Har den som en bruksbil iaf.. och fr att lasta.. Kr inte s ofta med den alls men utgr ifrn att batteriet r bra.
S vitt jag frstr ska all belysningen stngas av nr man stnger / vrider av tndningen utan att man ska behva vrida p lys reglaget till 0.. fr inget lyse r ju pslaget nr man slr av tndningen
S vad som skett r att det finns noll strm i bilen och inget hnder alls vid start tndning, dvs inte en lampa lyser p instrumenten eller nnstans.. (Dvs efter ag parkerat bilen och ska starta igng den dagen efter kra) Sklart startar den om man laddar upp batteriet eller tar till starthjlp genom annan bil ev 10-15 min strmalstring att f igen strmmen igen p p volvon..
Vad r mest troligaste felet? krypstrmmar, lckstrmmar, tjuvstrm, dlig jord, kablar.. generator, startmotor, tndspole, tndhatt, tndfrdelare spnningsregulator etc..
Ska g igenom hela elsystemet sen och mta osv men tnkte jag kunde f lite starthjlp utifrn detta scenarie ?

r ganska mycket att st i just nu och bilen r p en annan plats fr stunden
PS. Nt jag noterat efter jag tog starthjlp r att startmotorn behver dra runt mer fr att starta bilen kanske 2-2,5 sekunder extra .. Har sen krt ngra dagar tof sen var den helt urladdad igen under natten till morgonen.. fr andra gngen