Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-05, 22:45
  #13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uxxus
Det kan vara ett gott tecken, för mig stack bara det exemplet ut så mycket, för att det var någon främmande jag hjälpte som hade tappat bort bilnycklarna och hade därmed råkat få sin bil att bli obrukbar, vilket är en ytterst jobbig situation att befinna sig i, för att bilar är dyra och bra att ha.

Jag har iofs haft min paus innan corona började och betydligt längre omfattning än så.
Kanske är de så att de är givande att reflektera kring saker och fundera vad livet egentligen innebär men för min del så har de varit för lång tid nu, de är många år av maktlöshet.

Det är däremot givande att hjälpa andra på de sätt man kan, och då menar jag inte skänka pengar till tiggare för de är bara slöseri.
Citera
2020-07-05, 22:45
  #14
Medlem
Tarrous avatar
Jag är fortsatt duktig när det gäller social distansering och att tvätta händerna. Det bästa vi kan göra för varandra (utöver att stanna hemma vid minsta symptom)
Citera
2020-07-05, 22:59
  #15
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Räddat liv. Är läkare.

Samma här. Räddat liv.
Citera
2020-07-05, 23:02
  #16
Medlem
0.1.1.2.3.5.8.13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uxxus
Nu när Corona har satt samhället paus, så öppnade sig en god möjlighet till att utforska ens ideal, handlingar och vilka vägar man väljer att gå; att verkligen kan stanna upp och reflektera över det, dessutom är det extra viktigt att kunna gå samman och hjälpa varann i tider som dessa & därför undrar jag vad som är det mest hjälpsamma ni har gjort under Corona eller ifall ni har några saker planerade eller ifall ni har några tips.

För mig var det när jag hjälpte chilly_c_cane hitta hans bilnycklar i tråden "Den stora tråden om borttappade saker - [Ingen debatt]" med inlägg #5034 — tipset jag gav honom hjälper för i stort sett alla borttappade saker, hjälpte min pappa hitta sina glasögon med samma metod.

Jag har handlat och rastar husdjur åt gamlingar i mitt närområde.
Citera
2020-07-05, 23:05
  #17
Medlem
Agerat privatbud åt en isolerad äldre dam (par timmars körning)

Rensat upp skräp i naturen
Citera
2020-07-05, 23:07
  #18
Medlem
Patrik2108s avatar
Jag har varit helt normal. Jag har alltid hållit distans och även rutit till åt folk som kommit för nära. Nu har mitt osociala beteende blivit hjältemodigt. Hoppas coronan är här för alltid. Jag har dessutom alltid nyst i armvecket.
Citera
2020-07-05, 23:16
  #19
Medlem
Andersdamaans avatar
Handlat åt grannar som sitter isolerade samt tittat till några isolerade vänners sommarhus.
Schasade även bort en snörvlande och hostande zigenartiggare som försökte sig på en närgången tiggeriräd bland dem som köade utanför Systembolaget.

Snällare än så har jag inte varit!
Citera
2020-07-05, 23:40
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Räddat liv. Är läkare.

Räddade du liv utanför tjänsten?
Citera
2020-07-06, 02:16
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Räddat liv. Är läkare.

Läser man dina inlägg, så hade du inte ens påbörjat läkarlinjen för 5 år sedan, men trots det räddar du alltså redan nu liv som läkare?
Citera
2020-07-06, 02:35
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Räddat liv. Är läkare.
För bara ett år sedan undrade du om du skulle plugga till läkare eller inte, nu är du alltså läkare?
***********

Själv har jag inte hjälpt någon alls, bara satt upp mig som frivillig på Goda grannar.
Citera
2020-07-06, 06:38
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1.1.2.3.5.8.13
Jag har handlat och rastar husdjur åt gamlingar i mitt närområde.

Citat:
Ursprungligen postat av Cryotainment
Agerat privatbud åt en isolerad äldre dam (par timmars körning)

Rensat upp skräp i naturen

Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Handlat åt grannar som sitter isolerade samt tittat till några isolerade vänners sommarhus.
Schasade även bort en snörvlande och hostande zigenartiggare som försökte sig på en närgången tiggeriräd bland dem som köade utanför Systembolaget.

Snällare än så har jag inte varit!

Det var fina gester.
Citera
2020-07-06, 08:39
  #24
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Räddat liv. Är läkare.

Ingår i dina arbetsuppgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in