing under 1 dygn, och jag måste ha mer av samma sort. En seriös storyline, inte alltför mycket komedi (Elfen Lied hade ungefär det som jag klarar för att inte tycka illa om serien). Blod och våld är gärna något som får förekomma.
Några tips?
Samurai Champloo är bra, inte samma stil som elfen lied etc men en bra storyline och skön stil. Men det är ganska mycket humor, dock inte sådär larvig humor. Plus att det är sköna svärdfighter.
Det är väldigt lättsam serie och på dig så låter det som att du är mer sugen på det lite tyngre som just Lied.
Klart värd att testa dock tycker jag då det är en av de bästa animeer jag sett iaf.
Annars kan jag rekomendera Full metal panic om du inte har något emot mecha, ganska bra serie.
Kan inte komma på några serier sådär på rak arm som är så väldigt blodiga och fortfarande håller kvalité liknande lied och hellsing. Tror inte det finns så många, Lied håller en klass för sig själv i min mening.