Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-07-28, 22:41
Medlem
FarbrorTrevligs avatar
Jag vxte upp i Gteborg. Hr hade vi en episk butik som kallades Dolores Comics. Man slde och kpte allt i Serier och album, ven LP skivor. Dom var min personliga inkpsport till den sanna Hippie-rocken, Hawkwind, som jag lrde mig att lska dr. Hade man pengar lade man dem dr, eller s behvde man dem s kunde man slja ngot. Men jag minns hur alla mnniskor var s otreviga denna epok fr vrigt, men dessa personer som jobbade eller gde Dolores som var s lskvrda och skrattvnliga. Alltid goda miner och lenden mtte mig. Jag tror faktiskt att varfr jag r s hippiefierad idag r just fr dessa goa snubbar. Men vem var dom egentligen? Vart r dom idag? Jag kan s mycket nu och ven vrdbranschen. Om de lever s borde de kanske angrnsa till den, och jag vill d erbjuda mig som vrdare av dem. Dom finns i mitt hjrta, alltid. lskar er.

Quasihippie
Citera
2020-07-28, 22:54
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorTrevlig
Jag vxte upp i Gteborg. Hr hade vi en episk butik som kallades Dolores Comics. Man slde och kpte allt i Serier och album, ven LP skivor. Dom var min personliga inkpsport till den sanna Hippie-rocken, Hawkwind, som jag lrde mig att lska dr. Hade man pengar lade man dem dr, eller s behvde man dem s kunde man slja ngot. Men jag minns hur alla mnniskor var s otreviga denna epok fr vrigt, men dessa personer som jobbade eller gde Dolores som var s lskvrda och skrattvnliga. Alltid goda miner och lenden mtte mig. Jag tror faktiskt att varfr jag r s hippiefierad idag r just fr dessa goa snubbar. Men vem var dom egentligen? Vart r dom idag? Jag kan s mycket nu och ven vrdbranschen. Om de lever s borde de kanske angrnsa till den, och jag vill d erbjuda mig som vrdare av dem. Dom finns i mitt hjrta, alltid. lskar er.

Quasihippie
Den sympatiska killen med lngt hr och skgg hette vl Lasse och spelade bas med punkbandet The Perverts i sin ungdom - tror han slog sig ner i Sjuhradsbyggden p 90-talet... En av de andra kallades fr Fritz och var nog nn slags rasistisk hgerextremist som jag uppfattade det.. Och en skum "punkpoet" som kallades fr Dede brukade alltid hnga vid disken - dock inte anstlld.. Alla dessa var gamla punkare och vnner med Freddie Wadling tror jag...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2020-07-28 kl. 23:17.
Citera
2020-07-28, 23:06
Medlem
FarbrorTrevligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Den sympatiska killen med lngt hr och skgg hette vl Lasse och spelade bas med punkbandet The Perverts i sin ungdom - tror han slog sig ner i Sjuhradsbyggden p 90-talet... En av de andra kallades fr Fritz och var nog nn slags rasistisk hgerextremist som jag uppfattade det...

Tack fr informationen. Detta skall jag frska grva i, men det blir nog inte ltt. Spelar ingen roll fr mig vad de tyckte och tnkte, men fr vad de gav mig.
Citera
2020-07-28, 23:13
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Tack fr informationen. Detta skall jag frska grva i, men det blir nog inte ltt. Spelar ingen roll fr mig vad de tyckte och tnkte, men fr vad de gav mig.
Det r ju mjligt att nn av dem fortfarande lever - eller s har de gtt samma vg som sin gamla polare Freddie Wadling...
Citera
2020-07-29, 09:20
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:

Quasihippie
Se
http://www.punktjafs.com/ny/perverts_fakta.htm
https://seriewikin.serieframjandet.s.../Lasse_Dolores
https://seriewikin.serieframjandet.s...hp/Mike_Newitt
http://serieforum.se/phpbb3/viewtopic.php?t=7724
https://www.doloresserier.se/
https://m.facebook.com/lassedolores.otterstrom
https://m.facebook.com/doloresserier?ref=hl
Citera
2020-07-29, 15:28
Medlem
Pansarhyenas avatar
Jag lskade den dr butiken nr jag bodde i Gteborg. Efter att den lades ned har det alltid knts vemodigt att tervnda till staden.
Citera
2020-08-02, 06:23
Medlem
Citat:
En av de andra kallades fr Fritz och var nog nn slags rasistisk hgerextremist som jag uppfattade det..

h... vad r det som tyder p det, menar du? Han r ju snarare vnster.
Citera
2020-08-02, 06:48
Medlem
Engelitzs avatar
Lasse var vl den som var mest intresserad av musik.. Hrdrock och punk.. Hade en son med nn utvecklingsstrning om jag minns rtt.. Den andre snubben var vl mer intresserad av serietidningar och porrtidningar.. Har hrt att det va drfr de gick skilda vgar..
Citera
2020-08-02, 06:55
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friese
h... vad r det som tyder p det, menar du? Han r ju snarare vnster.
Han brukade ibland uttrycka sig lite vl rasistiskt, och de andra gubbarna frskte d korrigera honom och f honom att bli mer PK...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2020-08-02 kl. 07:03.
Citera
2020-08-02, 07:38
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Lasse var vl den som var mest intresserad av musik.. Hrdrock och punk.. Hade en son med nn utvecklingsstrning om jag minns rtt.. Den andre snubben var vl mer intresserad av serietidningar och porrtidningar.. Har hrt att det va drfr de gick skilda vgar..
Nr butiken lg vid Heden och senare intill Kungsgatan s jobbade ven ett par andra hrdrockare/punkare dr - jag tror att en av dem senare var med och startade skivbolaget Woah Daddy... Finns en skvallertrd om honom som tydligen brukar trakasera/vldta unga tjejer...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2020-08-02 kl. 07:50.
Citera
2020-08-02, 09:50
Medlem
Citat:
Nr butiken lg vid Heden och senare intill Kungsgatan s jobbade ven ett par andra hrdrockare/punkare dr - jag tror att en av dem senare var med och startade skivbolaget Woah Daddy... Finns en skvallertrd om honom som tydligen brukar trakasera/vldta unga tjejer...

Du sprider en felaktig bild av Fritz och nu menar du att Lasse brukar trakassera/vldta unga tjejer... (Eller om du menar en medarbetare till Lasse. Du uttrycker dig lite oklart.)

Sluta uipp med ditt spridande av lgner!

Jag tycker att butiken Dolores var en bra grej, och dessa herrar frtjnar bttre n att smutskastas av lgner!
Senast redigerad av Friese 2020-08-02 kl. 09:53.
Citera
2020-08-02, 10:05
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friese
Du sprider en felaktig bild av Fritz och nu menar du att Lasse brukar trakassera/vldta unga tjejer... (Eller om du menar en medarbetare till Lasse. Du uttrycker dig lite oklart.)

Sluta uipp med ditt spridande av lgner!

Jag tycker att butiken Dolores var en bra grej, och dessa herrar frtjnar bttre n att smutskastas av lgner!
Nja, jag skrev inte att gemytliga Lasse var sexualfrbrytare - tror den killen heter Isse eller nt...

ven jag gillade Dolores och kpte skivor och serier dr frn 80-talet och framt...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in