Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-27, 08:38
  #1
Medlem
Hej,

Har kommit i kontakt med användaren "Stockrobber" på instagram och personens hemsida.

Jag är lite sugen på att gå personens kurs i teknisk analys. Kursen ska innehålla:


Nu till mina frågortill er på forumet.

-Finns någon här som gått denna kurs och anser att den är värd priset (ca 2.5k)?
-Jag har läst en del böcker som avhandlar sakerna ovan samt läst en avhandling från en elev på ett engelskt universitet som tog upp mycket av ovanstående dock utan bra bilder som exempel och skulle därför vilja komplettera med en kurs som visar riktiga exempel.
-Kan jag få motsvarande kunskaper gratis? Har någon av er i så fall tips på var en liknande kurs fast gratis finns?

Med vänlig hälsning
Kire
Citera
2020-06-27, 10:07
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kire88
Hej,

Har kommit i kontakt med användaren "Stockrobber" på instagram och personens hemsida.

Jag är lite sugen på att gå personens kurs i teknisk analys. Kursen ska innehålla:


Nu till mina frågortill er på forumet.

-Finns någon här som gått denna kurs och anser att den är värd priset (ca 2.5k)?
-Jag har läst en del böcker som avhandlar sakerna ovan samt läst en avhandling från en elev på ett engelskt universitet som tog upp mycket av ovanstående dock utan bra bilder som exempel och skulle därför vilja komplettera med en kurs som visar riktiga exempel.
-Kan jag få motsvarande kunskaper gratis? Har någon av er i så fall tips på var en liknande kurs fast gratis finns?

Med vänlig hälsning
Kire

Allt du behöver veta inom TA finns tillgängligt gratis om du letar. Dessutom kommer det sannolikt att bli en dyr historia om du följer ABC-tekniker. Trading är mer komplext än så. Att lägga 2500 kronor är att slänga såsen i sjön.

Finns dessutom massor med bra Youtube-kanaler som fördjupar sig på olika tekniker och där du kan följa professionella traders analyser och utveckling. Deras analyser är djupare än tramset de lär ut i nybörjarkurser och nybörjarböcker.
Citera
2020-06-28, 23:03
  #3
Medlem
Helt korrekt attityd att satsa på kunskap. Jag har själv investerat långt över 100.000 kr i utbildning genom åren...


Citat:
Ursprungligen postat av kire88
Hej,

Har kommit i kontakt med användaren "Stockrobber" på instagram och personens hemsida.

Jag är lite sugen på att gå personens kurs i teknisk analys. Kursen ska innehålla:


Nu till mina frågortill er på forumet.

-Finns någon här som gått denna kurs och anser att den är värd priset (ca 2.5k)?
-Jag har läst en del böcker som avhandlar sakerna ovan samt läst en avhandling från en elev på ett engelskt universitet som tog upp mycket av ovanstående dock utan bra bilder som exempel och skulle därför vilja komplettera med en kurs som visar riktiga exempel.
-Kan jag få motsvarande kunskaper gratis? Har någon av er i så fall tips på var en liknande kurs fast gratis finns?

Med vänlig hälsning
Kire
Citera
2020-08-03, 19:54
  #4
Medlem
Kirre88.

Köpte du kursen? Isf hur var den? Skulle du rekommendera den?

Funderar själv på att kanske köpa den. Men just nu försöker jag kolla mycket på tuben ang. TA, men har inte fördjupat mig ännu jätte mycket så ska ge de lite tid.
Citera
2020-08-03, 20:47
  #5
Medlem
Köp 1/2 Kg valfritt kaffe och brygg ett par goda koppar och spå sedan i kaffesumpen. både billigare och godare.

Chansen att tjäna pengar på day trading är i princip noll.

https://www.reddit.com/r/Daytrading/...tudy_followed/
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc...=rep1&type=pdf
Citera
2020-08-04, 14:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Köp 1/2 Kg valfritt kaffe och brygg ett par goda koppar och spå sedan i kaffesumpen. både billigare och godare.

Chansen att tjäna pengar på day trading är i princip noll.

https://www.reddit.com/r/Daytrading/...tudy_followed/
http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc...=rep1&type=pdf

Vad skulle du göra då för att lära sig bra om TA och annat?
Citera
2020-08-04, 15:12
  #7
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejHoppGummiZnopp
Vad skulle du göra då för att lära sig bra om TA och annat?
Inget, eftersom TA inte fungerar. Notera att jag inte menar kvantitativa och avancerade statistiska metoder, vilket kan fungera. Men då får man komma ihåg att man då tävlar mot världens smartaste människor som dessutom har så gott som oändligt med resurser, både kapitalmässigt och beräkningsmässigt.
Citera
2020-08-05, 17:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejHoppGummiZnopp
Vad skulle du göra då för att lära sig bra om TA och annat?
Lägg ner tanken på att day trada,köp aktier du tror på och behåll dom, ingen tjänar stora pengar på att day trada i det långa loppet.
Citera
2020-08-27, 22:47
  #9
Medlem
Verkade som han stack med alla pengar, hans ig och hemsida är nu borta.
Citera
2020-09-28, 11:52
  #10
Medlem
*bump*
Verkar vara uppe igen..
nån som har testat än? Verkar ha nöjda kunder..
Citera
2020-10-04, 17:21
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clejs
*bump*
Verkar vara uppe igen..
nån som har testat än? Verkar ha nöjda kunder..
Är lite små sugen också men kostar en del.
Citera
2020-10-11, 11:40
  #12
Medlem
Citerar två personer som skriver om Stocktraders "Kurs":

"Jag köpte stockrobber kursen men såklart för långt under hans pris. Den kursen är någon som har samlat ihop bara en massa allmän information"

"Word Stockrobber vilket skämt, lägger upp massa pm:s han har fått där folk blivit trader på 4 timmar och vunnit tillbaks 2500:- på en vecka."

Verkar helt ärligt vara skit. Finns billigare och gratis alternativ för att lära sig TA. Tror inte denna 00:a från Västerås är någon gud inom börshandel.

Edit: Kan väl passa på att tipsa om grejer jag lärt mig mycket från,
TRADINGRUSH på Youtube, skitbra för att lära sig indikatorer och mer inom TA
TraderNick
Calvin Fvand

Sedan har ju Kursdubblaren samt Framgångsjakten varsina paterons och vad kostar det, 11 dollar? Det är nog ett billigare alternativ för att lära sig. Har testat på FJ's patreon och måste säga att det finns mycket bra där!
__________________
Senast redigerad av korvlolzzz 2020-10-11 kl. 12:04.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback