Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-27, 15:05
  #1
Medlem
EU är ett enastående projekt av fred och frihet. Och det är mitt hem på jorden. Här fann jag kärleken. Här är mina barn födda.

Majestätiska Alper och ståtliga fjäll. Öppna landskap och klara sjöar.

Även milsvidda skogar med förförisk grönska har vårat EU beskyddat.

EU håller maten överkomlig för fattig som rik. Så att den Europeiska marken kan trampas av nya Européers fötter även framgent.

Än är inte EU och Europa ett fullt utvecklat land. Men i mitt hjärta är det mitt fädernäsland. Den plats där jag vill leva och den plats där jag vill dö.

Jag är Europé!

Hur vill ni hylla Europa och EU?

Vad betyder EU för dig?

Berätta och diskutera.
Citera
2020-06-27, 15:35
  #2
Medlem
Fioehlbaerths avatar
EU betyder mindre demokrati och växande byråkrat- och elitstyre.
Precis som sossar i enskilda länder mutar man befolkningen med skattepengar, för att den ska lämna ifrån sig frihet.
Citera
2020-06-27, 19:12
  #3
Medlem
blobben!!!s avatar
Jag älskar Europa. Det finns ingen kontinent som är lika rik på kultur, innovation och högutvecklad moral.

Dessvärre har EU dragits ned av korrumperande skräppolitik på sistone. EU är givetvis fortfarande mycket sundare än den extremt irrationella och självhatande svenska politiken. För den vanlige svensken hade det nog varit bättre om all makt flyttade från Rosenbad till Bryssel. Då hade det blivit ett slut på all extrempolitik, så som flyktingpolitiken där Sverige är extremast av extremisterna.
Citera
2020-06-27, 19:19
  #4
Medlem
ArgusOnes avatar
Tråkigt att man sabbar Europa med massinvandring av kaosfolk. Annars hade det kunnat varit en fin kontinent.
Citera
2020-06-28, 02:00
  #5
Medlem
HipToBeSquares avatar
Tramstråd utan riktig frågeställning. Lås.
Citera
2020-06-28, 12:38
  #6
Medlem
bl-gr-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
EU är ett enastående projekt av fred och frihet. Och det är mitt hem på jorden. Här fann jag kärleken. Här är mina barn födda.

Majestätiska Alper och ståtliga fjäll. Öppna landskap och klara sjöar.

Även milsvidda skogar med förförisk grönska har vårat EU beskyddat.

EU håller maten överkomlig för fattig som rik. Så att den Europeiska marken kan trampas av nya Européers fötter även framgent.

Än är inte EU och Europa ett fullt utvecklat land. Men i mitt hjärta är det mitt fädernäsland. Den plats där jag vill leva och den plats där jag vill dö.

Jag är Europé!

Hur vill ni hylla Europa och EU?


Vad betyder EU för dig?

Berätta och diskutera.
Gratulerar er Europeer för att ni lyckats skapa (för tillfället) det Hitler misslyckades med.
Själv är jag svensk och nordbo och vill inte ha med er européer aka euro's att göra. Bojkottar varor från ditt EU/Europa.
Vill ha ett Swexit och beundrar britterna som föregångsland.

Ha ett bra liv som europé och leva i det som Hitler ville åstadkomma (så länge det nu varar).
Citera
2020-06-28, 17:55
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Gratulerar er Europeer för att ni lyckats skapa (för tillfället) det Hitler misslyckades med.
Själv är jag svensk och nordbo och vill inte ha med er européer aka euro's att göra. Bojkottar varor från ditt EU/Europa.
Vill ha ett Swexit och beundrar britterna som föregångsland.

Ha ett bra liv som europé och leva i det som Hitler ville åstadkomma (så länge det nu varar).

EU är ett storslaget och enastående fredsprojekt.

Det var ur krigets aska och ursprungligen på den helgonlika Evita Perons uppmaning under hennes regnbågsturne som skissen till ett enat Europa först gjordes.

Att anklaga EU för att vara ett projekt i en tysk diktators anda är inget annat än landsföräderi.

Stolt ska stjärnonas fanor vaja.

Länge leve Europa!
Citera
2020-07-02, 13:09
  #8
Medlem
orrecrists avatar
Då kan man lika gärna hylla jorden? För det är ju människornas egentliga hem, right? Landgränser är bara uppdiktade fantasier som bara existerar i våra huvuden.

Sen vet jag inte varför vi skall hylla EU? Har dom lyckats? Centrerad makt är aldrig bra säger dom..
Citera
2020-07-02, 14:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Då kan man lika gärna hylla jorden? För det är ju människornas egentliga hem, right? Landgränser är bara uppdiktade fantasier som bara existerar i våra huvuden.

Sen vet jag inte varför vi skall hylla EU? Har dom lyckats? Centrerad makt är aldrig bra säger dom..

Europa har en fantastisk historia. Vår gemensamma historia.

EU är den historiens eviga slutpunkt och mål.

Äntligen är det Europeiska folket enat. Äntligen är vi bröder och systrar igen. Äntligen kan vi stå emot när USA och Ryssland försöker slita oss i stycken.

Det finns så mycket att hylla med EU.

Är det inget du tycker EU gjort rätt?
Citera
2020-07-02, 14:37
  #10
Medlem
Kalamitys avatar
Europa är en fantastisk plats, en verklig mångfald av människor, kulturer, mat och traditioner. Inom loppet av ett par timmar kan man flyga från de svenska fjällens majestät till citrusodlingarna som rullar nerför de italienska kullarna. Varje nation har sin särprägel, sin historia och sitt folk.

EU-projektet är en svuren fiende till allt detta. EU är en juden marxistisk idé som har sin grund i Kalergiplanen och vars syfte är att rota ut alla kulturer och nationer för att bana väg för den större planen framöver; världsregeringen. Man försöker skapa en rotlös hord av konsumenter, en kopplad best som aldrig kan föreställa sig sin framtid eftersom den inte känner till sin historia. En myrstack av arbetare som släpar och sliter tills de stupar för att förse sin Utvalda drottning med makt, helt ovetande om sitt eget inneboende värde. EU är ett gift i alla våra brunnar och måste motarbetas på alla plan.
Citera
2020-07-02, 15:23
  #11
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Europa har en fantastisk historia. Vår gemensamma historia.

EU är den historiens eviga slutpunkt och mål.

Äntligen är det Europeiska folket enat. Äntligen är vi bröder och systrar igen. Äntligen kan vi stå emot när USA och Ryssland försöker slita oss i stycken.

Det finns så mycket att hylla med EU.

Är det inget du tycker EU gjort rätt?

Jo visst dom försöker och har lyckats med en del men det är en lång väg kvar och många länder hamnar utanför och Tyskland har för stor makt. Sen blir det skevt med alla fattiga länder. Jag är knappast så överdriven som du i din hyllningskör, man måste vara kritisk också speciellt mot så stora strukturer.
Citera
2020-09-14, 14:04
  #12
Medlem
wwrs avatar
Att inte bygga några murar är en vacker tanke.

Bin Ladens kusin och några tusen skummisar till kunde köpa pass för 20 miljoner styck på Cypern och kan nu bosätta sig i Sverige om de vill.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...uzdhw&usqp=CAU
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-09-14 kl. 14:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in