Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-26, 23:51
  #49
Medlem
shbous avatar
Handlat uteslutande med ryggsäck och emellanåt tygkasse de senaste åren, struntar fullständigt i om jag ”kan handla” med dessa.
Citera
2020-07-26, 23:53
  #50
Medlem
FiniteLifes avatar
Lite som att fråga "kan man ha stringtrosor som kille"

Alltså det är klart att man kan... men det gör det ju inte rätt.
Citera
2020-07-27, 00:00
  #51
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
[*]Om man inte planerar att handla något men ändå vill vara beredd är det smidigare att ta med en återanvändbar plastpåse, typ den här.

Polyesterpåsen tycker jag att både män och kvinnor kan ha.
Den är ju istället för plastpåsen.

Vad vet jag, kanske tygkassen blir lite mer avdramatiserad för alla (nu när plastkassarna avtar i och med att folk använder de mindre av miljö och kostnadsskäl) och den "flummiga-vänster-hippie-bohem-looken" kring tygkassen avtar?

Tänk, på 80-talet då det var snobbmode med portfölj. Detta mode följdes upp av dator-ryggsäckar.
__________________
Senast redigerad av dialektiker 2020-07-27 kl. 00:05.
Citera
2020-07-27, 00:27
  #52
Medlem
calvinclowns avatar
Det beror på klädsel. Är det instoppad skjorta så blir det portfölj. Personligen tar jag hellre Icas tygpåse. Hänger runt Östermalm.
Citera
2020-07-27, 00:59
  #53
Medlem
Har en tygpåse i canvas med innerfickor som jag fick med ett solglasögonköp. Använder den ofta när jag går ut. En flaska vatten, handsprit, någon tidning eller magasin att läsa, ett paket extra cigaretter och en penna. Orkar ej kånka på läderväskan för sådana småsaker. Då har jag "finskor", ullbyxor, skjorta/slips, möjligtvis en tröja över om det är för kallt, och överrock.

Vid studier är det alltid läderväskan som gäller dock, annars får jag ej plats med pennskrin, papper, kollegieblock, böcker, vatten och dator.

Om jag handlar så tar jag bara en plastpåse med mig hemifrån.
Citera
2020-07-27, 01:38
  #54
Medlem
Nä, nu är jag för gammal att orka bry mig om jag går runt på stan med tygpåse. Låt fördomarna om att jag kanske är bög, vänster, eller NMR (=Narrow-Minded-Redneck), frimärkssamlare, P1-lyssnare eller SvenIngvars-fan må vara hänt.

Men...

Men om jag nu ändå klämmer in ett inlägg så hellre tygpåse än påse från Systembolaget. Dessa påsar kan man bara återanvända till en sak, nämligen som skydd på sadeln på cykeln vid regn. Det funkar inte med tygpåse.
Citera
2020-07-27, 01:49
  #55
Medlem
Jag skulle som kvinna tycka att det var fruktansvärt sexigt med en man som handlade med egna tygkassar - det skulle innebära att han brydde sig om miljön (eller att hans fru gjorde det, med min tur... )...
Mannen i reklamen för IKEA som cyklar till återvinningen är sexig ! En pappa som bryr sig om världen hans barn ska växa upp i och att vara en bra förebild är hett! Och nej, jag är varken miljöpartist eller vänsterextremist, bara en vanlig mamma som bryr sig om miljön. Och som nog varit singel för länge...
Citera
2020-07-27, 02:08
  #56
Medlem
Inkommers avatar
Kan man ha mysbyxor på sig utomhus? Självklart! Men man får en tattarstämpel.

Tygkasse = bögstämpel.
Citera
2020-07-27, 02:09
  #57
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Tygkasse, plastkasse, läderkasse, ingen kasse alls? En Riktig man struntar i vad den är gjord av bär den med stolthet istället!

En riktig man bär en bögslunga, och inget annan. Praktiskt och läckert.
Citera
2020-07-27, 09:43
  #58
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Kan man ha mysbyxor på sig utomhus? Självklart! Men man får en tattarstämpel.

Tygkasse = bögstämpel.

Vem är det som delar ut dessa stämplar?
Och vinner man något pris ifall man får ihop tillräckligt många olika stämplar?
Citera
2020-07-27, 11:07
  #59
Medlem
somdeters avatar
En plastpåse kostar fan sju spänn! Dessutom är tygkasse grymt ifall du ska kidnappa någon och behöver dra skiten över jävelns huvud utan att jäveln kvävs.. dessutom hjälper du fiskarna som simmar i eldfloden i dårarnas ögon

för vi måste följa den gömda stigen av maneternas tårar
bli ett med ugglemoderns uppkräkta halvt nedspjälkade kärlek
Gömd är riket
Tyst är hennes andetag
Citera
2020-07-27, 11:17
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runkmacka
Man ser dem överallt runtom i Stockholm iallafall, på gator och torg, till alla olika nivåer av klädkod, på jobbet eller till en bar. Killar med tygkasse.

Vad fan hände egentligen.

Fattar inte hur första killen som tog på sig en tygkasse ens kom på idén? Plockade han upp flickvännens lille urtvättade gråbeiga univeritetsstämplade påse från golvet i hallen och tänkte att den här, om jag har på mig den här så kommer jag absolut INTE se bögig ut?

Själv använder jag bara ryggsäck, gärna en i skinn eller en helt svart. Man kan erbjuda sig att bära tjejers vattenflaskor och jacka och obekväma såna klackskor och gud vet vad som får plats i en riktig väska såsom ryggsäcken är, jag är ju fucking mary poppins i gentlemannaformat medans killen med tygkassen får ner vadå - EN tampong i sin lilla tygbit som måste vara i princip tom för att han inte ska se ut som nån patetisk packåsna bredvid tjejen och hennes plånboksstora handväska.

Vad tänker ni andra killar (och tjejer??) om det här?

Är man så osäker och en sån cuck att man måste bry sig om alla detaljer som vad man ska bära sina saker i, vad andra bär sina saker i och annat så är det illa. Jag har en väska hängande snett över axeln där jag har alla grejer jag behöver inklusive mobil och plånbok i säkert förvar då jag är ute med en av hundarna. Jag har hopvikbar vattenskål och vattenflaska där, jag har paraply om det skulle börja regna. Det är så förbannat praktiskt och jag är inte osäker på min sexualitet och tror att andra ska tro att jag är BÖG för att jag bär en väska. Inte heller ser det omanligt ut på en riktig man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in