Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-24, 00:22
  #25
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme
Vad ska jag säga då ? 40 år, inga vänner och då menar jag INGA vänner. Inget jobb utan lever på CSN o att samla burkar, sliten kropp med bråck på alla ställen man kan få bråck (är nog bråckvärldsrekordhållare) efter många år med skitjobb. Artrit med svullna fingrar och artros på många ställen såsom knäna, axlarna. Pga diafragmabråcket måste sova sittandes, ja tjenare, blir knappt någon sömn alls. Lymfödem på vaderna. Det läcker urin från penisen, måste snart ha blöja. Bitter och mer än besviken svårt att finna. En massa annat som jag skulle kunna addera typ hård mage, anussprickor, hemorrojder, obefintlig matsmältning, underliga inflammationer i hals o näsa. Skulle mer än gärna byta med dig.

Jag skämtade bara att få dig på gott humör. Men i din ålder så var det en återkommande dröm ty jag kände att jag är totalt värdelös. Men tack o lov fixade jag utbildningen och det har gått ganska bra. Är inte miljonär men har satt på åtminstone 500 kvinnor. Dock säkert 470-480 är eskorter.
Citera
2020-07-27, 00:28
  #26
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Jag är en 23 år gammal man...
Hej TS, hur går det? Är allt fortfarande lika dystert eller har du fått någon stärkande input från tråden?
Återkoppla gärna!
Citera
2020-07-30, 02:09
  #27
Medlem
Sluta jämför dig själv med sndra. Acceptera och älska dig själv som du är. Skulle alla t. ex. jämföra sig själva med Bill Gates eller Michael Jackson skulle nog fan i mig 99.999999% av jordens befolkning vara självmordsbenägen.
Citera
2020-07-30, 07:07
  #28
Medlem
Pungsvings avatar
Du kan mer än du tror. Fundera på hur det är när du ser något, förstår något i tanken. Ta dig tid att förstå vardagen. Se i tanken hur stegen ser ut som leder till målet. Tex, att diska. Gå ut i köket och titta på situationen. Låt dig inte bli överväldigad och "trött". Låt oredan få finnas. Skapa överblick. Se i tanken hur problemet kan lösas. Se dig i tanken börja i rätt ände. Se vad som behöver göras först, för att resten ska bli möjligt att slutföra. Var inte orolig för att se frånvarande ut inför andra. Vänj dig vid att tänka i vardagen, inte bara i dina studier. När du löst något i tanken blir det mycket lättare att göra i verkligheten.
Citera
2020-08-03, 00:22
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Jag är en 23 år gammal man som nu ska börja fjärde året på ett fysikprogram. Jag har sedan länge präglats av känslor av misslyckande, ångest och depression. Jag ser att mina barndomsvänner lever framgångsrika liv och har redan köpt bostadsrätter medan jag bor hos mina föräldrar. Jag har ingen form av arbetserfarenhet, jobbade i drygt 12 dagar så pajades min axel och jag var tvungen att sluta. Så patetiskt är det.

Jag har alltid svårt att fokusera på saker, glömmer bort instruktioner och har svårt att anpassa mig socialt... alla karaktärsdrag som gör mig till en oduglig arbetare. Jag är även extremt lat och tenderar att slösa tid med att prokrastinera, jag klarar inte av att göra vardagliga sysslor som att städa eller diska utan stora mentala påfrestningar.

Ni kanske säger att jag har utbildningen medan de andra inte gör det. Vad säger mig att jag kommer få ett jobb efter den femåriga utbildningen? Inget. Jag är oduglig. Livet kommer förmodligen spela mig ett spratt och se till att jag inte får jobb efter utbildningen. Då är jag runt 24-25 år gammal och har aldrig jobbat och kommer förmodligen hamna på ICA, om jag ens är kapabel. Jag har ett dåligt minne och glömmer ändå allt jag lär mig.

Framtiden känns mörk ut. Jag tror inte jag någonsin kommer få jobb, vänner och motivation. Jag kommer förmodligen ta mitt liv efter utbildningen, jag har inte ork att göra något, trots att jag aldrig gör något.

Jämför dig inte med andra. Jämför dig med den du var igår. Och jobba på att få det lite bättre varje dag .
Citera
2020-08-13, 02:36
  #30
Medlem
Jadu. Jag sitter här som 30+ och har aldrig tjänat mer än 10 000 kr på en månad, är långtidsarbetslös, saknar körkort, kan knappt bekosta busskort och ruttnar bort i ett ensligt rum jag om hyresvärden vore strängare egentligen skulle ha blivit utslängd från för flera år sedan. Testade att utbilda mig men är trots det helt ointressant för arbetsgivarna som "skriker efter folk". Jag råder dig att ta tag i livet NU. Du är bara 23. Bli inte som jag.
Citera
2020-08-13, 03:54
  #31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ostfrallan39
Börja för guds skull gymma så ska du se på jävla förändringar. Om du inte orkar får du skylla dig själv, men det är mitt främsta tips. Träningen kommer resultera i mer energi, bättre självkänsla etc.

Du har detta kompis!

Konstigt det där med att träning ska ge energi, personligen blir jag ännu tröttare av träning.. kanske bara är jag?
Citera
2020-08-13, 15:13
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Jag är en 23 år gammal man som nu ska börja fjärde året på ett fysikprogram. Jag har sedan länge präglats av känslor av misslyckande, ångest och depression. Jag ser att mina barndomsvänner lever framgångsrika liv och har redan köpt bostadsrätter medan jag bor hos mina föräldrar. Jag har ingen form av arbetserfarenhet, jobbade i drygt 12 dagar så pajades min axel och jag var tvungen att sluta. Så patetiskt är det.

Jag har alltid svårt att fokusera på saker, glömmer bort instruktioner och har svårt att anpassa mig socialt... alla karaktärsdrag som gör mig till en oduglig arbetare. Jag är även extremt lat och tenderar att slösa tid med att prokrastinera, jag klarar inte av att göra vardagliga sysslor som att städa eller diska utan stora mentala påfrestningar.

Ni kanske säger att jag har utbildningen medan de andra inte gör det. Vad säger mig att jag kommer få ett jobb efter den femåriga utbildningen? Inget. Jag är oduglig. Livet kommer förmodligen spela mig ett spratt och se till att jag inte får jobb efter utbildningen. Då är jag runt 24-25 år gammal och har aldrig jobbat och kommer förmodligen hamna på ICA, om jag ens är kapabel. Jag har ett dåligt minne och glömmer ändå allt jag lär mig.

Framtiden känns mörk ut. Jag tror inte jag någonsin kommer få jobb, vänner och motivation. Jag kommer förmodligen ta mitt liv efter utbildningen, jag har inte ork att göra något, trots att jag aldrig gör något.

Time is not wasted if you believe it.
Citera
2020-08-17, 23:23
  #33
Medlem
IMG24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Jadu. Jag sitter här som 30+ och har aldrig tjänat mer än 10 000 kr på en månad, är långtidsarbetslös, saknar körkort, kan knappt bekosta busskort och ruttnar bort i ett ensligt rum jag om hyresvärden vore strängare egentligen skulle ha blivit utslängd från för flera år sedan. Testade att utbilda mig men är trots det helt ointressant för arbetsgivarna som "skriker efter folk". Jag råder dig att ta tag i livet NU. Du är bara 23. Bli inte som jag.
Har du något emot att jag frågar hur du hamnade i denna situation?
Citera
2020-08-18, 00:34
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMG24
Har du något emot att jag frågar hur du hamnade i denna situation?

Depressioner, avhoppade utbildningar och en oförmåga att tillskansa mig annat än skräpjobb som knappt täcker hyran. Allmänt riktningslös. Slut på CSN. Missade helt enkelt tåget där kring de tjugo och nu tycks ingen vilja ha mig.
Citera
2020-08-18, 10:57
  #35
Medlem
spyder123s avatar
Att du har dåligt minne och inte har någon ork beror definitivt på att du lider av depression. Det är inte ett statiskt karaktärsdrag hos dig, det är ett symptom på en psykisk sjukdom.

Jag minns inte hur mycket kontakt du har haft med en psykolog/psykiatri, men jag fortsätta gå på den banan. Flashback kan bara hjälpa till en viss grad.
Citera
2020-08-18, 18:31
  #36
Medlem
IMG24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Depressioner, avhoppade utbildningar och en oförmåga att tillskansa mig annat än skräpjobb som knappt täcker hyran. Allmänt riktningslös. Slut på CSN. Missade helt enkelt tåget där kring de tjugo och nu tycks ingen vilja ha mig.

Lider verkligen med dig. Är i samma situation fast lite yngre och har nu försökt att verkligen ta tag i mitt liv. Inte lätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in