Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2020-07-10, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Matzolle
Du börjar kalla mig idiot för att jag har en annan åsikt än din, tog argumenten slut? Men det kanske är så du jobbar, när orden tar slut blir du aggressiv och börjar veva?

Nej jag kallar dig idiot för att du svamlar om att svensk polis har alldeles för mycket rättigheter/befogenheter. Det är rent svammel.

Citat:
Jag har förstått tillräckligt av hur den finska modellen fungerar.

Nej det gör du inte eftersom att du uppenbarligen inte fattat att finsk polis har utökade, och inte inskränkta befogenheter att bruka våld i jämförelse med sin svenska motsvarighet,

Citat:
Frågan är om du förstår konsekvenserna av en allt för auktoritär polis?

Varför svamlar du om " allt för auktoritär polis" när det inte är vad som felas den svenska utan tvärtom?

Citat:
Var har jag skrivit att polisen inte ska få försvara sig mot angrepp? Givetvis ska poliser få använda sina vapen om det är nödvändigt.

Du skrev så här i förra inlägget.

Citat:
För övrigt så är det just skyddandet och försvarandet av vårt demokratiska samhälle som i förlängningen är polisens jobb, då funkar det jävligt dåligt med en polismyndighet som gång på gång kommer undan med att skjuta ihjäl människor. Det borde du och dina kollegor (för jag utgår ifrån att du är eller har varit snut) tänka på lite oftare.

Kan du få in i din förkrympta rättshaveristiska polishatarehjärna att det är i nödvärn som svensk polis använder sina vapen? Tag reda på vad det innebär, är det för svårt be din komvuxlärare förklara, eller använd lexikon.

Citat:
Jag framförde argument kring varför det är bra att ett lands våldsmonopol granskas, men det är nog lite för svårt för dig att ta in så komplexa saker som att se korrelation mellan ett lands grad av fungerande demokrati och hur våldsam dess polis är.

Varje gång polis avlossar sina vapen så upprättas anmälan, det inleds årligen fler FU mot poliser.

Tom i ärenden där utgången är självskriven så väljer ju åklagare att väcka åtal pga massmedial press, som med skjutningen av det där mongot för två år sedan, trots att utgången är självskriven och given för alla med ett gnutta kunskap om vapen, självskydd och straffrätt.

Så vad fan gnäller du om den saken för?

Citat:
Om du hade varit mer än två kilometer i från den sten du brukar ligga gömd under hade du kanske förstått. Har du varit i något annat land än Finland? Har du sett hur polis fungerar i svaga demokratier?

Varför svamlar du om svaga demokratier? Är Finland en sådan? Är sverige en sådan? Blir demokrati starkare när man bakbinder poliser i deras arbete.

Det är fredag imorgon( idag rättare sagt) spar på din lever lite till i helgen farbror.

Citat:
Jaja... min övertygelse om att svensk polis till stor del består av svagbegåvade individer har minst sagt stärkts efter att ha läst dina inlägg som bara skriker stövelslickare.

Ja du låter ju väldigt intelligent som inte kunde kolla vanliga fakta om i vilka situationer svensk polis avlossar sina vapen.

En vanlig korkad polishatare och rättshaverist alltså.

Även om polisutbildningen inte är den mest avancerade så framstår nog sisådär 99,97% av poliskåren som raketforskare jämfört med dig.

Grattis!

Citat:
Tack och lov blir det färre av din sort.

Det blir det inte, större delen av poliskåren tycker som jag faktiskt, och fler blir det, och utökade befogenheter för svensk polis är på tapeten inför kommande val.
Citera
2020-07-10, 15:02
Medlem
Marknadsassistents avatar
För att återgå till ämnet så tycker jag att polisen borde använt sina sina fordon för stoppa föraren och inte hoppa ur och försöka skjuta honom.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in