2021-01-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Är 100% investerad på börsen förutom lite lite likvider ja, vad är obegripligt?

100% investerad förutom lite likvider? Läs igenom meningen några gånger så förstår du nog hur motsägelsefull den är.
Citera
2021-01-19, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sistaforsoket..
Alltså det jag menar är ju såklart att jag NÄSTAN och I PRINCIP har 100% på börsen förutom ett par % i likvider, hur kan det vara svårt att förstå det?
Varför skriver du inte då att du är 98% investerad och 2% likvid?
Citera
2021-01-19, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Plus ~100 %
På en dag?

Antingen har du lite pengar eller så investerar du jävligt aggressivt, vilket innebär att du också lätt kan backa rätt mycket på en dag.
Citera
2021-01-20, 00:08
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
På en dag?

Antingen har du lite pengar eller så investerar du jävligt aggressivt, vilket innebär att du också lätt kan backa rätt mycket på en dag.

Jag investerar majoriteten av innehavet i mycket volatila aktier. Det hör inte alls till några ovanligheter att ett bolags kurs kan dyka rejält också, men det gäller ju att investera rätt också. Just nu är jag tungt lastad i en mycket hypad sektor, så detta förutsåg jag sedan i höstas.
Citera
2021-01-20, 08:17
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Jag investerar majoriteten av innehavet i mycket volatila aktier. Det hör inte alls till några ovanligheter att ett bolags kurs kan dyka rejält också, men det gäller ju att investera rätt också. Just nu är jag tungt lastad i en mycket hypad sektor, så detta förutsåg jag sedan i höstas.

Vilken hypad sektor är det?
Citera
2021-01-20, 11:11
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Vilken hypad sektor är det?

Terrängburna permobiler.
Citera
2021-01-20, 11:14
Medlem
Riktigt bra idag. Redan lite över 1% på mitt ISK.

Då jag ligger tungt i SSAB, Arctic Paper, och Swedbank har denna veckan varit fantastisk.

Rejält plus på flera innehav som Saxlund och Scandic Hotels. Dessutom. Enda surdegarna i Portföljen är ChromoGenics och Swemet.

Min situation är en rätt bra illustration av hur sjuk börsen är just nu. Jag gick ju nyligen över miljonen på mitt ISK och det är ju inte direkt en summa som gör att man bör kallas "rik" snligt någon rimlig definition. Trots det relativt blygsamma kapitalet har jag gjort större vinst på börsen än vad jag tjänar i lön. I skrivande stund ligger jag 52kkr upp för Januari månad.

Var jag förstår är det inte ens särskilt imponerande tillväxt för en aktieportfölj Januari 2021. Visst lär det komma bakslag men att börsvinster ens närmar sig löneinkomster (då jag är hyfsat välavlönad) med ett relativt blygsamt kapital är sjukt.
Citera
2021-01-20, 12:23
Medlem
Citat:
Terrängburna permobiler.
Vi har ju Zoomability i sektorn här i Sverige.
Citera
2021-01-20, 12:33
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Vi har ju Zoomability i sektorn här i Sverige.

Det är bra det Sherlock, men jag tror att du missade sarkasmen.
Citera
2021-01-20, 12:57
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Terrängburna permobiler.

Ironi.
Citera
2021-01-20, 16:04
Medlem
Citat:
Det är bra det Sherlock, men jag tror att du missade sarkasmen.

Inte så lätt att veta, jag har själv haft hyfsad avkastning på Invacare senaste veckorna.
Citera
2021-01-20, 21:13
Medlem
bajssprutans avatar
Skitbra, shortsen kan aldrig trycka ner gamestop. Cant stop, wont stop, gamestop.
Min Oldspice-gubbfis-raket Fastator upp 20% sedan köp.
Outokumpu upp som fan, nog Sampo som tankar.
Och Dustin snart uppe på sin plats.
Cloetta slängt på soptippen.
Allt går hejdundrans. Och spännande är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in