2023-04-21, 09:35
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jo, men du skrev Bullar….Trots att indikationerna var Bear

Skrev jag bullar ? Menade förstås Bear
Senast redigerad av Upplyften 2023-04-21 kl. 09:40.
Citera
2023-04-21, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Skrev jag bullar ? Menade förstås Bear

Hur kunde du då få vinst på 1500? OMX öppnade ju på plus…
Citera
2023-04-21, 10:18
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Hur kunde du då få vinst på 1500? OMX öppnade ju på plus…

Köpte på plus , vilket jag välkomnade. Man vill ha fallhöjd med Bear. Och så blev det ju. Allt gick enligt plan och teori
Senast redigerad av Upplyften 2023-04-21 kl. 10:20.
Citera
2023-04-21, 10:23
Medlem
Citat:
Köpte på plus , vilket jag välkomnade. Då man ju vet att fallhöjden är ännu bättre. Och så blev det ju. Allt gick enligt plan och teori

Ah…Så klart! Som sagt lite grön på detta med korta kontrakt. Det är naturligtvis från öppnandet av positionen till stängning av position, oavset färg på siffrorna. Lätt att tänka Bear-rött och Bull-grön….
Citera
2023-04-21, 10:39
Medlem
En annan sak jag inte blir klok på, som någon kanske har lust att uplysa en idiot om? När man tar fram t.ex BEAR OMX X10 NORDNET så finns det fem olika, där vissa är nere på ören. Varför?
Citera
2023-04-21, 10:58
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
En annan sak jag inte blir klok på, som någon kanske har lust att uplysa en idiot om? När man tar fram t.ex BEAR OMX X10 NORDNET så finns det fem olika, där vissa är nere på ören. Varför?

Ingen aning. Endast att man ska undvika örescertifikaten. T.ex. så har BEAR OMX X10 NORDNET 3 som just nu handlas med 27 öre, en Spread på 3.57% (!) Vilket man absolut inte vill ha. Spreaden på en X10 ska hålla sig mellan 0,4-0,8 om det ska vara någon idé. Och de finns ju att välja på.
Annars så kan man maila Nordea (utgivaren av B&B certifikaten på Nordenet) och fråga varför det finns så många varianter på en och samma produkt.
Citera
2023-04-21, 11:51
Medlem
Citat:
Ingen aning. Endast att man ska undvika örescertifikaten. T.ex. så har BEAR OMX X10 NORDNET 3 som just nu handlas med 27 öre, en Spread på 3.57% (!) Vilket man absolut inte vill ha. Spreaden på en X10 ska hålla sig mellan 0,4-0,8 om det ska vara någon idé. Och de finns ju att välja på.
Annars så kan man maila Nordea (utgivaren av B&B certifikaten på Nordenet) och fråga varför det finns så många varianter på en och samma produkt.

Precis. Men varför ligger de där alls? Ingen som vet, vill väl köpa dem. Om det inte är något jag missat, så verkar det ju bara vara lurendrejeri…

Edit: Var ser man enklast spreaden?
Senast redigerad av Siix 2023-04-21 kl. 11:56.
Citera
2023-04-21, 15:50
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Precis. Men varför ligger de där alls? Ingen som vet, vill väl köpa dem. Om det inte är något jag missat, så verkar det ju bara vara lurendrejeri…

Edit: Var ser man enklast spreaden?

För att göra det snabbt och enkelt när man ska välja :

När du fått upp listan över tillgängliga OMX Certifikat - Använd sökverktyget överst på sidan och fyll i vilket slag (Kort eller Lång) och vilken storlek på hävstång (1-20)
Sedan får du alla aktiva Certifikat listad på skärmen ,och spreaden står också med på samma rad. Om det står 0% betyder det att just det instrumentet inte är aktivt.
Enligt ovan så hittade jag BEAR OMX X10 NORDNET 7 Som har en spread på 0,59. I verkligheten så är det en vandrande spread mellan 0,59-0,68 när man väl klickar på den och får upp den live, och tittar på Spreadtickern.
Vet inte om jag förklarar nåt bra. Annars får du återkomma
Senast redigerad av Upplyften 2023-04-21 kl. 15:57.
Citera
2023-04-21, 16:16
Medlem
Citat:
För att göra det snabbt och enkelt när man ska välja :

När du fått upp listan över tillgängliga OMX Certifikat - Använd sökverktyget överst på sidan och fyll i vilket slag (Kort eller Lång) och vilken storlek på hävstång (1-20)
Sedan får du alla aktiva Certifikat listad på skärmen ,och spreaden står också med på samma rad. Om det står 0% betyder det att just det instrumentet inte är aktivt.
Enligt ovan så hittade jag BEAR OMX X10 NORDNET 7 Som har en spread på 0,59. I verkligheten så är det en vandrande spread mellan 0,59-0,68 när man väl klickar på den och får upp den live, och tittar på Spreadtickern.
Vet inte om jag förklarar nåt bra. Annars får du återkomma

Hm…Tack! Jag ser dock inte spreaden förrän jag öppnar tickern. I sök får jag upp Nordnet 5, 3, 4, 2 och 7. Enda datan jag ser är pris och på 5 och 3 utveckling i %.
Citera
2023-04-21, 16:43
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Hm…Tack! Jag ser dock inte spreaden förrän jag öppnar tickern. I sök får jag upp Nordnet 5, 3, 4, 2 och 7. Enda datan jag ser är pris och på 5 och 3 utveckling i %.

Märkligt. Nåja, tickern funkar nog lika bra. Men jag får upp all info
Citera
2023-04-21, 17:08
Medlem
Citat:

Märkligt. Nåja, tickern funkar nog lika bra. Men jag får upp all info

Det gör det absolut.

Knep precis ett knippe SSAB.
Citera
2023-04-21, 20:09
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Det gör det absolut.

Knep precis ett knippe SSAB.

Jag sålde av SSAB innan stängning idag. Fick en dålig magkänsla.
50/50 chans att man står där som ett fegt mähä. Men håller tummarna för dig.
Senast redigerad av Upplyften 2023-04-21 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in