2022-10-28, 20:01
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Haha, tänkte fylla på med björnar men vågar inte, ligger med småpengar och vill fylla på, men det blir liksom inte bra läge. Det är så mycket fuckery och propaganda så det finns inte. Det är midterms på G i USA och Biden & Company sitter i skiten, så jag har foliehatten på. Ingen har lyckats övertyga mig om att en US Core PCE som ökar från 4,9% till 5,1%, eller ett nytt inflationsrekord i Europa skulle innebära att nu är det fritt fram att köpa en jävla massa AXIER igen. Det stinker kortsiktigt rally.
Kan det vara så att OMXSPI har bottnat och det är NU man ska satsta, dvs "all in" med max belåning?
Jag är dock för gammal och feg för liknande utsvävningar. Men jag tror inte man gör bort sig..
Citera
2022-10-28, 20:12
Medlem
Odagans avatar
Apple upp 8% i kväll.. Slagigt är bara förnamnet. https://www.youtube.com/watch?v=qAsHVwl-MU4
Citera
2022-10-28, 20:17
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Kan det vara så att OMXSPI har bottnat och det är NU man ska satsta, dvs "all in" med max belåning?
Jag är dock för gammal och feg för liknande utsvävningar. Men jag tror inte man gör bort sig..

Om vi sett inflationssiffror som verkligen går ned så hade jag köpt det, men som det ser ut nu, nej, väldigt svårt att se några vidlyftiga lättnader för ekonomin som kan ge stöd för en ordentlig vändning, och att vi skall ha sett en botten. Jag fegar med lite energi, telekom med GAV från coronan (utdelnings-play) och div småinnehav. Och lite björnar då och får se vad som händer. Vågar inte panga på någonting ordentligt nu. Har dock aktiverat månadssparande i Globalfond sedan två månader tillbaka, igen småsummor, för att komma igång igen, jag klippte alla fonder strax innan årsskiftet, riktigt snyggt, hehe.

Men tar gärna emot puckar att gå in tyngre nu, vara öppen för nya idéer ..det är nice!
Citera
2022-10-28, 20:22
Medlem
Odagans avatar
..FILO åpp drygt 2% samtidigt som IVN, HBM och first quantum kraschar.. Jag är inte helt främmande för att spelet är en aning riggat. He he..
Citera
2022-10-28, 20:37
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
..FILO åpp drygt 2% samtidigt som IVN, HBM och first quantum kraschar.. Jag är inte helt främmande för att spelet är en aning riggat. He he..

Du, du snackade ju koppar, glömde, jag har FREEPORT-MCMORAN i portföljen, upp 5,91%, den är skitbra när kopparn rör sig.
Citera
2022-10-28, 21:02
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Apple upp 8% i kväll.. Slagigt är bara förnamnet. https://www.youtube.com/watch?v=qAsHVwl-MU4

Hehe, ja, upp 8% på minskad Iphone-försäljning, strålande tider till Q4-rapporten.
Citera
2022-10-28, 21:02
Medlem
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Du, du snackade ju koppar, glömde, jag har FREEPORT-MCMORAN i portföljen, upp 5,91%, den är skitbra när kopparn rör sig.

Ja, trades i kopparguvor är nästan lika förutsägbara som i silvergruvor.. AG är en trejding-favvo. Men säg inget till de andra grabbarna..
Citera
2022-10-28, 21:05
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ja, trades i kopparguvor är nästan lika förutsägbara som i silvergruvor.. AG är en trejding-favvo. Men säg inget till de andra grabbarna..

Nice, lägger den på bevakning, har inget renodlat silver in da portpolio.
Citera
2022-10-28, 21:12
Medlem
Conams avatar
Ser lite svalt på börsen just nu och är ingen stjärna annars heller, men har ruvat på seb en period och sålde av igår, 7% upp.. fick tbx lite glädje av att köpa lite småposter.
Tror nog som många andra att botten är inte nådd och att det kommer dröja innan allt hittepå lägger sig en smula, försöker följa så gott det går så man inte blir frånåkt.
Citera
2022-10-29, 11:10
Medlem
Swingexpertens avatar
Det blev som väntat en urstark vecka för OMXS30 som steg med +3,8% till 1974. Nästa vecka ser också ut att få en raketstart, med en förväntad öppning över 2000 redan på måndag. Sen är det bara 100 punkter kvar till mitt mål på 2100 🚀 Hinner vi dit innan årsskiftet tro?

Min Lågrisk-portfölj ligger +26% i år 🏆 OMXS30 -18%.
Citera
2022-10-31, 17:33
Medlem
skogshuggar3ns avatar
En dag värd ett omnämnande. +10,28 procent på röd börs. Goda tider.
Citera
2022-10-31, 19:23
Medlem
Odagans avatar
Skapligt, men fan alltså.. Vad ska jag göra med mina Borr Drilling? Vet varken ut eller in.
Brollan får gärna komma till undsättning..

Umpa umpa.. https://www.youtube.com/watch?v=thJg...PDLFLXG2QQnz-x

Sval låt, svalare video..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in