Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-27, 15:45
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Nästan alla delar ut såna stämplar. Det är normalt och det handlar inte om osäkerhet. Det handlar om stil och hänsyn till sin omgivning. Gå du på restaurang i en soppåse om du vill men räkna med att folk kommer tänka att du är en lodis. Fast du är ju så självsäker så du bryr dig inte om att du gör andra illa till mods i din lodiskostym.



Hänsyn till sin omgivning?? Jag tycker inte om idioter? Kan jag be dig hålla igen käften eller hålla dig inne då? Hänvisa till att du måste ta hänsyn till vad din omgivning tycker om dig?

Och ja, Jag skiter i om jag gör andra "illa till mods" pga det jag har på mig?
Det är deras problem om dom blir kränkta av mina kläder..

Har jag en Svastika på tröjan så visst, men är det ingen klädkod när jag går på donken så kliver jag fan in med foppatofflor om jag så vill.. Jag ska ÄTA, inte ragga...

Du kan ju fortfarande köpa kläder som ger dig den status du inte klarar bygga upp utan "fina plagg"..
Ju finare kläder du har desto bättre människa är du, inte sant?
Citera
2020-07-27, 16:05
  #74
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Väldigt vanligt att bögar och "män" som tillhör vänstern bör tygkassar.

Snarare bittra lantisar som känner sig lurade på livet som tycker att det är "bögigt" med tygkasse.
Citera
2020-07-27, 16:09
  #75
Medlem
Den här frågan har dykt upp här förr, oklart varför man inte kan ha tygkasse. Testosteronnivåerna sjunker, miljögifterna är en stor orsak.
Citera
2020-07-27, 16:15
  #76
Medlem
Smegmas avatar
Jag innehar en mindre svart tygpåse som jag har med mig när jag ska inhandla mindre volymer. (rymmer 12-14 bärs.) - kanonbra. Oerhört smidigt att slänga upp på axeln och bara steppa på. Jag förstår inte problemet, är man BÖG DÅ?

Brukar också storhandla med vita plast-/tyg kassar som det står MA*I på. Är man VÄNSTER-BÖG då? Nu blir jag riktigt orolig...
__________________
Senast redigerad av Smegma 2020-07-27 kl. 16:22.
Citera
2020-07-27, 16:26
  #77
Medlem
dialektikers avatar
Men jisses vad många kränkta flashbackare. Inser ni inte ironin i trådstarten?
Det är bara cucks som blir såhär kränkta förresten.

Tygkasse till affären. Ja.

Men inser ni inte att det var rätt lodis att använda plastkasse till jobbet, skola, ut på krogen etc.

Men bara för att bevisa att ni skiter i vad andra tycker om er stil så tänker ni trotsigt använda er tygkasse dygnet runt, i alla ärendén ni uträttar.

Jo, jag har insett att det är många bensin- och plastpåseskatt-upprörda kränkta män som upproriskt nu alltid kommer ha tygkasse till affären.

Men inse att ni är lika stillösa som miljö-hippie-fanatikerna om ni propsar på att bära dem jämt.
Citera
2020-07-27, 17:37
  #78
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Men jisses vad många kränkta flashbackare. Inser ni inte ironin i trådstarten?
Det är bara cucks som blir såhär kränkta förresten.

Tygkasse till affären. Ja.

Men inser ni inte att det var rätt lodis att använda plastkasse till jobbet, skola, ut på krogen.

Vem fan tar med en plastkasse till krogen? Blev bara full i skratt när du skrev det. Vad är syftet?

Nä, tygisen över axeln rockar. Jag förstår inte hur man kan hänga upp sig på det. Jag har spelat tennis i flera år och jag bar min stora tygväska med racket och diverse till varje träning och turnering.

Citera
2020-07-27, 17:57
  #79
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giftsvampen
Jo, fast en vuxen människa med ryggsäck är knepigt. Ryggsäck har man ute i naturen, eller som barn när man går i skolan.

Jag använder en tygpåse jag fick i nån bokaffär. Jag är för snål för att köpa plastpåse.

Ryggsäck i skinn? Det låtet bögigt. Men vem fan bryr sig om vad andra tror?
Dem flesta i min yrkeskår använder ryggsäck till jobbet. Det gör jurister också, p.g.a. funktionaliteten att ha en dokumentsamlare och laptop väska i ett, där även mat kan gå ner utan misstankar.
Citera
2020-07-27, 18:48
  #80
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Vem fan tar med en plastkasse till krogen? Blev bara full i skratt när du skrev det. Vad är syftet?

Nä, tygisen över axeln rockar. Jag förstår inte hur man kan hänga upp sig på det. Jag har spelat tennis i flera år och jag bar min stora tygväska med racket och diverse till varje träning och turnering.


När jag tänker efter är det ändå lite status med plastkasse på krogen, för det visar att man varken är en förbittrad incel-flashbackare (som är upprörd över plastpåse-skatten och protesterar genom att jämt ha tygkasse) eller en avdankad hippie-miljömupp. Så dyra som plastkassarna har blivit så är de en statusmarkör.

Men vad ni än gör, flashback-incels, börja inte med magväskor. Speciellt inte om ni har ölmage. Lyd mitt råd.
__________________
Senast redigerad av dialektiker 2020-07-27 kl. 18:52.
Citera
2020-07-27, 18:51
  #81
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Dem flesta i min yrkeskår använder ryggsäck till jobbet. Det gör jurister också, p.g.a. funktionaliteten att ha en dokumentsamlare och laptop väska i ett, där även mat kan gå ner utan misstankar.

Så juristerna har iallafall inte hakat på tygkasse-trenden. Njae, kostym och slips/knytblus skulle inte riktigt matcha med tygkasse.
Citera
2020-07-27, 18:53
  #82
Medlem
Nää. Tygkassen reserverar vi för mormor och kvinnor.
Citera
2020-07-27, 19:13
  #83
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Så juristerna har iallafall inte hakat på tygkasse-trenden. Njae, kostym och slips/knytblus skulle inte riktigt matcha med tygkasse.
Skulle signalera undergivenhet vilket inte ger så bra intryck i rätten som försvarare.
Citat:
Ursprungligen postat av Shivering-Banana
Nää. Tygkassen reserverar vi för mormor och kvinnor.
Brukar dra runt med en matlåda i en kasse. Tygkassar brukar jag handla med.
Citera
2020-07-27, 20:02
  #84
Medlem
BendonSlingans avatar
Kan, kan man ju. Inget jag bryr mig särskilt mycket om. Men visst kan det se lite feminint ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in