2006-05-02, 20:40
Medlem
pdLs avatar
ibland kan jag känna att mina muskler (eller om det kan vara senor) drar ihop sig av sig självt. Senast var för 5 minuter sen, då tricepsen börja fladdra och "bubbla" o ha sig. Gör inte alls ont eller så, men obehagligt. har även märkt att ett finger helt plötsligt kan få ett ryck o dra ihop sig helt omedvetet. någon som sitter inne på lite information om detta mysteriet?

-hasse
Citera
2006-05-02, 21:20
Medlem
brobbans avatar
Upplever samma sak fast även i halsen och benen.
Citera
2006-05-02, 21:23
Medlem
Samma sak här, i olika delar av kroppen.....brukar garva åt det när det väl händer, för det ser riktigt sjukt ut......partytrick, månne?
Citera
2006-05-02, 21:25
Medlem
tweek_s avatar
Haha, känner igen mig. Brukar vara triceps eller lår som får damp och börjar fladdra, ibland kan det va skönt men oftast är det bara störande.
Citera
2006-05-02, 21:27
Medlem
Subb[a]s avatar
Spasmer... hade det också, spec i triceps... förr. Har för mig att det var när jag styrketränade och tog uppehåll. Ögonlocken brukar man också få så när man sovit dålig
Citera
2006-05-02, 21:39
Medlem
Dubbelespressos avatar
Är det inte det som kallas musryck eller myrkrypningar eller nåt Jag har dock inte en aning om vad det beror på.
Citera
2006-05-02, 21:46
Medlem
pdLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subb[a]
Spasmer... hade det också, spec i triceps... förr. Har för mig att det var när jag styrketränade och tog uppehåll. Ögonlocken brukar man också få så när man sovit dålig

HAHA ja det glömde jag ju såklart, ögonlocken! dom kan fladdar nåt så jävulskt ibland. men antar att de inte är något farligt, om fler upplevt de

-hasse
Citera
2006-05-02, 21:51
Medlem
Tacoritzs avatar
Jag brukar rycka i armarna och benen vilket min lillebror tycker är hysteriskt roligt
Aja bra att man roar folk iaf... ingen som vet en riktigt bra orsak till att det händer?
Jag tränar sällan men det händer lika frekvent när jag har en "träningsperiod" som en "soffpotatisperiod",
Citera
2006-05-02, 22:04
Medlem
xeroc81s avatar
Är det sån där ryckningar som slutar när man börjar titta på området som drar ihop sig, sen lika förbannat börjar det igen när man tittar bort? (kanske specifikt för mig )
Citera
2006-05-02, 22:08
Medlem
Tacoritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeroc81
Är det sån där ryckningar som slutar när man börjar titta på området som drar ihop sig, sen lika förbannat börjar det igen när man tittar bort? (kanske specifikt för mig )

Mit slutar inte för att man tittar på det. Snarare tvärtom :O
Enda sättet att få ryckningarna att sluta är att lägga benet eller armen i ett annat läge. Lägger man tillbaka till ursprungsläget för fort börjar ryckningar om, jättekul att behöva sitta med benet i en skitskum vinkel för att inte dutta på kopplingen varje sekund
Citera
2006-05-05, 09:31
Medlem
Jonas_Pampariuss avatar
Jag sällar mig till skaran av muskellryckare. En ganska lustig åkomma, och man blir onekligen nyfiken vad det kommer sig av. Ibland kan "droppen" på framsida lår börja "bubbla", samma sak med området på armveckets utsida (antar att det är slutet på muskeln som böjer handen uppåt). Ibland kan biceps helt sonika hoppa till.

Och ja, de tenderar att sluta när jag vill titta på fenomenet, och börja om när jag tittar bort (psykiskt?). Är dock inte alltid så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in