Flashback bygger pepparkakshus!
2020-07-24, 17:52
Medlem
siouxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Fast är det rätt term när de går dit av fri vilja?

De flesta kvinnor nöjer sig med att läsa 50 shades of gray. Andra vill mer än att bara läsa o fantisera. Ven kan anklaga dom för det? Gör du?

Nej men den jag kommenterade gjorde uppenbarligen.
Citera
2020-07-24, 18:08
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siouxie
Har du källor på att majoriteten kvinnor är intresserade av ”farliga män” eller talar du från egen erfarenhet?
Nej, men jag är ingen farlig man. Dansken som slaktade en kvinna får hur många förslag som helst, jag inga.

Do the math. Inget illa ment i övrigt..
Citera
2020-07-24, 18:40
Medlem
siouxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Nej, men jag är ingen farlig man. Dansken som slaktade en kvinna får hur många förslag som helst, jag inga.

Do the math. Inget illa ment i övrigt..

Du tror inte män som får mycket publicitet får fler ”förslag” än random incel på Flashback över lag?
Citera
2020-07-24, 18:46
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Du tror inte män som får mycket publicitet får fler ”förslag” än random incel på Flashback över lag?

Den förklaringen räcker nog inte om man väl tittar på hur mycket kvinnliga beundrare kända våldsverkare faktiskt får och jämför med andra män som förvisso är kända men inte för våldsam kriminalitet.

Jag skulle inte påstå att en majoritet av alla kvinnor dras till kriminella, men det finns onekligen en viss grupp kvinnor som gör det, och det är väl mycket möjligt att det har en evolutionär förklaring. Om kvinnor rent historiskt har förlitat sig på att män skyddar dem kan man tänka sig att kvinnor av denna anledning attraheras av farliga män, inte för att de även kan vara farliga för dem utan för att de är farliga för andra.
Citera
2020-07-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Skrämmande video? Vadå, när de halvtjocka tanterna dansade hula i höftskynken? Eller stillbilden på nån som höll händerna vid ett stearinljus?

Håller med, Inget speciellt med detta.
Citera
2020-07-24, 19:04
Medlem
siouxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Den förklaringen räcker nog inte om man väl tittar på hur mycket kvinnliga beundrare kända våldsverkare faktiskt får och jämför med andra män som förvisso är kända men inte för våldsam kriminalitet.

Aha du har forskat i saken? Siffror tack.

Sen är det ett märkligt resonemang att tro att man inte får dejta för att man inte är Peter Madsen eller en s.k. ”farlig” snubbe, förklaringen är troligare mycket enklare än så - typ bo eller inställningen att kvinnor pga genetik dras till bad guys.
Citera
2020-07-24, 19:20
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Aha du har forskat i saken? Siffror tack.

Sen är det ett märkligt resonemang att tro att man inte får dejta för att man inte är Peter Madsen eller en s.k. ”farlig” snubbe, förklaringen är troligare mycket enklare än så - typ bo eller inställningen att kvinnor pga genetik dras till bad guys.

Nej, jag har inte forskat i saken men det finns en hel del andra som gjort det och haft olika teorier om motiv och orsaker. Om du är intresserad av vissas dragning till "farliga personer" så kan jag rekommendera att du söker lite på "hybristofili" eller "hybristophilia". Teorierna om vad detta intresse bottnar i varierar som sagt, men skulle det inte vara ett välkänt fenomen så skulle det förmodligen inte finnas en specifik term för det.

Sedan vet jag inte om någon påstått att "man inte får dejta" om man inte är en styckmördare som Madsen, men onekligen får Madsen dejta, åtminstone på distans. En fråga man kan ställa sig är dock om man verkligen skulle vilja dejta någon som dras till mördare eller någon som, om man nu råkar vara en mördare, primärt är intresserad av en för det brott man begått.
Citera
2020-07-24, 19:31
Medlem
whiteblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Är det Lombardiet , du tänker på? Landet i norra Italien (nära Milano) dit Danskar , Norrmän och Isländarna tog över makten 500 år före Kristus.. "de ljushåriga italienarna" männen från norr.. hedningarna.

De utvandrade till vad som nu kallas*Italien*år*568 EFTER Kristus erövrade land, och gav namn till det som blev*Lombardiet.

De svenskarna som var ute och härjade innan de var goterna. Där Visigoter tog över vad som idag är Spanien och södra Frankrike.
Medan Ostrogoter tog över norra Italien och Jogoslavien men höll inte så länge innan de fick smaka av hunnerna
Citera
2020-07-24, 19:53
Medlem
siouxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nej, jag har inte forskat i saken men det finns en hel del andra som gjort det och haft olika teorier om motiv och orsaker. Om du är intresserad av vissas dragning till "farliga personer" så kan jag rekommendera att du söker lite på "hybristofili" eller "hybristophilia". Teorierna om vad detta intresse bottnar i varierar som sagt, men skulle det inte vara ett välkänt fenomen så skulle det förmodligen inte finnas en specifik term för det.

Sedan vet jag inte om någon påstått att "man inte får dejta" om man inte är en styckmördare som Madsen, men onekligen får Madsen dejta, åtminstone på distans. En fråga man kan ställa sig är dock om man verkligen skulle vilja dejta någon som dras till mördare eller någon som, om man nu råkar vara en mördare, primärt är intresserad av en för det brott man begått.

Nej jag är helt ointresserad, det är nog de flesta som inte har som huvudsaklig sysselsättning att vara misogyna på Flashback.

Jag syftade på DrunkenZealots inlägg som tyckte Madsens dejtande och hans avsaknad därav var nåt slags bevis för kvinnors genetiska betingelse för farliga män.
Citera
2020-07-24, 19:57
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Du kallar alltså att slakta en kvinna för publicitet och hånar mig som är ganska snäll för vara en incel.

Du framför dig inte med någon grace
Citera
2020-07-24, 20:12
Medlem
siouxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Du kallar alltså att slakta en kvinna för publicitet och hånar mig som är ganska snäll för vara en incel.

Du framför dig inte med någon grace

Hmm, hur tänkte du nu? Ett verb kan inte v a r a publicitet, vad jag sa var att han, liksom många andra, fick det.

Tjaa, ditt resonemang är klockren incel. Lite självinsikt så kanske du kunde få en dejt?
Citera
2020-07-24, 20:15
Citat:
Ursprungligen postat av whiteblack
De utvandrade till vad som nu kallas*Italien*år*568 EFTER Kristus erövrade land, och gav namn till det som blev*Lombardiet.

De svenskarna som var ute och härjade innan de var goterna. Där Visigoter tog över vad som idag är Spanien och södra Frankrike.
Medan Ostrogoter tog över norra Italien och Jogoslavien men höll inte så länge innan de fick smaka av hunnerna
Bra att du är vaken , nu till trådens innehåll. Dessa människor som nu spräcks i vad,de säger är sexkultur , och dessutom från Italien måste ju vara "hyenorna med sexlust" som kom till Italien med dessa strömmar bakåt i tiden..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in