Citat:
Ursprungligen postat av
Chokladtoppen
En till på Enviro! Det är kul som fan. Vissa på discorden har plockat hem årslöner redan. Helt surrealt. Gick in sent och behöver vänta lite längre men det ska nog bli fint.
Det är verkligen en intressant resa med Enviro systems. Skojigt att folk vågar gambla med aktier på det viset, själv hade jag inte vågat förlita mig blint och ha såpass mycket pengar i Enviro. Jag behöver dessutom en hel del av mina pengar i närtid. Just nu kanske jag sitter med nästan hälften av mina pengar på ett konto med ränta.
Har suttit på mina aktier i Enviro sedan maj 2020 och fått vara med när aktien stod över 3 kr. Har inte tagit hem någon vinst alls, vilket jag såklart i efterhand kanske borde gjort, men jag har inte varit i något behov av pengar heller. Dock hade det varit ett ypperligt tillfälle att tagit hem lite vinst när den stod så högt. Jag tror ändå att SES kan nå upp till dessa nivåer framöver igen. SES är för övrigt ett av mina större innehav i portföljen.
Samma sak med Saab. Dessa aktier köpte jag 2020 och det är först nu som värdet skjutit i höjden. Då tänker jag faktiskt ta hem och säkra en liten del av vinsten. Har lärt mig att det kan vara smart att ta hem vinst när en aktie närmat sig 200% upp sedan köp. Fasiken att jag inte resonerat likadant med andra aktier som JM, Thule och liknande.