Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-26, 22:29
  #37
Medlem
Snarflans avatar
Jag tänker kommunist, hipster eller gay när jag ser det.
Citera
2020-07-26, 22:40
  #38
Medlem
Jag har en virkad nätkasse som min mamma hade på-50talet. Kan man pula ner i fickan.
Citera
2020-07-26, 23:02
  #39
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Jag lyssnar på mycket blandat men oftast relaterat till New british heavy metal.
Det blir mycket Black sabbath , Ac/dc,Deep purple,Judas Priest,Saxon, Accept.

Hårdrock har alltid intresserat mig men det blir även en del trasch metal som Slayer , gamla Sepultura också!

Om jag handlar mycket vinyl så är det alltid säkrare att bära dom i en tyg kasse än att hålla på med plastkassar som oftast bara går sönder då jag inte vill riskera att skada innehållet.
Kan det bli mer gay än Judas Priest?
Citera
2020-07-26, 23:04
  #40
Medlem
Nej det går bort. Handlar jag en liter mjölk så köper jag två plastkassar och ber kassörskan vaska den ena. Sug på den Greta.
Citera
2020-07-26, 23:07
  #41
Medlem
EastAreaPapists avatar
Jag har inga estetiska eller politiska invändningar mot tygpåsar, men de är ju praktiskt underlägsna alternativen. Det enda undantaget är väl, som någon nämnde, om man mot förmodan skulle behöva transportera ett par vinylskivor.

  • Om man inte planerar att handla något men ändå vill vara beredd är det smidigare att ta med en återanvändbar plastpåse, typ den här.
  • Om man vet att man ska handla något hyfsat tungt, typ matvaror, är en ryggsäck helt överlägsen en påse.
  • Om man ska handla mer eller tyngre än vad som lämpar sig för en ryggsäck lär det vara en sån där dragväska som pankisar handlar med som gäller.
Citera
2020-07-26, 23:09
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giftsvampen
Jo, fast en vuxen människa med ryggsäck är knepigt. Ryggsäck har man ute i naturen, eller som barn när man går i skolan.

Jag använder en tygpåse jag fick i nån bokaffär. Jag är för snål för att köpa plastpåse.

Ryggsäck i skinn? Det låtet bögigt. Men vem fan bryr sig om vad andra tror?
Alltså ryggsäck har man för att det är väldigt praktiskt.
Har du aldrig tänkt på det?
Citera
2020-07-26, 23:19
  #43
Medlem
Speedyoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Haha
Ja faktiskt det skulle se töntigt ut!
Löjligt jag vet, för jag använder själv tygpåsar ofta men är ju kvinna så då går det bra. 😜
Men en kille med en riktig tygpåse....
Jag skulle nog faktiskt stämpla honom som miljöpartist, bög eller/och velourman.
Hemskt. Vilka fördomar...! 😂

Gäller detta även till och från stranden? Sverige samt utomlands?
Eller är det då mer okej när man kommer i flipflops och en tygkasse med handduk osv i?

Skulle aldrig ha bära i stan men blivit min standardkasse till stranden. Väldigt smidigt.
Citera
2020-07-26, 23:24
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speedyoo
Gäller detta även till och från stranden? Sverige samt utomlands?
Eller är det då mer okej när man kommer i flipflops och en tygkasse med handduk osv i?

Skulle aldrig ha bära i stan men blivit min standardkasse till stranden. Väldigt smidigt.
Nej på stranden är det helt okej!
Men att gå omkring med en tygpåse i stan....
Nää inte manligt. 😂
Hade nog tänkt samma överallt.
Men jag vet att det är löjligt, är bara first impression jag tänker på...
Citera
2020-07-26, 23:27
  #45
Medlem
dialektikers avatar
Nu är jag inte ung och raggar, men ja, tygkasse bland män går fetbort för mig också.
Jag föreställer mig att de är genusindoktrinerade, vegetarianer, miljöpartister och allmänna cucks som bär tygkasse för att vinna poäng hos kvinnor som är det ovan nämnda?

Det känns som att de ofta är av samma kategori av män som kan gå omkring i flummiga, mönstrade harembyxor, går på manskurser, frigörande dans, samt deltar i miljöhippie-arrangemang och dylikt (och för mig kryper det i kroppen av denna kategori män).

Det är dessutom slarvigt och slaskigt att förvara sina prylar på det sättet (alltså om man använder det som skolväska). Det är inget sexigt med bohemiska slarvers på det sättet, tycker jag.

Men detta är min åsikt. Förr om åren kunde jag nog dras till den här typen av kulturbohemer.

Vissa tjejer dras nog till dem? Annars skulle de väl sluta att existera.
Citera
2020-07-26, 23:36
  #46
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Nu är jag inte ung och raggar, men ja, tygkasse bland män går fetbort för mig också.
Jag föreställer mig att de är genusindoktrinerade, vegetarianer, miljöpartister och allmänna cucks som bär tygkasse för att vinna poäng hos kvinnor som är det ovan nämnda?

Det känns som att de ofta är av samma kategori av män som kan gå omkring i flummiga, mönstrade harembyxor, går på manskurser, frigörande dans, samt deltar i miljöhippie-arrangemang och dylikt (och för mig kryper det i kroppen av denna kategori män).

Det är dessutom slarvigt och slaskigt att förvara sina prylar på det sättet (alltså om man använder det som skolväska). Det är inget sexigt med bohemiska slarvers på det sättet, tycker jag.

Men detta är min åsikt. Förr om åren kunde jag nog dras till den här typen av kulturbohemer.

Vissa tjejer dras nog till dem? Annars skulle de väl sluta att existera.

Dock, ska jag tillägga, om jag under pistolhot var tvungen att välja mellan en man som går med magväska (alltså en sån magväska som är stor nere på magen) eller tygkasse, kanske jag ändå skulle välja den med tygkassen tror jag?

Men det är nog för att jag tycker att magväska kan vara snäppet värre.
Citera
2020-07-26, 23:41
  #47
Medlem
dialektikers avatar
Jag tycker det skulle vara lite coolt om de gängkriminella började bära tygkasse istället för sina töntiga magväskor. Det skulle ge dem en ny touch.

Tänk er en gängkriminell, springandes för att undkomma polisen, med en flaxande tygkasse.
Citera
2020-07-26, 23:46
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
Om man inte planerar att handla något men ändå vill vara beredd är det smidigare att ta med en återanvändbar plastpåse, typ den här

I mina ögon det en tygpåse du länkar till. Den är sydd av polyestertyg. Och jag håller med om att de är användbara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in