Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-27, 11:27
  #61
Medlem
borrizs avatar
Självfallet har jag tygkasse, den stoppar jag ner i ryggan så den är klar att använda jag har handlat.
Citera
2020-07-27, 12:20
  #62
Medlem
djvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHatarInvandrare
Rubriken är språkligt missledande. "Kan man som kille ha tygkasse" vore en rimligare formulering, annars kan tankarna lätt ledas någon annanstans.

Hahaha håller med!
Klickade och förväntade mig en skruvad tråd om objektofili, till min besvikelse var det bara en tråd med syftningsfel i rubriken skapad av en TS med dåligt självförtroende och ett ocharmigt sätt att trycka ner andra för att kompensera för detta.
Citera
2020-07-27, 12:44
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkmacka
Man ser dem överallt runtom i Stockholm iallafall, på gator och torg, till alla olika nivåer av klädkod, på jobbet eller till en bar. Killar med tygkasse.

Vad fan hände egentligen.

Fattar inte hur första killen som tog på sig en tygkasse ens kom på idén? Plockade han upp flickvännens lille urtvättade gråbeiga univeritetsstämplade påse från golvet i hallen och tänkte att den här, om jag har på mig den här så kommer jag absolut INTE se bögig ut?

Själv använder jag bara ryggsäck, gärna en i skinn eller en helt svart. Man kan erbjuda sig att bära tjejers vattenflaskor och jacka och obekväma såna klackskor och gud vet vad som får plats i en riktig väska såsom ryggsäcken är, jag är ju fucking mary poppins i gentlemannaformat medans killen med tygkassen får ner vadå - EN tampong i sin lilla tygbit som måste vara i princip tom för att han inte ska se ut som nån patetisk packåsna bredvid tjejen och hennes plånboksstora handväska.

Vad tänker ni andra killar (och tjejer??) om det här?

Ryggsäck är också bögigt, bara skolpojkar som använder det. Som att ha klockan på höger arm. Men tygpåse är katastrof. Oförsvarbart.
Citera
2020-07-27, 13:24
  #64
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkmacka
Man ser dem överallt runtom i Stockholm iallafall, på gator och torg, till alla olika nivåer av klädkod, på jobbet eller till en bar. Killar med tygkasse.

Vad fan hände egentligen.

Fattar inte hur första killen som tog på sig en tygkasse ens kom på idén? Plockade han upp flickvännens lille urtvättade gråbeiga univeritetsstämplade påse från golvet i hallen och tänkte att den här, om jag har på mig den här så kommer jag absolut INTE se bögig ut?

Själv använder jag bara ryggsäck, gärna en i skinn eller en helt svart. Man kan erbjuda sig att bära tjejers vattenflaskor och jacka och obekväma såna klackskor och gud vet vad som får plats i en riktig väska såsom ryggsäcken är, jag är ju fucking mary poppins i gentlemannaformat medans killen med tygkassen får ner vadå - EN tampong i sin lilla tygbit som måste vara i princip tom för att han inte ska se ut som nån patetisk packåsna bredvid tjejen och hennes plånboksstora handväska.

Vad tänker ni andra killar (och tjejer??) om det här?

En tygkasse är väl inte värre än en plastkasse? Jag brukar ta me tygkassar till Ica ist för att tjacka plast för 6-7kr styck.
Citera
2020-07-27, 14:35
  #65
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Inte om man måste ställa den frågan. Jag minns en tråd för evigheter sen där en tyckte killar som gick med paraply såg bögigt ut, jaha stå där i regnet och bli blöt då.
Citera
2020-07-27, 14:39
  #66
Medlem
Väljer man tygkasse så är det iallafall inte okej att ha den över axeln, eller ännuvärre, i armvecket. Inte om man vill framstå som manlig iallafall.
Citera
2020-07-27, 14:49
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkmacka
Man ser dem överallt runtom i Stockholm iallafall, på gator och torg, till alla olika nivåer av klädkod, på jobbet eller till en bar. Killar med tygkasse.

Vad fan hände egentligen.

Fattar inte hur första killen som tog på sig en tygkasse ens kom på idén? Plockade han upp flickvännens lille urtvättade gråbeiga univeritetsstämplade påse från golvet i hallen och tänkte att den här, om jag har på mig den här så kommer jag absolut INTE se bögig ut?

Själv använder jag bara ryggsäck, gärna en i skinn eller en helt svart. Man kan erbjuda sig att bära tjejers vattenflaskor och jacka och obekväma såna klackskor och gud vet vad som får plats i en riktig väska såsom ryggsäcken är, jag är ju fucking mary poppins i gentlemannaformat medans killen med tygkassen får ner vadå - EN tampong i sin lilla tygbit som måste vara i princip tom för att han inte ska se ut som nån patetisk packåsna bredvid tjejen och hennes plånboksstora handväska.

Vad tänker ni andra killar (och tjejer??) om det här?

Fan snackar du om? Man har den för att bära sina varor från butik - hem.. Tjänar 7 spänn varje gång man använder den..
Är du dum i huvudet? Måste du köpa plastkassar för att hävda dig eller vad är det du försöker komma fram till?
Vad tänker ni andra killar? Att du är en mupp tänker vi..


Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Kan man ha mysbyxor på sig utomhus? Självklart! Men man får en tattarstämpel.

Tygkasse = bögstämpel.

Fast det är ju bara sådana som du som delar ut dessa "stämplar", vi andra skrattar åt din osäkerhet..
__________________
Senast redigerad av FotParmesan 2020-07-27 kl. 14:52.
Citera
2020-07-27, 15:11
  #68
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotParmesan
Fan snackar du om? Man har den för att bära sina varor från butik - hem.. Tjänar 7 spänn varje gång man använder den..
Är du dum i huvudet? Måste du köpa plastkassar för att hävda dig eller vad är det du försöker komma fram till?
Vad tänker ni andra killar? Att du är en mupp tänker vi..




Fast det är ju bara sådana som du som delar ut dessa "stämplar", vi andra skrattar åt din osäkerhet..
Nästan alla delar ut såna stämplar. Det är normalt och det handlar inte om osäkerhet. Det handlar om stil och hänsyn till sin omgivning. Gå du på restaurang i en soppåse om du vill men räkna med att folk kommer tänka att du är en lodis. Fast du är ju så självsäker så du bryr dig inte om att du gör andra illa till mods i din lodiskostym.
Citera
2020-07-27, 15:13
  #69
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Vem är det som delar ut dessa stämplar?
Och vinner man något pris ifall man får ihop tillräckligt många olika stämplar?
Jag gör det. Du har redan fått tio knarkarstämplar av mig. Du vinner ett hånflin 👏
Citera
2020-07-27, 15:19
  #70
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Nästan alla delar ut såna stämplar. Det är normalt och det handlar inte om osäkerhet. Det handlar om stil och hänsyn till sin omgivning. Gå du på restaurang i en soppåse om du vill men räkna med att folk kommer tänka att du är en lodis. Fast du är ju så självsäker så du bryr dig inte om att du gör andra illa till mods i din lodiskostym.

Fan det dummaste jag hört, det är väl knappast bärarens fel att folk är ytliga as och blir kränkt av något så jävla puckat, då får man kanske hålla sig hemma, om man inte har vet att fatta att var o en klär sig som man vill. Undermänniskor.

Ont. Ja, perfekt att återanvända, påsjävlarna kostar ju en förmögenhet.
Citera
2020-07-27, 15:33
  #71
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Det handlar om stil och hänsyn till sin omgivning.

"stil och hänsyn till sin omgivning"

Förut var det ju bara insnöade bibliotekarier, med glasögon och rak lugg som bar dessa tygkassar,
men fenomenet har spritt sig bland miljömedveten ungdom.

Tänk, här köpte man stabila och snygga, dyrare väskor till dottra, och ändå envisades hon hela vintern med att ha en smutsig gammal tygkasse till datorn och skolböcker . Men retro och miljö-modet har etsat sig fast hos ungdomar, så nog blir det så att de unga killarna också bär det. Modet kan förändras.

Satans opraktiskt med datorer och mobiler i tygkassar kan jag tycka, och snacka om oskyddat för regn och ficktjuvar.

Men moden är inte kända för att vara smarta.

Edit: Jag kan inte tala för ts, men jag menar inte direkt de som använder tygkasse för handling. Det är ju många män som gör utan att vara töntiga. Utan jag pratar mer om de som har tygkasse som ordinarie väska till arbete, stan och skola.
__________________
Senast redigerad av dialektiker 2020-07-27 kl. 15:40.
Citera
2020-07-27, 15:41
  #72
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Kan det bli mer gay än Judas Priest?

Vad jag lyssnar på för musik har inte så mycket med vad jag använder för påse när jag bär hem mina grejer!
Om jag dessutom har köpt en dyr skiva som jag är rädd om så känns det säkrare med en tygkasse än en i plast.

Plastkassar går oftast ändå bara sönder om jag bär nåt med vassa hörn exempelvis lite skivor.
En tygkasse klarar dessutom mer vikt.
Dom flesta plastkassar brukar dessutom gå sönder redan innan jag hunnit konka hem min mat från affären!

Den största anledningen till att jag ibland fortfarande använder plastkassar är när jag ska fara å träna med nån eller om jag ska iväg å bada då blöta badkläder är bättre i en plastpåse.

Tygkassar kan visst bäras utav män utan problem om dom uppfyller en praktisk funktion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in