Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-07-09, 12:13
Medlem
Jag vet inte vilket forum jag ska starta denna tråden, men jag provar här.

På Deagel.com finns en forecast för 2025 för världens länder beträffande följande:

"Population:

Density:

Gross Domestic Product:

GDP per capita:

Purchase Power Parity:

Military Budget:"

Det jag undrar är, vad de grundar sin prognos på, och även vad beträffar befolkning.
Enligt deras siffror ska exempelvis Sveriges befolkning minska från dagens 10 miljoner till 7,2 miljoner.

Eller den mer anmärkningsvärda prognosen för Storbrittanien där befolkningen kommer minska från dagens 66 miljoner ned till 15 miljoner.

För att inte tala om USA, där det beräknat kommer minska med 227 miljoner!

Så, är det någon som vet vad Deagel grundar sin information på, och om deras prognoser har stämt förr och vilken substans de verkligen har?
För det är skrämmande om dessa siffror kommer att stämma världen över- det finns 209 länder listade på deras hemsida där man kan jämföra prognosen.

Länk:
http://www.deagel.com/country/
http://www.deagel.com/country/Sweden_c0192.aspx
http://www.deagel.com/country/United-Kingdom_c0209.aspx
http://www.deagel.com/country/United...ica_c0001.aspx
Citera
2020-07-09, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumo
Jag vet inte vilket forum jag ska starta denna tråden, men jag provar här.

På Deagel.com finns en forecast för 2025 för världens länder beträffande följande:

"Population:

Density:

Gross Domestic Product:

GDP per capita:

Purchase Power Parity:

Military Budget:"

Det jag undrar är, vad de grundar sin prognos på, och även vad beträffar befolkning.
Enligt deras siffror ska exempelvis Sveriges befolkning minska från dagens 10 miljoner till 7,2 miljoner.

Eller den mer anmärkningsvärda prognosen för Storbrittanien där befolkningen kommer minska från dagens 66 miljoner ned till 15 miljoner.

För att inte tala om USA, där det beräknat kommer minska med 227 miljoner!

Så, är det någon som vet vad Deagel grundar sin information på, och om deras prognoser har stämt förr och vilken substans de verkligen har?
För det är skrämmande om dessa siffror kommer att stämma världen över- det finns 209 länder listade på deras hemsida där man kan jämföra prognosen.

Länk:
http://www.deagel.com/country/
http://www.deagel.com/country/Sweden_c0192.aspx
http://www.deagel.com/country/United-Kingdom_c0209.aspx
http://www.deagel.com/country/United...ica_c0001.aspx
Det börjar skönjas ett mönster. Ska jag vara riktig ärlig är vi åt h-e för många på jorden. Ingen skulle märka (i stort) om en miljard människor bara "försvann". Utom närmast sörjande förstås.
Citera
2020-07-09, 12:30
Medlem
Vilket skämt... Nej kommer aldrig att ske, någonsin. Trams
Citera
2020-07-09, 12:32
Avstängd
BorisBalkans avatar
Alla förstår nog men gillar inte faktumet att jorden skulle gott klara sig och troligen må bättre med 1-2 miljarder totalt.

Skulle befolkningar minska drastiskt så blir det en sörjeperiod men 100 år efter skulle kvarvarande förstå poängen.

Många martyrer där
Citera
2020-07-09, 12:40
Medlem
SkattefriZons avatar
Tror världen skulle klara 5 gånger mer än vi har nu.
Nästan alla bor på en liten yta i Asien.
Alla skulle dock ha ett värdelöst liv om vi var så många.
Citera
2020-07-09, 12:47
Medlem
kalkryggars avatar
Jag vet inte vad det är för sida men hur motiverar dom befolkningsminskningen?

Tror du själv på siffrorna (som du anger i ditt topic)? På mindre än 5 år så kommer alla dessa människor försvinna? Måste vara något halvapokalyptiskt som händer då. Själv så skulle jag gärna se att jordens befolkning sjönk ner till ca 1 miljard människor.
Citera
2020-07-09, 12:48
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumo
På Deagel.com finns en forecast för 2025 för världens länder beträffande följande.
Prognosen är givetvis ett stort skämt. Hade det handlat om 2250 hade jag kunnat acceptera siffrorna och det bara om våra födelsetal kraftigt minskar. Men på fem år - aldrig. Enda undantaget skulle vara om det utbröt ett kärnvapenkrig eller en pandemi mycket värre än digerdöden.
Citera
2020-07-09, 13:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Prognosen är givetvis ett stort skämt. Hade det handlat om 2250 hade jag kunnat acceptera siffrorna och det bara om våra födelsetal kraftigt minskar. Men på fem år - aldrig. Enda undantaget skulle vara om det utbröt ett kärnvapenkrig eller en pandemi mycket värre än digerdöden.
Det verkar vara någon sorts militär sida så kanske är det just ett WW III de förutsäger.
Citera
2020-07-09, 14:17
Medlem
Trollsvamps avatar
Om böldpesten i Mongoliet får fäste så.. tja..
Citera
2020-07-09, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Tror världen skulle klara 5 gånger mer än vi har nu.
Nästan alla bor på en liten yta i Asien.
Alla skulle dock ha ett värdelöst liv om vi var så många.

Du menar alltså på fullt allvar att asien är långsiktigt hållbar och i ekologisk balans?
- Världens största konsument av både olja och kol
- 80% av plasten i havet kommer från Asien
- För att inte tala om alla virus som sprids därifrån därför att folket där bor för tätt
- Alla djur som förevigt utrotats i asien. Hållbart?
- Asien kan inte föda sin befolkning utan att använda konstgödsel, som i sin tur görs från fossila material. Hållbart kan man inte ens producera mat för sin egen befolkning

Nej, om alla bodde som i Asien så skulle miljöns och klimatets förfall snabbas på i en väldig takt. Slutresultatet är förstås en minskande befolkning, men för att minska lidande och naturförstöring vore det bättre att avsluta denna period av överbefolkning innan det gått så långt.
Citera
2020-07-09, 16:48
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Du menar alltså på fullt allvar att asien är långsiktigt hållbar och i ekologisk balans?
- Världens största konsument av både olja och kol
- 80% av plasten i havet kommer från Asien
- För att inte tala om alla virus som sprids därifrån därför att folket där bor för tätt
- Alla djur som förevigt utrotats i asien. Hållbart?
- Asien kan inte föda sin befolkning utan att använda konstgödsel, som i sin tur görs från fossila material. Hållbart kan man inte ens producera mat för sin egen befolkning

Nej, om alla bodde som i Asien så skulle miljöns och klimatets förfall snabbas på i en väldig takt. Slutresultatet är förstås en minskande befolkning, men för att minska lidande och naturförstöring vore det bättre att avsluta denna period av överbefolkning innan det gått så långt.

Ja jag tror det skulle fungera och som jag skrev så tror jag alla kommer få ett värdelöst liv.
Citera
2020-07-09, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag vet inte vad det är för sida men hur motiverar dom befolkningsminskningen?

Tror du själv på siffrorna (som du anger i ditt topic)? På mindre än 5 år så kommer alla dessa människor försvinna? Måste vara något halvapokalyptiskt som händer då. Själv så skulle jag gärna se att jordens befolkning sjönk ner till ca 1 miljard människor.

Nej, det är precis det jag undrar över.

Det vore om en kataklysm, krig, svält eller liknande skulle hända. Covid-19 sätter djupa spår rent ekonomiskt. Ser man till Kina i deras prognoser, har befolkningsmängden inte alls berörts och deras ekonomi har gått i höjden i jämförelse med USA, och för att inte tala om deras militära budget.

Ser man till det stora hela, verkar länder som har samarbete med USA, få den största påverkan- men det är rena spekulationer.

De som har det argumentet, som tycker att befolkningsmängden ska minska får mer än gärna begå självmord och bidra till den minskade befolkningsmängden, känner du dig manad?

Jag tror det finns andra lösningar beträffande befolkningsmängden, men det är en annan fråga, för ett annat forum.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in