Citat:
Ursprungligen postat av
NamnlosBarn
Jag har inte umgåts med vänner sedan 2011. Jag trivs att vara med familjen och har 1 nära familjevän men vi ses kanske 1 gång varannan vecka. Jag tycker det är skönt att inte ha så många vänner.. Jag förstår inte hur man orkar umgås och vara med vänner hela tiden. Jag hade aldrig orkat. Är det någon mer som känner likadant? Jag var inte så förut , tvärtom alltid ute alltid varit med vänner, väldigt omtyckt och rolig , har alltid haft lätt för att skaffa vänner. Nu känner jag mest att det är skönt att bara få vara ensam eller umgås med familj och få bekanta
Jag är likadan, jag var centrum i umgänget fram till 25, sen valde jag att självmant avslutat alla relationer med vänner som inte bidrar till något märkvärdigt i mitt liv. Vilket slutade med ett hejdå till ALLA mina vänner och flickvän.
Köpte en hund istället och får oändligt med kärlek från denne. Känner mig älskad och uppskattad varje dag.
Jag har också slutat lalla runt med sökandet efter en perfekt partner, en intressant spegel av mig själv som agerar på egna intiativ.
Men det kommer inte ske på mitt kommando, utan tillfället kommer på egen hand. Ett ändlöst sökande gör dig deprimerad och ensam.
Jag är attraktiv och har inga problem att skapa ett förhållande med någon jag attraheras av. Men precis som vi inte vet vad vi vill, lurar mitt ego mig att välja någon efter min orationella lust.
Vill jag ha sex, finns tinder tillgängligt med oändlig tillgång, när och var som helst. Fantastisk tid vi lever i. Behöver inte ens betala en slant.
Mitt problem med vänner, partner, var absolut att jag tycker det är utmanande att lyssna på alla konflikter, drama, allt nonsens. Allt för ofta får jag inget av värde tillbaka för tiden eller engagemanget i relationerna. Jag kan inte ens nämna något som jag skulle värdera i en relation med en vän längre.
Att söka inåt och försöka finna sig skälv är mycket mer spännande och då antyder jag inte på mitt ego, utan den som vet, att jag vet.
Det finns spännande människor, helt klart. Men de skriver oftast böcker som jag kan läsa.
Som du kanske tyder så var det mitt spirituella uppvaknande som var en stor del av varför jag väljer att hålla mig ensam. Vi är alla en och vi vet ingenting och kommer aldrig få förståelse för den här illusionen genom att dedikera sitt liv till ytan. Normer, moral, allt skapat av egot/människan är rakt av bara inbillning och kategorisering. Att jaga materia eller mäta sig med vänner och dylikt, vilket alltid sker i relationer är rent ut sagt ett sjukligt beteende.
Att välja att observera den här illusionen, din biologiska kropp och dess ego är fantastiskt intressant. Att bara vara.
Att göra ingenting, är någonting värt att göra.
Det kanske låter deprimerande, men om du vaknar upp och inser att allting helt enkelt bara är fantastiskt, precis som det är, så finner du ett lugn som är värt mer än någonting ett annat ego kan ge dig.
Du dör snart, inget spelar så stor roll som du inbillar dig.
Att dö innan man dör, är vad alla människor bör sträva efter.
En hög dos syra kan få dig på rätt spår, men det är inte ens i närheten av vad meditation och rätt attityd skapar.