Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-18, 15:21
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
T.ex. Handelsbanken, Lundin Energy, SSAB, Tele2, Telia. Värdebolag, som ju utdelningsaktier ofta är, har väl gått bättre än börsen generellt i år. Men visst, det är ett fåtal. Men du bevisar ju lite min poäng, risken är bra mycket mindre i obligationer.

Måste kännas surt för dem som väntat på utdelning á 50 öre i Nibe idag..
Ett typexempel på varför jag konsekvent säljer dagen innan x-day.
Citera
2022-05-18, 17:08
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Måste kännas surt för dem som väntat på utdelning á 50 öre i Nibe idag..
Ett typexempel på varför jag konsekvent säljer dagen innan x-day.

Nibe är ned 36% i år, så ligger man där har man värre problem än en dipp inför utdelning.
Citera
2022-05-18, 17:34
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Nibe är ned 36% i år, så ligger man där har man värre problem än en dipp inför utdelning.

Inte för de som köpt under 80:- Få se om den ska ner dit igen, inte omöjligt.
I övrigt åkte jag på en rejäl magtjoffare när halva Bombay fick för sig att sälja Truecaller. Hmmm...
Citera
2022-05-18, 18:22
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Inte för de som köpt under 80:- Få se om den ska ner dit igen, inte omöjligt.
I övrigt åkte jag på en rejäl magtjoffare när halva Bombay fick för sig att sälja Truecaller. Hmmm...
Tillväxtmög, bättre kan du Glossus!

Själv är jag på plusminus noll pga mina björnar. Jag kör ju med taktiska nukes till skillnad från levalivet som tar död på hela nasdaq när han behöver pengar till hookers and blow.

Björne myser nog nu, haha.
Citera
2022-05-18, 18:39
Medlem
Fy fan vilken dag. Rekordback för dagen tack vare CTM som trots mycket fin rapport handlades ned av blankarmaffian 13%. Blankning borde fan förbjudas. Som lök på laxen så tappar nassen nästan 4% oxå. Ligger i soffan och tittar upp i taket och är smått apatisk.
Citera
2022-05-18, 18:45
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan

Själv är jag på plusminus noll pga mina björnar. Jag kör ju med taktiska nukes till skillnad från levalivet som tar död på hela nasdaq när han behöver pengar till hookers and blow.

För att göra en lång historia kort, göbbe.. Ansökte om 2000 Truecaller innan börsintro, fick 20. Nån vecka senare uppenbarade sig tillfället att köpa dessa under introduktionskurs. Jag slog till på 1880 st å vips gick de upp till 87 spänn, då sålde jag. Sen plockade jag upp dem på nytt efter senaste rapporten och låg fram tills idag ca 3% plus..
Idag sålde jag rubbet till 61:10, men är inte främmande för att göra ett nytt försök.
Appen är bra och alla jag har tipsat gillar den.
Citera
2022-05-18, 18:57
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
För att göra en lång historia kort, göbbe.. Ansökte om 2000 Truecaller innan börsintro, fick 20. Nån vecka senare uppenbarade sig tillfället att köpa dessa under introduktionskurs. Jag slog till på 1880 st å vips gick de upp till 87 spänn, då sålde jag. Sen plockade jag upp dem på nytt efter senaste rapporten och låg fram tills idag ca 3% plus..
Idag sålde jag rubbet till 61:10, men är inte främmande för att göra ett nytt försök.
Appen är bra och alla jag har tipsat gillar den.
Göbbe ? The fuck!
Det är för att slippa telefonförsäljare eller hur ? Jag har inget eget nummer alls och nås enbart irl och på en firmalur som asen inte får plåga pga lag. Det är knappt ens företaget jag arbetar för vågar ringa mig, de vet att jag blir arg.
Det är ett hedervärt bolag, men det är en nylig ipo som kan vara sketch, just saying.

Kolla så att inte mongold fick axier för halva priset eller så.
Citera
2022-05-18, 19:05
Medlem
S&P ner knappt 3% nu. Tur att jag inte gick in och doppade tårna i morse som jag funderade på. Får ligga kvar med 75% cash ett tag men det börjar bli frestande att köpa en del aktier på rea.

Tyvärr köpte jag Best Buy för 80k igår. Lågt P/E, 4% utdelning, rekommendation från Goldman. Den rasar nästan 10% idag.. tur att jag inte köpte en rejäl post. Däremot går mina Phillip Morris upp lite.
Citera
2022-05-19, 00:04
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan

Snyggt! Jag har fan björnar överallt som printar, Dow, Russell, Nasdaq100, S&P500, DAX och OMX. Bears go brum. Imorgon ska väl DAX få en riktig käftsmäll, och mer pain för OMX.

Edit: Fuk jag jinxade säkert, skulle hållit käften enligt plan. Jävla DAX!
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-05-19 kl. 00:10.
Citera
2022-05-19, 00:46
Medlem
Jävligt bra dag idag. Folk säger att pengar inte växer på träd, men att vara någorlunda intelligent och bear så vill jag nog hävda motsatsen.

Skulle nog säga att min portfölj räknas som en riktigt svinig portfölj, med mycket blankningar, puts, covered calls m.m.

Nu håller vi tummarna att världen brinner, så får pappa mer klirr i kassan.
Citera
2022-05-19, 20:32
Medlem
keckoishs avatar
52 lax plus i talande stund på VVPR... Har rusat upp idag med omåttliga 50 procent.
Citera
2022-05-19, 21:09
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keckoish
52 lax plus i talande stund på VVPR... Har rusat upp idag med omåttliga 50 procent.

Nice! Undrar om det är en sol-pump/renewable energy-pump på gång igen. Sist drog jag in några laxar på Sunworks. Funderar på att lägga en liten order om den drar imorgon. Den är bara upp 8% idag. Decisions, decisions.

Edit: Dagen upp typ 2%, orkar inte räkna ut alla björnar som icke uppdaterats efter gårdagens ras. Dagens besvikelse är DAX som knappt rasade en procent. Som vanligt blir man galen på deras dopade skämtbörs. Men det är bara ligga kvar, ordentligt ras torde komma.

Edit igen: Vadå i talande stund!? Ta vinst för i helsike!
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-05-19 kl. 21:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in