Flashback bygger pepparkakshus!
2023-02-11, 11:56
Medlem
Swingexpertens avatar
En helt ofattbar tur 🎰

Trading-portföljen steg med +29% den här veckan. Min bästa fond ”BGF World Energy” steg bara med +2,3%. OMXS30 rasade samtidigt med -4,1%.
Citera
2023-02-15, 21:19
Medlem
Swingexpertens avatar
Hela tiden nya rekord i Avanza-portföljen!

Min bästa fond idag blev ”MS INVF US Growth” som rusade med hela +4,4% 🤑 OMXS30 +1,0%.
Citera
2023-02-23, 23:18
Medlem
Mina ENVX stack upp med 10% idag och jag sålde av innehavet innan de gick nedåt igen. Ska göra nytt köp imorgon på dessa och investera vinsten man gjorde.
De är fortfarande lågt värderade och kommer dra iväg inom något år
Citera
2023-02-25, 00:52
Medlem
haschleifs avatar
Inget att skriva hem om.

+0.52% idag ( igår)
+4,36% sista 30 dagarna.
Citera
2023-02-25, 01:15
Medlem
TyskMans avatar
Även om senast år var dålig så får jag vara nöjd. 😀 Jag har plus 5000euro ungefär sista året med mycket krig och dålig börs.

Jag säljer, och köper mycket volvo och ssab. Jag gillar ssab b mycket! I år så har jag nästan 5000euro i aktiendividende bara i ssab b. Mycket bra. 😄
Citera
2023-02-25, 09:39
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyskMan
Även om senast år var dålig så får jag vara nöjd. 😀 Jag har plus 5000euro ungefär sista året med mycket krig och dålig börs.

Jag säljer, och köper mycket volvo och ssab. Jag gillar ssab b mycket! I år så har jag nästan 5000euro i aktiendividende bara i ssab b. Mycket bra. 😄

Vad betyder det fetstila?

är du daytrader, har aktierna gått upp i värde eller är det utdelningen?
Citera
2023-02-25, 10:09
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
läste att de inte var intresserade av att köpa upp husqvarna, de hade option på upp till 12% men kanske stannar vid 5?

Vad menar du med option upp till 12%?
Citera
2023-02-26, 11:07
Medlem
Swingexpertens avatar
Nytt ATH i portföljen även denna vecka, tack vare lyckad trading i korta positioner!

Dessutom har vi ett guldläge för långsiktiga investeringar med de lägsta börskurserna sedan 1872, tack vare inflationen!

Jag tokköper allt som har med Metaversum att göra. En framtid med 100% lycka utan droger!
Citera
2023-03-04, 08:44
Medlem
I år har jag ca 3-4%, d v s ungefär hälften mot index, d v s INTE alls nöjd.
Har sålt av det mesta och inväntar en smärre eller större sättning. Räntehöjningar
är aviserade både i USA och Sverige. Detta borde banka ned börserna lite vars stans.

Till senvåren/sommaren hoppar jag in med kapitalet på mestadels indexfonder, för att
därefter sova i 30 år. Brukar vara ett framgångsrecept...
Citera
2023-03-04, 10:24
Medlem
Black.Panthers avatar
Tycker aktierna går ok nu. Ligger på 7.93% plus i år. Mina aktier gick något bättre än genomsnittet mot spararna i Avanza under februari månad.

Tycker aktierna zinzino och SSAB sköter sig riktigt bra. Finns såklart aktier som förstör mig med med så som humana, sats och norsk solar men tror på dem långsiktigt fortfarande. Kommer fortsätta köpa även aktier där.
Citera
2023-03-04, 12:49
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Tycker aktierna går ok nu. Ligger på 7.93% plus i år. Mina aktier gick något bättre än genomsnittet mot spararna i Avanza under februari månad.

Tycker aktierna zinzino och SSAB sköter sig riktigt bra. Finns såklart aktier som förstör mig med med så som humana, sats och norsk solar men tror på dem långsiktigt fortfarande. Kommer fortsätta köpa även aktier där.

Varför SATS? Det är ju redan ett ganska dyrt gym som är fullsmockat med medlemmar men de lyckas ändå inte tjäna några pengar.
Citera
2023-03-06, 13:24
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Varför SATS? Det är ju redan ett ganska dyrt gym som är fullsmockat med medlemmar men de lyckas ändå inte tjäna några pengar.

Jag har några aktier som jag har som högoddsare, men SATS och Actic är nog mest för att jag gillar att träna själv

Köpte fler aktier i Zinzino, H&M och Nobia idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in