Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-16, 20:52
  #121
Medlem
Congelados avatar
Dricker man sojalatte och går runt med konstiga motiv på den nej. Är man man med en vanlig tygkasse tycker jag det ser bättre ut än någon jävla köpt ica-kasse i plast när man är ute och handlar.
Citera
2024-04-16, 22:40
  #122
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Man kan ha tygkasse om man vill ha högre kvalité än vad en plastpåse kan erbjuda. Vissa tunga/trubbiga/vassa föremål som förstör plastpåsar, lämpar sig bättre i en tygkasse. Därför kan en man bära tygkasse.
Citera
2024-04-16, 23:21
  #123
Medlem
Pungsvings avatar
I normala länder går det bra. Men Sverige är inte normalt.
Citera
2024-04-16, 23:45
  #124
Medlem
FarstaSplitters avatar
Fick en variant av morsan som man kan veckla ihop och knäppa med en liten knapp så den ser ut som en liten miniväska när den är ihopvecklad. Vettefan hur hon tänkte där, men den är totalt oanvänd och lär så förbli.
Vanlig tyglasse, möjligtvis.
Citera
2024-04-16, 23:54
  #125
Medlem
Tygkassen är den nya hipster trenden, den nya vågens (ungdomarnas) svar på de färglada kassarna från Systembolaget från 2000-talet, lite "jag är för cool för att bära kånken och jag skiter i om min MacBook blir blöt". Svart nagellack ska det vara oavsett kön också, bara då är man "inne" på riktigt.
__________________
Senast redigerad av Nittiotva 2024-04-16 kl. 23:58.
Citera
2024-04-17, 08:26
  #126
Medlem
Muppetys avatar
Jag har en blå tygkasse som delades ut av Kjell & Company till de första kunderna, när de öppnade sin butik här i stan. Den har jag när jag kör min el-sparkcykel ut till glassfabriken o köper stora lådor glass (tillsammans med en ryggsäck som rymmer två lådor)! Skiter i om folk ser det som bögigt, fjolligt o sånt, bara jag får min glass!

Är inte vänster utan medlem i Sverigedemokraterna.
Citera
2024-04-17, 08:48
  #127
Medlem
Pentaxmans avatar
Jag kör ofta med tygkasse. Har flera stycken, har aldrig betalat för någon utan är bara sånt jag fått under åren, mycket från min tid i studentsvängen. Har en gul "Spola kröken" tygkasse som jag fick i julklapp av en god vän, den kör jag på systemet. Har en ljus från en studenförening som jag har matlådan i till jobbet, den brukar jag även ha när jag handlar på ica.

De är smidiga att trycka ner i en jackficka eller bakficka och sen dra fram när man ska packa varor. Jag är inte särskilt vänsterkodad eller feminin. Skulle nog aldrig betala för en, men känns så jävla bögigt att inte använda något bara för att man är rädd för att det ska vara bögigt.
Citera
2024-04-17, 10:24
  #128
Avstängd
EgyptiskKatts avatar
Ja visst kan man det. Och tangakalsonger också!
Citera
2024-04-17, 10:31
  #129
Avstängd
Öh, varför skulle du inte kunna det?
Jag bryr mig inte ett skvatt vad jag bär saker i. Vem bryr sig? Är du seriös?
Citera
2024-04-17, 19:56
  #130
Medlem
brianmolkos avatar
Varför ska killar begränsas, ?

Har tygkassar från flera ställen bl a en från ARKIVET...
Köpt jeans där pga snyggare än herrjeans
Tycker de vore bättre dela in det i andra grejor typ brutala negresser är ju inte särskilt feminina, eller asiater som ser ut som folk från tefat
__________________
Senast redigerad av brianmolko 2024-04-17 kl. 20:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in