2020-07-24, 16:35
Medlem
eat2grows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Jag sitter tungt med 800 aktier i Castellum så jag hoppas den flyger också
Gissningsvis så börjar de röra sig uppåt i framtiden, ett bolag som höjt utdelningarna i så många år skojar man inte bort heller. Med dessa är det bara att vara långsiktig och tålmodig.

Ganska rött i min depå idag förutom för Loomis som stiger på rapport, de har en nästan halverad kurs jämfört med före coronan.
Citera
2020-07-24, 20:27
Medlem
Ja, det var en sur dag... Min portfölj är ner en lite dryg procent, så bättre än index.

VBG återhämtade sig och lade sig på plus, Den är redan nedtryckt.

Medicovers rapport var väl sådär... förlust, men optimism inför framtiden och v-formad återhämtning. Svagt ned en halv procent.

Men nu fredag.
Citera
2020-07-27, 12:58
Medlem
Swemet räddar dagen för mig, annars hade jag gått sämre än index!

Jagade fatt i några köpare till mina Lammhult. Nu är jag kvitt skiten, men... en av mina sämsta affärer blev det till slut. Förlust på en aktie jag hållt länge i portföljen.

Tittar man på deras Q2 såg det dystert ut även för Q3 och Lammet går inte bra i svag konjunktur. Det blir inte mycket nya möber i kontoren ett tag framöver....

Skönt att slippa skiten och kassan stärktes. Pengar finns att handla för.
Citera
2020-07-28, 08:53
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Swemet räddar dagen för mig, annars hade jag gått sämre än index!

Jagade fatt i några köpare till mina Lammhult. Nu är jag kvitt skiten, men... en av mina sämsta affärer blev det till slut. Förlust på en aktie jag hållt länge i portföljen.

Tittar man på deras Q2 såg det dystert ut även för Q3 och Lammet går inte bra i svag konjunktur. Det blir inte mycket nya möber i kontoren ett tag framöver....

Skönt att slippa skiten och kassan stärktes. Pengar finns att handla för.

Hur mycket av portföljen har du i Swemet ?
Citera
2020-07-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Hur mycket av portföljen har du i Swemet ?

Ca 4.5%

Det är lagom krydda men rycker det 15% så märks det ju ändå.

===

Fast nu är den snart 6%, haha
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2020-07-28 kl. 12:11.
Citera
2020-07-29, 10:16
Medlem
Jag sålde Betsson tidigare i veckan, den härtappat momentum och hänger inte med övriga portföljen. Gillar bolaget och tyckte Q2 såg bra ut, så kan någon förklara varför den föll på rapporten?

Annars ligger jag 90% investerad just nu, känns inte speciellt bråttom att köpa mer, snarare kanske öka likviditeten. Har Balco som jag egentligen tror på men som inte går speciellt bra.

På köpsidan funderar jag på Addtech, Nordic Waterproofing samt kanske Master Card.
Citera
2020-07-29, 14:30
Medlem
Haft en tung vecka hittils, men Hufvudstaden går starkt idag, vilket är positivt.
Citera
2020-07-29, 14:54
Medlem
tjallepetters avatar
Börsen har aldrig känts mer osäker som den gör nu.
Citera
2020-07-29, 17:02
Medlem
Luftgevars avatar
Idag klev portföljen över 200.000 kr i eget kapital och jag ligger officiellt plus för helåret!
Citera
2020-07-29, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Idag klev portföljen över 200.000 kr i eget kapital och jag ligger officiellt plus för helåret!

Milstolpe där ju!!

Då klår du index nu!! Lite grann i alla fall.
Citera
2020-07-29, 23:28
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Börsen har aldrig känts mer osäker som den gör nu.

Lite spännande att precis allt går bra. Är det ens matematiskt möjligt?
Finns för mycket pengar, överallt. Hur kommer det sej?

Börsen, Bitcoin, Guld. Allt stiger. Brukar väl vanligtvis ta ut varandra någorlunda.
Citera
2020-07-30, 07:45
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
Lite spännande att precis allt går bra. Är det ens matematiskt möjligt?
Finns för mycket pengar, överallt. Hur kommer det sej?

Börsen, Bitcoin, Guld. Allt stiger. Brukar väl vanligtvis ta ut varandra någorlunda.

FED har pressat ut en massa pengar på obligationsmarknaden och pengar som normalt skulle investera i säkra sådana jagar avkastning. Sedan har en massa pengar suttit vid sidlinjen.

Slutligen har Bitcoin, guld och aktier haft en korrelation de inte tidigare haft. Coronakrisen är lite unik i att alla gick ned (nästan). Ibland till och med amerikanska statsobligationer som är det säkraste som finns. Aktier i sjukhussängstillverkare halverades till exempel trots att de hade nog beställningar för år framåt. Enda som var säkert var toalettpapper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in