Citat:
Tack jag tänker likadant som du, svampen kan bli riktigt intensiv vid 5 gram och jg är ganska rutinerad som sagt. Det är synd att "slösa" bort en tripp för att man tagit för lite... men å andra sidan har jag aldrig testat syra.
Jag kan återkomma med resultat nästa helg
Jag kan återkomma med resultat nästa helg
Jag gillar svamp och har tagit mycket av det (oftast dos runt 3.5g) kanske 30-40 gånger. Personligen fungerar inte LSD så bra för mig. Första gångerna tog jag 1 tab och kände inte mycket förutom att jag kände mig konstig och obekväm. Svamp trippar har nyanser av det också men syra kändes onaturligt och kliniskt sterilt, som om den djupa visa själ som finns i svamp inte fanns i syran. Lång historia kort så första 2 gånger jag tog det erfarande jag bara en vag come-up. Varken någon peak, afterglow, visuella hallucinationer eller någon insikt. Bara en känsla att ”något är på väg att hända” men det hände aldrig. Så jag trodde jag var immune elle ryade någon slags tolerans mot LSD. Några år senare hade jag införskaffat 3 tabs från en kompis som har riktigt bra syra enligt alla. Jag tog 1.5 först, åkte på en hike och gick runt i naturen i drygt 2 timmar. Samma reaktion som tidigare, inget bra händer. Så jag åker hem och tar de 1.5 jag hade kvar av mina 3 tabbar. Jag åker tillbaka till hiken (många timmar har passerat nu) och jag får en konstig känsla av att jag glömt bort att jag åkte hem och tog mera, kände mig som jag befunnit mig på hiken hela tiden men nu (med 3 i systemet och efter 4-5 timmar) börja saker hända. Det börjar bli riktigt kraftfullt. Men inte den glädje och insikt jag känner vid en kraftfull svamp dos. Det här känns väldigt kliniskt, min kropp gör väldigt ont, och mitt sinne känns väldigt oroligt. Jag ser mycket hallucinationer och det är riktigt imponerande men min kropp gör så pass ont och mitt sinnestillstånd skrämmer mig. Kändes sinnessjukt. Jag fick så ont att jag behövde lägga mig ner på rygg i naturen och meditera för att förskonad mig sinne. Jag kände att jag skulle bli mentalt sjuk eller störd av upplevelsen, eftersom jag tagit svamp och dmt många gånger och alltid älskat dessa upplevelser så var det här oväntat. Jag klarade av upplevelsen i slut änden åkte jag hem igen efter kanske 9 timmar. Tog en oxycodone (mot fysiska smärtan) och en xanax (mot mentala smärtan) när jag kom hem och rökte rejält med cannabis. Sen så satte jag mig upp på mitt tak och tittade på sol nedgången. Det här punkten av trippen vart faktiskt väldigt bra. Jag såg nya färger i solnedgången (som jag nu kan se nykter sedan dess, ultraviolett) och nådde bra insikt. Trippen fortsatte sent inpå natten och totalt var den 14-15 timmar lång. Dagarna efter så var kroppen helt slut, totalt fysiskt utmattad. Tog mig en vecka innan jag kände normal energinivå igen. Älskar svamp och dmt, men tar aldrig syra igen. Det var tur att jag hade oxy och xanax hemma, jag tar inte dessa normalt men viste att ha ”tripp killers” till hand var en bra idé innan jag gav mig in på detta.