Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-18, 16:27
Medlem
tomyhockeys avatar
hej vad skall jag göra?

jag var inskriven på en vårdcentral och på receptionen jobbade några otrevliga kvinnor som gång på gång spred vidare min journal till alla på min ort.

jag byte vårdcentral även där jobbar några otrevliga kvinnor på receptionen som sprider vidare min journal antecknigar till alla på min ort.

jag tror inte receptionister kan gå in på journal anteckningar men oftast så har dem god kontakt med sjuksköterskorna eller läkaren där som de får reda på allt.

kan jag anmäla till patientnämnden eller byta vård central på nytt ?
Citera
2020-06-18, 16:29
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
hej vad skall jag göra?

jag var inskriven på en vårdcentral och på receptionen jobbade några otrevliga kvinnor som gång på gång spred vidare min journal till alla på min ort.

jag byte vårdcentral även där jobbar några otrevliga kvinnor på receptionen som sprider vidare min journal antecknigar till alla på min ort.

jag tror inte receptionister kan gå in på journal anteckningar men oftast så har dem god kontakt med sjuksköterskorna eller läkaren där som de får reda på allt.

Besök psyket istället, verkar snarare som du genomgår en psykos.

Men annars, läs här https://www.datainspektionen.se/laga...ientdatalagen/ och här https://www.1177.se/sa-fungerar-vard...och-sekretess/
Citera
2020-06-18, 16:33
Medlem
Citat:
hej vad skall jag göra?

Varför skulle nån vara intresserad av din journal?
Citera
2020-06-18, 16:34
Avstängd
kyrkstockens avatar
Det är extrem osannolikt att kvinnor på två oberoende vårdcentraler sprider din journal. Paranoid? För att inte tala om självbilden om man tror sig vara så viktig.
Citera
2020-06-18, 16:39
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderkort
Varför skulle nån vara intresserad av din journal?

folk kan vara nyfikna när jag möter folk på stan då vet dem om min hälsa även vilka tabletter som jag har fått utskrivet.

tycker det är för jävligt att sjukvård personalen inte bryr sim om sekretes och tystnadsplikt.
Citera
2020-06-18, 16:40
Medlem
Citat:
folk kan vara nyfikna när jag möter folk på stan då vet dem om min hälsa även vilka tabletter som jag har fått utskrivet.

Varför det skulle jag möta dig på stan så skiter jag fullständigt i vilka piller du går på.
Citera
2020-06-18, 16:42
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Varför det skulle jag möta dig på stan så skiter jag fullständigt i vilka piller du går på.

du är du andra är andra
Citera
2020-06-18, 16:43
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:

jag frågade vad kan jag göra mot folk som bryter mot sekretes tystnadsplikt lagen
Citera
2020-06-18, 16:48
Medlem
Citat:
jag frågade vad kan jag göra mot folk som bryter mot sekretes tystnadsplikt lagen

Fast din tråd make no sense at all. Alltså väldigt märklig därför jag ifrågasätter dig.
Citera
2020-06-18, 17:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

På vilket sätt kan du påvisa att din journal spridits till alla på din ort?

Paranoia eller trådhörsägen är ju knappast några bevis.
Citera
2020-06-18, 17:13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
hej vad skall jag göra?

säger som stocko låter som du har psykos eller nåt, åtkomst till journaler är hårt reglerat såpass att du själv kan kontrollera vem som haft tillgång till den.
Citera
2020-06-18, 17:14
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
På vilket sätt kan du påvisa att din journal spridits till alla på din ort?

Paranoia eller trådhörsägen är ju knappast några bevis.

jag ser och hör när jag möter folk på stan då vet dem vad som sades på senaste vårdcentral besök .
sjukvårdspersonalen jobbar från olika orter men receptionisterna är från min ort.

inget paranoia.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in