Citat:
Ursprungligen postat av
siouxie
Aha du har forskat i saken? Siffror tack.
Sen är det ett märkligt resonemang att tro att man inte får dejta för att man inte är Peter Madsen eller en s.k. ”farlig” snubbe, förklaringen är troligare mycket enklare än så - typ bo eller inställningen att kvinnor pga genetik dras till bad guys.
Nej, jag har inte forskat i saken men det finns en hel del andra som gjort det och haft olika teorier om motiv och orsaker. Om du är intresserad av vissas dragning till "farliga personer" så kan jag rekommendera att du söker lite på "hybristofili" eller "hybristophilia". Teorierna om vad detta intresse bottnar i varierar som sagt, men skulle det inte vara ett välkänt fenomen så skulle det förmodligen inte finnas en specifik term för det.
Sedan vet jag inte om någon påstått att "man inte får dejta" om man inte är en styckmördare som Madsen, men onekligen får Madsen dejta, åtminstone på distans. En fråga man kan ställa sig är dock om man verkligen skulle vilja dejta någon som dras till mördare eller någon som, om man nu råkar vara en mördare, primärt är intresserad av en för det brott man begått.