• 9
  • 10
2022-02-18, 19:42
Medlem
paggans avatar
En gång på slutet av 90-talet gick jag och mina snusande vänner till Tobaksmuséet på Skansen. Där kunde man lära sig om snusets historia men jag har även ett minne av att de hade lössnus i ett kärl som man fick ta av i slutet vid kassan. Efter besöket styrde vi kosan mot en välsorterad tobaksaffär rakt ovanför trappan vid Sergels torg. På den tiden kostade snusdosorna ca 20kr och var på hela 50g. De hade ett stort urval av lössnus som jag aldrig sett förut.

- Rallarsnus
- Svenskt Exportsnus
- Mörkbrunt snus
- Stjärnsnus
- Karlskronasnus
- Göteborgs prima fint
- Röda lacket.
(Vissa finns kvar idag)

Använde det sista av studiebidraget och köpte upp mig på alla sorter. Eftersom morsan inte visste att jag snusade så satt jag sen i mitt pojkrum (med Madonna-planscher på väggarna) och la in feting efter feting under min då oförstörda underläpp. Sen drog jag ut de använda snusarna och la dom i en Fruit Drops-plåtlåda från finlandsfärjan där de fick ligga tills jag hittade burken några år senare. Då luktade dom död, elände och helvete.
När solen började dala på juli-himlen så tog man sin bräda, rullade över till polarna och snusade tillsammans på dessa kvällar som aldrig tycktes ta slut.
Glory days.
Citera
2022-02-18, 19:47
Medlem
Kalk-Allans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Möter en hel del snusare men alla dessa kärringar snusar portion.
Själv kör jag naturligtvis grov lös.
Vad år det för fel på svensken?
Rädd han lite snus innanför läppen?
Lös for life, snusat det sedan jag började för vääääldigt många år sedan
Citera
2022-03-07, 14:45
Medlem
Alla fullvuxna män som snusar snusar lös, resten är kvinnor givetvis.
Citera
2022-03-07, 17:38
Medlem
Snusar själv lös och skulle aldrig varken sluta eller byta till portion, allt annat är ju en skymf mot snusandet!

Mvh
Spritegott
Citera
2022-03-07, 20:37
Bannlyst
Ja, jag kör dubbelpipigt med både portion och lös.

Startar morgonen med kaffe och en så står baksnus under läppen att det inte går och stänga munnen, men den bästa prillan är dagens andra, nämligen en kramsnus efter tandborstning, dagens bästa prilla!
Citera
2024-12-13, 18:25
Medlem
Karolinen97s avatar
Ser sällan någon som snusar lös, isf rör det sig om äldre personer som vart snusare hela livet, aldrig någon under 55-60 som jag ser köpa lös.

Jag själv kör portion men kan lyxa till det med en dosa lös ibland.
Citera
2024-12-17, 15:20
Medlem
Jag kör portion, men på helgen lyxar jag oftast till det med lös.
Citera
2024-12-17, 15:23
Medlem
Lös är godare såklart men blir kladdigt.
Citera
2024-12-17, 15:28
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Lös är godare såklart men blir kladdigt.

Det är inte så roligt att somna med en fet prilla inne. Kudden ser inte så rolig ut. Då föredrar jag portion
Citera
2024-12-24, 15:56
Medlem
På speciella helger och när man faktiskt har råd är det lös som gäller
Citera
2024-12-24, 15:59
Medlem
Bara lös när det ska vara lite lyx, det är så jävla störigt att snusa lös på jobbet. Jag har gärna snus inne alltid när jag inte sover eller äter.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in