Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-07-05, 22:11
  #1
Medlem
Uxxuss avatar
Nu när Corona har satt samhället paus, så öppnade sig en god möjlighet till att utforska ens ideal, handlingar och vilka vägar man väljer att gå; att verkligen kan stanna upp och reflektera över det, dessutom är det extra viktigt att kunna gå samman och hjälpa varann i tider som dessa & därför undrar jag vad som är det mest hjälpsamma ni har gjort under Corona eller ifall ni har några saker planerade eller ifall ni har några tips.

För mig var det när jag hjälpte chilly_c_cane hitta hans bilnycklar i tråden "Den stora tråden om borttappade saker - [Ingen debatt]" med inlägg #5034 — tipset jag gav honom hjälper för i stort sett alla borttappade saker, hjälpte min pappa hitta sina glasögon med samma metod.

Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Ok, nu har jag letat ÖVERALLT utom på ett ställe.
Någon som kan hjälpa mig att komma på var det stället är? Jag har nämligen "lagt ifrån mig" min bilnyckel där.
Någon som kan hjälpa mig innan jag blir helt knäpp?

Citat:
Ursprungligen postat av Uxxus
Låt din intuition guida ditt letande, så kommer bilnycken fram på noll tid — släng undan all rationalitet, det var inte den som valde att lägga dina bilnyckeln där du nu lade den, utan det gjorde din intuition —, ifall du inte skulle hitta bilnyckeln är det viktigt att komma ihåg att det och din bil endast är materiella ting och att du därför inte kommer ta med dig det i nästa steg på resan.

Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Nu först, såg jag ditt svar.
Nyckeln är hittad och jag får nog ge dig rätt där.
Jag stod och tittade på en jacka här hemma. På jackfickan. Fick för mig att stoppa ner handen i den trots att jag absolut INTE hade den jackan på mig dagarna kring när nyckeln försvann.
Där låg den!!! Obegripligt!!
Citera
2020-07-05, 22:20
  #2
Medlem
Nös i armvecket, pruttade i kassakön en bit bort från dom andra
Citera
2020-07-05, 22:20
  #3
Medlem
Ducadreams avatar
Räddat liv. Är läkare.
Citera
2020-07-05, 22:24
  #4
Medlem
FiniteLifes avatar
Har övergått till att bara knulla bakifrån eftersom man då inte har ansiktena vända mot varandra.
Citera
2020-07-05, 22:25
  #5
Medlem
Uxxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Räddat liv. Är läkare.

Det är väldigt beundransvärt, nobelt skulle jag till och med säga — att riskera sin egen hälsa för att rädda andras, det är något av det ädlaste man kan göra.

Du får ju tyvärr inte uppleva den här pausen från kugghjulen då, men det går att komma åt den ändå — varje ledig stund är en möjlighet till det —, och det sätter saker i perspektiv.
Citera
2020-07-05, 22:27
  #6
Medlem
Uxxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayitsmaybelinee
Nös i armvecket, pruttade i kassakön en bit bort från dom andra

Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLife
Har övergått till att bara knulla bakifrån eftersom man då inte har ansiktena vända mot varandra.

Det en bra början, men har ni tänkt hur ni kan tar er längre, för att vi har ett akut underskott på mönstermedborgare, har själv funderingar på att skriva ett manifest kring det och det kommer då bli lösningen på alla politiska problem, för att ett land med Goda Medborgare klarar vilken kris som helst.
Citera
2020-07-05, 22:28
  #7
Bannlyst
Med såna exempel så har jag ingen jävla aning jag hjälper folk hela tiden lika mycket.
Citera
2020-07-05, 22:32
  #8
Medlem
Uxxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Med såna exempel så har jag ingen jävla aning jag hjälper folk hela tiden lika mycket.

Det kan vara ett gott tecken, för mig stack bara det exemplet ut så mycket, för att det var någon främmande jag hjälpte som hade tappat bort bilnycklarna och hade därmed råkat få sin bil att bli obrukbar, vilket är en ytterst jobbig situation att befinna sig i, för att bilar är dyra och bra att ha.
Citera
2020-07-05, 22:34
  #9
Medlem
carminaburanas avatar
tvättat händerna
Citera
2020-07-05, 22:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uxxus
Nu när Corona har satt samhället paus, så öppnade sig en god möjlighet till att utforska ens ideal, handlingar och vilka vägar man väljer att gå; att verkligen kan stanna upp och reflektera över det, dessutom är det extra viktigt att kunna gå samman och hjälpa varann i tider som dessa & därför undrar jag vad som är det mest hjälpsamma ni har gjort under Corona eller ifall ni har några saker planerade eller ifall ni har några tips.

För mig var det när jag hjälpte chilly_c_cane hitta hans bilnycklar i tråden "Den stora tråden om borttappade saker - [Ingen debatt]" med inlägg #5034 — tipset jag gav honom hjälper för i stort sett alla borttappade saker, hjälpte min pappa hitta sina glasögon med samma metod.

Äta glass.
Jag skadar ingen och ingen blir skadad.
Då jag äter glass så gör jag en god gärning.
Då är jag hemma.
Citera
2020-07-05, 22:36
  #11
Medlem
Har mer eller mindre ställt in alla sociala sammankomster som jag varit bjuden till. Utöver att slippa behöva flänga runt runt till människor som jag egentligen inte vill umgås med så intalar jag mig själv att jag undviker att bli sjuk vilket gör att jag inte kommer smitta några gamlingar eller belasta sjukvården.
Citera
2020-07-05, 22:45
  #12
Medlem
xposures avatar
Hållit mig på landet långt borta från människor.
Midsommar var första gången jag var på en mindre fest med de närmaste sen det här bröt ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in