2020-06-24, 06:24
Medlem
Ska lacka om en cykel men de frsk jag gjort tidigare har ej varit s bra. D har jag endast grundat och sen krt med lackspray. Fick hra att jag skulle rugga ltt, kra med hammarlack och sist med nn typ av spraylack. Vad tror ni om det?
Citera
2020-06-24, 06:48
Moderator
Arne.Ankas avatar
spraylack p hammarlack kan du glmma om det inte r hammarlack p sprayburk du syftar p, hammarlack innehller silikon och drfr r det f frger som fster.

r den befintliga lacken bra s rcker det att vtslipa med 400korn vtslippapper s frgen ser matt ut, vill du f riktigt bra resultat s slipar du bort precis ALLA ojmnheter i den befintliga lacken och avslutar med 800 korn vtslippapper.
Kom ihg, minsta fusk syn i det frdiga resultatet.

Grundfrg r inget jag personligen anvnt krt sprayfrg direkt och sen minst 2 lager klarlack, klarlack r viktigt det kan f trkig frg att f djup lyster, kp inte den billigaste skiten du hittar utan vlj nt lite bttre sjlv lyckats bra med multona.

r underlaget ojmnt ven efter slipning s kan du anvnda sprayfiller/sprutspackel fr att jmna till men fr en cykel skulle jag kalla det verkurs.
Senast redigerad av Arne.Anka 2020-06-24 kl. 06:53.
Citera
2020-06-24, 21:24
Medlem
killawifes avatar
Det absolut bsta du kan gra r att lmna in ramen till en firma som pulverlackar. Det blir en hrd emaljliknande yta precis som det brukar vara p cyklar. Det brukar inte vara s dyrt som man kan tro.
Citera
2020-06-25, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Det absolut bsta du kan gra r att lmna in ramen till en firma som pulverlackar. Det blir en hrd emaljliknande yta precis som det brukar vara p cyklar. Det brukar inte vara s dyrt som man kan tro.

Har frsttt att det r det bsta sklart men var summan jag oroade mig fr men du tror den ej blir s hg nd.. Vad skulle du tippa att summan hamnar p? Har jag tur kanske dom kan kra den svart..
Citera
2020-06-25, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
spraylack p hammarlack kan du glmma om det inte r hammarlack p sprayburk du syftar p, hammarlack innehller silikon och drfr r det f frger som fster.

r den befintliga lacken bra s rcker det att vtslipa med 400korn vtslippapper s frgen ser matt ut, vill du f riktigt bra resultat s slipar du bort precis ALLA ojmnheter i den befintliga lacken och avslutar med 800 korn vtslippapper.
Kom ihg, minsta fusk syn i det frdiga resultatet.

Grundfrg r inget jag personligen anvnt krt sprayfrg direkt och sen minst 2 lager klarlack, klarlack r viktigt det kan f trkig frg att f djup lyster, kp inte den billigaste skiten du hittar utan vlj nt lite bttre sjlv lyckats bra med multona.

r underlaget ojmnt ven efter slipning s kan du anvnda sprayfiller/sprutspackel fr att jmna till men fr en cykel skulle jag kalla det verkurs.

Tack fr bra svar. Fick hra talas s sent som igr just det dr med vtslip
Citera
2020-07-01, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife

Vad skulle du tro det gr p cirka? Tnker att det kan bli rtt dyrt nd, dyrt i mina mtt iaf.. Dom mste ju nd gra en del jobb som plocka fram saker, hnga upp den, blanda frgen och sen plocka undan igen. Typ.. Det r inget jag skulle gra fr ngra hundra kronor iaf men ska helt klart kolla upp det iaf!
Citera
2020-07-01, 22:38
Medlem
killawifes avatar
Jag vet inte exakt men skulle gissa runt en tusenlapp med blstring. Det finns dock folk som annonser om omlackering av flgar ibland fr typ 500:- s de borde ocks kunna hjlpa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in