Citat:
Ursprungligen postat av
BuyCheapBuyStrong
Har också varit en bra rapportsäsong för mig. Kvantitativa strategier har gått sådär i år så det är välkommet. Dom flesta av mina bolag har haft bra rapporter. Jag tror att DORO haft bäst "rapportdagsavkastning" hittills (upp drygt 21% idag) och innan dess va det nog VBG B. Ett par stinkbomber också, B3 hade sämst rapport, men jag kan inte klaga.
Jag tror vi har lite liknande exponering det är därför vi båda får glädjas. Jag tycker att det känns som ljusare tider framåt för värde. Bolagen levererar egentligen ganska svaga siffror med fallande vinster och rörelseresultat men aktierna är i många fall upp kraftigt ändå.
Jag kollade idag och Josef K Invests värdeväska har slagit Stockholmsbörsens utdelningsjusterade index med bred marginal på sista tolv månaderna. Jag är nöjd med detta då storbolagen gått mycket bättre än småbolagen och jag har mest småbolag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kolonn
Jag ägde också en liten del av mitt innehav av Hexatronic. Sålde idag när det var minus 20%. Fortsatte ner ytterligare till minus 28%.
Värdet minskade med 0,38 % idag. Man får vara nöjd när det går mindre dåligt än vad det gör för index
Jag misstänker personligen att du gjort en bra försäljning men jag kan ha fel, det får tiden utvisa. Jag tycker att om ens aktier får mer än 5% av kapitalet blankat är det bara att sälja. Hade folk haft den vanan hade otroligt mycket pengar kunnat sparas.
Om någon vill satsa flera miljarder på att mitt bolag är övervärderat tänker jag anta att de gjort grundligare efterforskningar än vad jag har gjort.