2023-10-26, 12:16
Medlem
Black.Panthers avatar
Allt är minus som vanligt. Alla aktier o fonder.
Citera
2023-10-26, 12:19
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Kul att ha Essity och Saab idag när börsen i övrigt går ner mycket.

Känns för övrigt inspirerande med börsen nu, börjar kännas som bra köplägen som uppstår när det mesta trycks ner.

Jag håller med. Det är strålande tider när man kan handla billigt.

Idag går oljebolagen bra dessutom glädjer vi oss åt Betsson som är upp 5% på bra rapport.
Den här rapportsäsongen börjar bra för mig; Alla rapporterande bolag går upp.
Citera
2023-10-26, 13:19
Medlem
448s avatar
Essity måste ju ha hyfsad uppsida , har racklat ned o legat o fisit på under 240 bra länge.

Reatiderna är kankse ett minne blott snart
Citera
2023-10-26, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Essity måste ju ha hyfsad uppsida , har racklat ned o legat o fisit på under 240 bra länge.

Reatiderna är kankse ett minne blott snart

Från och med november börjar de bra månaderna som fortsätter ändå till sommaren. Det i kombination med fed stop av styrräntorna kan göra dunder för aktiemarknaden.
Citera
2023-10-26, 13:46
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koshar1
Från och med november börjar de bra månaderna som fortsätter ändå till sommaren. Det i kombination med fed stop av styrräntorna kan göra dunder för aktiemarknaden.

Ja det är väl en av dom troliga vägarna men man har även lite andra positiva inputs i detta också.

UKR/RUS - Ryssarna verkar hålla emot och omvärlden kommer
antagligen kräva att parterna möts vid bordet

Hamas Har gjort sig lite impopulära med den här situationen.
Man får ingen eskalering utan nån form av stillestånd
Citera
2023-10-27, 18:03
Medlem
KJosefs avatar
Börsen är fortsatt väldigt snäll mot mina rapportbolag så jag är väldigt nöjd. Senast Millicom som leverarade siffror jag är nöjd med samt en rapport som marknaden tog emot bra.

Med tanke på hur hårt straffade bolag som Stillfront, Hexagon, Elux, Hexatronic, Truecaller, Elux Pro och många andra blivit på sina rapporter får man vara nöjd om man undviker de riktiga bottennappen. Jag tycker dock att man får skylla sig själv om man äger Hexatronic trots att den varit stenhårt blankad ett bra tag.
Senast redigerad av KJosef 2023-10-27 kl. 18:07.
Citera
2023-10-27, 18:15
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Börsen är fortsatt väldigt snäll mot mina rapportbolag så jag är väldigt nöjd. Senast Millicom som leverarade siffror jag är nöjd med samt en rapport som marknaden tog emot bra.

Med tanke på hur hårt straffade bolag som Stillfront, Hexagon, Elux, Hexatronic, Truecaller, Elux Pro och många andra blivit på sina rapporter får man vara nöjd om man undviker de riktiga bottennappen. Jag tycker dock att man får skylla sig själv om man äger Hexatronic trots att den varit stenhårt blankad ett bra tag.
Jag ägde också en liten del av mitt innehav av Hexatronic. Sålde idag när det var minus 20%. Fortsatte ner ytterligare till minus 28%.

Värdet minskade med 0,38 % idag. Man får vara nöjd när det går mindre dåligt än vad det gör för index
Citera
2023-10-27, 18:20
Medlem
Har också varit en bra rapportsäsong för mig. Kvantitativa strategier har gått sådär i år så det är välkommet. Dom flesta av mina bolag har haft bra rapporter. Jag tror att DORO haft bäst "rapportdagsavkastning" hittills (upp drygt 21% idag) och innan dess va det nog VBG B. Ett par stinkbomber också, B3 hade sämst rapport, men jag kan inte klaga.
Citera
2023-10-27, 18:30
Medlem
Otroligt mörkt för mig när det kommer till börsen på sistone men bara hoppas att det vänder snart men inte så att jag är belånad så det är väl bara hålla ut. Någon gång måste väl det komma positiva vindar när det kommer till inflationen..

Innehavet i Transtema det enda som gick plus idag.

Samtidigt vill man ju att dom låga priserna håller i sig så man kan köpa mer, men det tar inte bort att det ser otroligt dystert ut i portföljen.

Min första riktiga börsnedgång sen jag började investera och får erkänna att jag underskattade hur negativ börsen kan vara när det inte finns någon köpkraft under en längre period. Viktig erfarenhet för framtiden dock.
Citera
2023-10-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Otroligt mörkt för mig när det kommer till börsen på sistone men bara hoppas att det vänder snart men inte så att jag är belånad så det är väl bara hålla ut. Någon gång måste väl det komma positiva vindar när det kommer till inflationen..

Innehavet i Transtema det enda som gick plus idag.

Samtidigt vill man ju att dom låga priserna håller i sig så man kan köpa mer, men det tar inte bort att det ser otroligt dystert ut i portföljen.

Min första riktiga börsnedgång sen jag började investera och får erkänna att jag underskattade hur negativ börsen kan vara när det inte finns någon köpkraft under en längre period. Viktig erfarenhet för framtiden dock.
Hur ser din portfölj ut?
Citera
2023-10-27, 18:34
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuyCheapBuyStrong
Har också varit en bra rapportsäsong för mig. Kvantitativa strategier har gått sådär i år så det är välkommet. Dom flesta av mina bolag har haft bra rapporter. Jag tror att DORO haft bäst "rapportdagsavkastning" hittills (upp drygt 21% idag) och innan dess va det nog VBG B. Ett par stinkbomber också, B3 hade sämst rapport, men jag kan inte klaga.

Jag tror vi har lite liknande exponering det är därför vi båda får glädjas. Jag tycker att det känns som ljusare tider framåt för värde. Bolagen levererar egentligen ganska svaga siffror med fallande vinster och rörelseresultat men aktierna är i många fall upp kraftigt ändå.

Jag kollade idag och Josef K Invests värdeväska har slagit Stockholmsbörsens utdelningsjusterade index med bred marginal på sista tolv månaderna. Jag är nöjd med detta då storbolagen gått mycket bättre än småbolagen och jag har mest småbolag.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Jag ägde också en liten del av mitt innehav av Hexatronic. Sålde idag när det var minus 20%. Fortsatte ner ytterligare till minus 28%.

Värdet minskade med 0,38 % idag. Man får vara nöjd när det går mindre dåligt än vad det gör för index

Jag misstänker personligen att du gjort en bra försäljning men jag kan ha fel, det får tiden utvisa. Jag tycker att om ens aktier får mer än 5% av kapitalet blankat är det bara att sälja. Hade folk haft den vanan hade otroligt mycket pengar kunnat sparas.

Om någon vill satsa flera miljarder på att mitt bolag är övervärderat tänker jag anta att de gjort grundligare efterforskningar än vad jag har gjort.
Senast redigerad av KJosef 2023-10-27 kl. 18:38.
Citera
2023-10-27, 18:39
Medlem
En okej dag ändå. Nu får jag hjälp av USA börsen med Meta och Microsoft i topp.
Upp 0,52 % hittils idag på portföljen. Pfizer fortsätter sjunka men fyller på och ser fram emot en fin direktavkastning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in