Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-07-09, 04:27
  #13
Medlem
Minns att jag blev besviken att jag inte behövde visa leg. Köpte 4 st cider.
2020-07-09, 05:36
  #14
Medlem
Nej, jag minns inte det. Är osäker på om jag inte hade handlat redan tidigare med falskleg. Åtminstone hade jag varit där regelbundet med äldre kompisar. Just när jag fyllde 20 låg jag i finska lumpen och kom inte ut på permission förrän en månad senare, så det var inte som att jag kunde göra min födelsedag till något slags högtidligt debutbesök på Bolaget.

Märkligt nog tvingade de på Bolaget mig att visa leg närmast varje gång fram till att jag blev 38-39 bast.
2020-07-09, 06:52
  #15
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Hjälm och stödhjul? Är det curlinggenerationen som är ute och cyklar eller? Jag cyklade med hjälm första gången gott och väl vuxen och stödhjul har jag aldrig haft (däremot någon förälder som hållt i pakethållaren).
Första gången så var det sex tuborg guld har jag för mig. De frågade inte efter legitimation och tur är väl det med tanke på att jag inte var gammal nog.
Jag har aldrig cyklat med hjälm och har bara fått två hjärnskakningar och sex stygn i huvudet. Så jag är tuffast. Nu när det är avklarat kan vi gå över till första bolags-erfarenheten.
Eftersom jag gjorde lumpen på LV 6 när jag fyllde 20 och hade lägenheten i Masthugget tyckte jag märkligt nog att minisystemet på Tomtebacksgatan var en lämplig lokal att handla i.
Det var måndag så det var inte så mycket folk (även om det räckte med 20 pers för att det skulle bli trångt).
Eftersom jag var sugen på att dricka allt blev det en Gauffins dubbelblandning, en flaska rött (Sophia) och 4 St Bass pale ale.
Gick hem och söp upp detta med tjejen och en kompis (hade ständig nattpermis), kom försent till uppställningen nästa dag och fick två dagars avdrag på ersättningen....
2020-07-09, 06:55
  #16
Medlem
Tror jag var 18 och skulle handla åt en äldre polare som inte var tillräckligt nykter för att få göra det själv.

Kan väl gissningsvis blivit 10 sofiero eller nått liknande skulle jsg tro.

Och första gången utan stödhjul kommer jag mkt väl ihåg, jag kan nog rent av peka ut var turen tog slut med ganska bra träffsäkerhet, såg ut som någon hade skrubbat halva mig med ett rivjärn ungefär😁
__________________
Senast redigerad av Prax^ 2020-07-09 kl. 06:58.
2020-07-09, 07:17
  #17
Medlem
tegelpanna123s avatar
Jag behövde inte heller visa leg Första gången(på min 20årsdag)

Däremot i princip varje gång efter den första och många år framåt...🥳
2020-07-09, 07:25
  #18
Medlem
Minns inte exakt, men lite drygt 20 var jag och köpte troligen ett par kir eller ett gäng Löwenbräu
2020-07-09, 08:31
  #19
Moderator
Allaballawallas avatar
Bloggtrådar uppfyller inte kraven vi ställer i Alkohol och dryck.

(FB) Viktigt - regler för alkoholforumet!

Tråd låst.

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in