Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2024-04-18, 21:12
  #85
Medlem
Taufatts avatar
Den svarte är ju mentalt efterbliven. Tycker han spelar bra och utstrålar totalt blank i tankeverksamheten men blev lite för mycket när han knappt visste vad sex är för något. Han är ju ändå vuxen så där blev det lite för mycket.
Men ghoulen är mest intressant eftersom man genom honom för koppling till den gamla världen.
Klart bästa adaptionen av ett spel till tv jag kan komma på.
Citera
2024-04-18, 22:01
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Den svarte är ju mentalt efterbliven. Tycker han spelar bra och utstrålar totalt blank i tankeverksamheten men blev lite för mycket när han knappt visste vad sex är för något. Han är ju ändå vuxen så där blev det lite för mycket.
Men ghoulen är mest intressant eftersom man genom honom för koppling till den gamla världen.
Klart bästa adaptionen av ett spel till tv jag kan komma på.

Inte riktigt lika mycket från själva spelet tror jag, men spana in serien Arcane också, mycket bra och originell, och vacker!

(Tycker också han gör sin roll riktigt bra!)
Citera
2024-04-19, 08:32
  #87
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Inte riktigt lika mycket från själva spelet tror jag, men spana in serien Arcane också, mycket bra och originell, och vacker!

(Tycker också han gör sin roll riktigt bra!)
Sett Arcane men inte spelat spelet och den var en av de bästa animerade serierna jag sett.

Som sagt bra adaption men tänkte på att bilarna känns som vanliga och inte atomdrivna som i spelet. Kanske var en lite svår grej att göra snyggt men hade lyft känslan av alternativ tidslinje något.
Har bara ett avsnitt kvar av serien och hoppas på en fortsättning. Liten farhåga att man tröttnar på den ganska låga men dock roliga humorn om det fortsätter för länge. Det är inte en ren humorserie så hoppas de inte tramsar bort det med mer galna grejer längre fram. Fungerar att någon har en näsa i pannan men en kuk i pannan blir för mycket.
Citera
2024-04-20, 06:30
  #88
Medlem
Har precis sett klart säsong 1 och mitt betyg blir en svag 8/10

Citera
2024-04-21, 17:10
  #89
Medlem
tomatlarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Den svarte är ju mentalt efterbliven. Tycker han spelar bra och utstrålar totalt blank i tankeverksamheten men blev lite för mycket när han knappt visste vad sex är för något. Han är ju ändå vuxen så där blev det lite för mycket.
Men ghoulen är mest intressant eftersom man genom honom för koppling till den gamla världen.
Klart bästa adaptionen av ett spel till tv jag kan komma på.
Alla huvud skådespelarna är riktigt bra och de bär hela serien men de som skrev karaktärerna, replikerna och serien i sig är ju några av de mest efterblivna personerna någonsin.
Citera
2024-04-24, 10:57
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Inte Lee Moldaver.......
Jag tror faktiskt hon har legat nedfryst i Valv 31 men är en dubbelagent för NCR. Det som stödjer detta är att:
1. Hon har inte åldrats
2. Hon är ledaren i Valv 32 och ingen som är ursprungligen från Valv 31 rynkar på pannan och med tanke på att alla ledare är ursprungligen från Valv 31 så skulle de nog agerat där och då.
Citera
2024-04-27, 11:53
  #91
Medlem
DoktorNos avatar
Har aldrig spelat Fallout men tv-serien är mycket bra. Underhållande, rolig och smått bisarr. Inga problem att hänga med i ploten de flesta frågetecken man har i början förklaras eller går att räkna ut allteftersom.

Med det sagt, det går alldeles utmärkt att se serien även utan förkunskaper från spelen. Kan nog väcka intresse för spelen, likväl som att spelen väckt intresse för serien.

Ser framemot säsong 2.
Citera
2024-04-27, 13:24
  #92
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Har aldrig spelat Fallout men tv-serien är mycket bra. Underhållande, rolig och smått bisarr. Inga problem att hänga med i ploten de flesta frågetecken man har i början förklaras eller går att räkna ut allteftersom.

Med det sagt, det går alldeles utmärkt att se serien även utan förkunskaper från spelen. Kan nog väcka intresse för spelen, likväl som att spelen väckt intresse för serien.

Ser framemot säsong 2.

Bingade denna när jag satt på ett tråkigt långflyg.

Helt klart över förväntan.
Citera
2024-04-29, 12:23
  #93
Medlem
Av mig får den 3 av 5 kapsyler i betyg.

Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback