Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-24, 17:29
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Vilken jävla slakt! Bl a Tele2-krasch, men björnarna jobbar stenhårt, får se om de orkar få portföljen till nollan. Nu är det lite back.

Nästan dags att tanka lite Tele2 igen. Så länge inte någon uppenbart oduglig delägare tar över är det nog en liten överreaktion det vi ser. Går priset under 115 kommer det tryckas på köpknappen.
Citera
2022-05-24, 18:25
Medlem
Upp 2% ner 2% om och om igen…..
Citera
2022-05-24, 18:36
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Nästan dags att tanka lite Tele2 igen. Så länge inte någon uppenbart oduglig delägare tar över är det nog en liten överreaktion det vi ser. Går priset under 115 kommer det tryckas på köpknappen.

Alltså, vete fan, jag hade som spontan reaktion mitt GAV på 112 för att tanka mer, men efter en diskussion med Zigge i Tele2-tråden där han påminner om Millicom så blev jag osäker. Han har en bra poäng där. Millicom hade riktig skräputveckling efter Kinneviks utträde. Det gick att traida den vid Coronadippen, men annars har den gått krasch boom bang.
Detta tåls att fundera över. Visst, det är bra timing nu som Value och inflationsskydd, men jag är kluven att börja tanka, ligger redan tungt.
Citera
2022-05-24, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Alltså, vete fan, jag hade som spontan reaktion mitt GAV på 112 för att tanka mer, men efter en diskussion med Zigge i Tele2-tråden där han påminner om Millicom så blev jag osäker. Han har en bra poäng där. Millicom hade riktig skräputveckling efter Kinneviks utträde. Det gick att traida den vid Coronadippen, men annars har den gått krasch boom bang.
Detta tåls att fundera över. Visst, det är bra timing nu som Value och inflationsskydd, men jag är kluven att börja tanka, ligger redan tungt.

Kinnevik är väl fortfarande stora i Tele2?? Det var ju inte allt de sålde väl?

Men man kan fundera på refrängen?

Stenbeck försökte ju hitta ny ägare till Millicom, misslyckades och delade ut. Till sist sålde hon sitt eget innehav, tror jag? Det var en ganska lång spiral ned till att företaget tycks ha blivit lämnat vind för våg i Nicaragua....
Citera
2022-05-24, 19:19
Medlem
Gjorde något jag hållit mig väck från i alla största grad och slängde in lottpengar på neonode, kikat på den ett tag och nu när den stack iväg fick jag riktig raket-fomo och hoppa på. I dessa tider vore de inte fel med en riktig raket om stämningen mot Apple/Samsung gick vägen.

Annars är portföljen mest i stiltje med ca 35% kassa..

Gottat mig med att jag gick ur Tele2 dagen innan utdelning på ca 151 kr också, även om den höll sig uppe längre än jag trodde.
Citera
2022-05-24, 19:24
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Kinnevik är väl fortfarande stora i Tele2?? Det var ju inte allt de sålde väl?

Men man kan fundera på refrängen?

Stenbeck försökte ju hitta ny ägare till Millicom, misslyckades och delade ut. Till sist sålde hon sitt eget innehav, tror jag? Det var en ganska lång spiral ned till att företaget tycks ha blivit lämnat vind för våg i Nicaragua....

De klippte ca 25%..från Nyhetsbyrån:
“Sämst inom storbolagsindexet var Tele2, där Kinnevik sålt 50 miljoner B-aktier till institutionella investerare genom en så kallad accelererad bookbuilding-process. Aktierna motsvarade 7,2 procent av Tele2:s aktiekapital och 5,6 procent av rösterna, och utgjorde 26,7 procent av Kinneviks innehav i Tele2 före transaktionen.“

Ja precis, vad säger kristallkulan. 135 eller 100. Inte lätt att veta!
Citera
2022-05-24, 19:54
Medlem
Swingexpertens avatar
Ingen trading igår, utan fonderna fick jobba istället. Min bästa fond igår blev ”Spiltan Aktiefond Investmentbolag” som steg med +1,4%.

Idag gick det bra. Avanza-portföljen +6,5%🥇 Jämför med OMXS30 -0,9%.
Senast redigerad av Swingexperten 2022-05-24 kl. 19:58.
Citera
2022-05-24, 21:55
Medlem
Swingexpertens avatar
IG-CFD-portföljen +5,7% idag 🥇 och min bästa fond blev ”Lannebo Småbolag” som steg med +0,4%.
Citera
2022-05-25, 21:37
Medlem
Swingexpertens avatar
Det blev en riktigt bra dag på börsen. Dubbla drömavkastningen! IG-CFD-portföljen +11% 🎖 Jämför med OMXS30 -1,0%.

Min bästa fond idag blev ”Allianz Dynamic Commodities” som steg med +2,2% 🥇
Citera
2022-05-27, 14:31
Medlem
MrLevaLivets avatar
Cat-astrophy! Bears go mjau och fuckar upp en annars fin dag, så går det när man är girig. OMX upp 2,71%. PPI kom in med smått inflationsdrivande kostnadsökningar för bolagen: 23,8%. Skitbra för marginalerna. Strålande köpläge! Jag är inte bitter
Citera
2022-05-27, 15:05
Avstängd
Glossuss avatar
Vad händer, tredje blåa dagen i rad.. Det är man inte bortskämd med. Dessutom piper silvret iväg, bra för mina AG. Firar med räfflade dillchips och några starköl..
Citera
2022-05-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Vad händer, tredje blåa dagen i rad.. Det är man inte bortskämd med. Dessutom piper silvret iväg, bra för mina AG. Firar med räfflade dillchips och några starköl..

Det är förmodligen för att jag gått nästan helt ur börsen. Vänta några dagar tills jag är fullt inne igen så kommer det ett nytt ras.

Skämt åsido så borde väl detta vara ett dead cat bounce. Det kan gå upp 5% eller så men med en serie räntehöjningar framför oss och åtminstone en mild recession så borde det bli nedgångar igen inom kort. Ska se till att ha åtminstone 50% torrt krut nu. Och att satsa på tråkiga value stocks.

Festen är över!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in