• 1
  • 2
2006-05-01, 01:27
Medlem
Sakens avatar
Rubriken är saxad från Sverigedemokraternas hemsida.
http://www.sverigedemokraterna.net/i...ullnews&id=625

När ni har läst artikeln får ni gärna fundera över om det är SD som har närmat sig etablissemanget eller är det Moderaterna som tagit ett steg utåt? (Förvisso kan rubriken tolkas som missvisande, immigrationspolitiken avgörs antagligen inte av hur många invandrare som finns med på valsedeln)

Spelar det någon roll att Moderaterna har så dålig representation av invandrare på valsedeln? Varför riktar sig inte moderaterna mot invandrare som väljargrupp, det är ju en allt större grupp i samhället.

Vad blir konsekvensen för SD på detta? Folkets acceptans eller förakt i de egna leden?
Citera
2006-05-01, 01:34
Medlem
"I kommande valkampanj satsar vi i första hand på tre av våra stora invandrargrupper: balterna, polackerna och centraleuropéerna som tjecker, slovaker och ungrare."

Vad är det frågan om?
Citera
2006-05-01, 01:37
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
"I kommande valkampanj satsar vi i första hand på tre av våra stora invandrargrupper: balterna, polackerna och centraleuropéerna som tjecker, slovaker och ungrare."

Vad är det frågan om?

Du tror att SD är nazister eller rastister va?

Angående artikeln, så är jag förvånad över att de inte skrivit om sossarna, som motarbetar flyktingströmmen till sverige för allt vad de är värda...
Citera
2006-05-01, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katarsis
Du tror att SD är nazister eller rastister va?

Angående artikeln, så är jag förvånad över att de inte skrivit om sossarna, som motarbetar flyktingströmmen till sverige för allt vad de är värda...
Vill man lyckas nå riksdagen sitter man inte och diskuterar satsningar på olika människor, beroende av folkgruppering de anses tillhöra. Det dummaste jag någonsin hört från deras sida.
Citera
2006-05-01, 01:48
Medlem
Citat:

Vad är det frågan om?
De grupper som omnämns är alla från den klassiska arbetskraftsinvandringen på 50/60-talet. Det är här man hittar flest invandrare som är kritiska mot 80- och 90-talets massinvandring och katastrofala integrationspolitik. SD tänker uppenbarligen sikta in sig på dessa gamla invandrare för att försöka få dem med sig, och syftet är naturligtvis att neutralisera PK-medias ständiga tjat om SD som ett "rasistiskt" och "främlingsfientligt" parti.

Citat:
Spelar det någon roll att Moderaterna har så dålig representation av invandrare på valsedeln? Varför riktar sig inte moderaterna mot invandrare som väljargrupp, det är ju en allt större grupp i samhället.
Det där var bara dålig research från medias sida. När de skrev att moderaterna inte har några invandrare på valbar plats så utgick de felaktigt från det antal mandat som moderaterna har idag. Som bekant fick moderaterna ett uselt resultat 2002 (15%) och har därför ovanligt få mandat just nu, men om de får uppåt 25-30% så blir det ju dubbelt så många moderater i riksdagen och flera av dem som skulle komma med då är invandrare.
Citera
2006-05-01, 03:12
Medlem
I-Ss avatar
Man kan ju också vara invandrarvänlig, men invandringsmotståndare. Om man gillar de som kommit och sköter sig men tycker att det nu blivit för mycket problem med dagens invandring för att släppa in fler invandrare för stunden.

Det finns ju nyanser, man behöver inte vara för eller emot helt svart eller vitt, man kan t ex tycka att invandringen på 50-60-talen var bra men den på 80-90-talen var dålig, vad är man då? Man kan ju inte klassas som invandringsmotståndare för man var ju positiv till den första, samtidigt är man inte av typen "ju fler desto bättre". Kanske man landar vid "invandring om/efter behov"...

Att SD skriver invandrarvänliga och inte invandringsvänliga är nog ingen slump. De vill söka stöd hos välintegrerade invandrare/invandrargrupper.
Citera
2006-05-01, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-S
Man kan ju också vara invandrarvänlig, men invandringsmotståndare. Om man gillar de som kommit och sköter sig men tycker att det nu blivit för mycket problem med dagens invandring för att släppa in fler invandrare för stunden.
Du tycker alltså att alla etniska svenskar sköter sig och är mönstermedborgare, enligt ditt synsätt? Snacka om att generalisera. Jag tycker det finns en mängd av såväl svenskar som invandrare man mött som är totalt pantade, och som verkligen inte utgör någon mall för vad man själv definierar som en bra människa.
Citera
2006-05-01, 11:26
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Du tycker alltså att alla etniska svenskar sköter sig och är mönstermedborgare, enligt ditt synsätt? Snacka om att generalisera. Jag tycker det finns en mängd av såväl svenskar som invandrare man mött som är totalt pantade, och som verkligen inte utgör någon mall för vad man själv definierar som en bra människa.

Skillnaden är ju förstås att den som får asyl kan och borde avvisas vid snedsteg, den möjligheten har vi tyvärr inte med infött patrask.

Men detta enkla faktum vill ju aldrig 'anti-rasisterna' förstå så nu brötar väl tråden OT.

EDIT: Gäller naturligtvis alla typer av invandrare, inte bara asylanter
Citera
2006-05-01, 14:11
Medlem
Citat:
Naturligtvis finns det även infödda svenskar som borde göras till hundmat, men det är väl desto större anledning att inte ta in ännu fler paltskallar utifrån. Nu är det ju så enkelt att invandrare enligt brottsförebyggande rådet är grovt överrepresenterade i brottsstatistiken oavsett om de har jobb eller inte, oavsett om de är låg- medel eller höginkomsttagare, och för varje år som går ökar alltså antalet svin i Sverige några promille på grund av import. Därför ska man stänga dörren och rensa upp i det egna träsket innan man öppnar den igen.
Citera
2006-05-01, 14:16
Medlem
Gudmunds avatar
Citat:

Jo men dom kriminella svenskarna är ju sveriges avfall , invandrar drägget ska inte sverige ta hand om .
Citera
2006-05-01, 14:34
Bannlyst
Mycket av Sverigedemokraternas politik verkar vara vettig och logisk, blir intresserad men hur är det egentligen, har partiet rensat bort nazisterna och rassisterna ur partiet?
Någon som kan ge mig en inblick om Sverigedemokraterna förändras eller om det är som det alltid varit, vad kan man förvänta sig?
Citera
2006-05-01, 14:42
Medlem
illums avatar
Vad gäller topic, Moderaterna ser väl inga problem med segregerade ghetton som i USA? De driver ju själva en politik som går ut på att svenska arbetare ska konkurrera med kinesiska och polska arbetare på hemmaplan, när de arbetarna bor 20 åt gången i husvagn tillfälligt. Jag ser inte hur M skulle vara bra i integrationsfrågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Mycket av Sverigedemokraternas politik verkar vara vettig och logisk, blir intresserad men hur är det egentligen, har partiet rensat bort nazisterna och rassisterna ur partiet?
Någon som kan ge mig en inblick om Sverigedemokraterna förändras eller om det är som det alltid varit, vad kan man förvänta sig?
Jag kan själv inte så mycket om SD. Det jag har förstått är att de tidigare huserat allt möjligt slödder. De senaste åren dock (kanske 5-6 åren) så har "förnyare" fått grepp om partiet och det hårdaste slöddret har drivits ut till ND. De verkar idag syssla med smartare grejor än att försöka smussla in sina valsedlar bland socialdemokraternas valsedlar, typ...

Att nazister hat-ringer SD-folk, anklagar dem för att vara rasförrädare och för att svika sina förfäder måste ju vara lite positivt i alla fall.

Jaja, jag har ingen insider-info och är absolut ingen expert på dem som flera andra här är. Jag har helt enkelt förstått det som att förnyarna är ganska vettiga, är nu i majoritet samt att de som man ser maskerade i Karl den 12:e-demonstrationer flytt partiet till fördel för ND.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in