• 1
  • 2
2020-08-03, 15:15
Medlem
Lao Tzus avatar
Hur bör vi som sedan länge vet att kriminaliteten beror på socioekonomiska faktorer, fattigdom och utsatthet bemöta dessa fördomar om invandring?

Finns det överhuvudtaget något som pekar mot ett uns sanning i Aftonbladets främlingsfientliga resonemang?

Andra tankar om att Aftonbladet tillåter denna trycksvärta i grumliga vatten?

Citat:
Den organiserade brottsligheten är internationell och inflyttad, den har inte uppstått ur orättvisor i Sverige.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...arande-en-gata
Citera
2020-08-03, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Hur bör vi som sedan länge vet att kriminaliteten beror på socioekonomiska faktorer, fattigdom och utsatthet bemöta dessa fördomar om invandring?

Finns det överhuvudtaget något som pekar mot ett uns sanning i Aftonbladets främlingsfientliga resonemang?

Det där skriver inte Aftonbladet det är du som hittar på det.
Citera
2020-08-03, 15:52
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Vad jag kunde se fanns det inga fördomar om invandring

Det där med främlingsfientlighet kunde jag inte se, vart stod det?
Sen såg jag inte heller något resonemang från Aftonbladet

Aftonbladet har en debattsida där OLIKA åsikter skall torgföras så det är ju bra. Inte som skitmedia som Fria Tider och annan skit
Helt obegriplig trådstart, se kommentarer ovan, men ett läsvärt debattinlägg i AB
Citera
2020-08-03, 15:54
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Otroligt upprörande, är de rasister på Ab?
Vi måste ut och markera genast..... fy bubblan så hemskt.
Ja alla frågar sig om redaktionen kapats av nazistoida fascister.

Ytterligare en tveksam kollektiv skuldbeläggning av vårt nya klansamhäle i artikeln
Citat:
Andra samband verkar tydligare, som att kriminella ungdomar växer upp i kriminella släkter.
Citera
2020-08-03, 16:11
Medlem
Nu är detta värdegrunds-tveksamma alster en debattartikel, och speglar således inte aftonbladets inställning.

Jag tror kursen ligger fast i övrigt: postmodernism, maktanalys, normkritik, genus, antirasism, homofobi etc etc; vilket ger vid handen, att den heterosexuelle vita medelålders manen, är orsaken till gängkriminaliteten (och alla andra negativa samhällsfenomen).

Occams rakkniv är numera helt bort relativiserad från den offentliga förklarnings-verktygslådan.
Citera
2020-08-03, 17:07
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Otroligt upprörande, är de rasister på Ab?
Vi måste ut och markera genast..... fy bubblan så hemskt.

Citat:
Detta är en debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten, inte Aftonbladet.

Det är inte lätt att försöka läsa text när man har så svårt för sig som TS och du.
Citera
2020-08-03, 17:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det är inte lätt att försöka läsa text när man har så svårt för sig som TS och du.

AB har ju publicerat alstret. Alltså är de rasister och ansvariga.
Citera
2020-08-03, 18:51
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
AB har ju publicerat alstret. Alltså är de rasister och ansvariga.

Öva lite på din läsförståelse en gång till! Tag goood tid på dig! Detta är en svår övning för dig verkar det som:
"Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten, inte Aftonbladet."
Jag vet att varken du eller TS kan bena ut detta, men en del även här på FB klarar av att förstå vad som står.
Citera
2020-08-03, 18:51
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jag noterar att även Åsa Linderborg, tidigare kulturchef på Aftonbladet, gråtit ut och ångrat vad hon skrivit.
https://www.svd.se/jag-blev-som-alla...-jag-drogs-med

Bland annat att hon ryckts med i #MeToo-hysterin och skrivit sådant som inte var sant (eller åtminstone inte gick att bevisa) vilket bland annat ledde till ett självmord. Hennes skriverier har också vid minst två fall fällts av Pressens Opinionsnämnd.

Det gäller ju att skriva det som folk vill läsa. Aftonbladet lever av klick.
En grumlig analys är väl att vindarna håller på att vända.

Snart kanske någon på redaktionen kommer på att det är anarkister (inte svarta) som slår sönder skyltfönster och slåss med poliser. Och att kvinnor inte tjänar mer för att män diskrimineras utan att man faktiskt måste prestera lika för lika lön. Eller att islam inte går ihop med svensk kvinnosyn. Eller att mer resurser till utsatta områden faktiskt gör att det är ännu värre där nästa år. Och annat sån't.

Fetat av mig.
Jag hoppas att du har/får rätt.

Åbergs lösningar kostar vansinnigt mycket pengar, det finns betydligt billigare alternativ.
Citera
2020-08-03, 18:53
Medlem
Satan vad medvetet tröga ni är. Detta är en debattartikel, många debattartiklar publiceras där (från SD bl.a.) utan att det representerar Aftonbladets ställning
Citera
2020-08-03, 18:56
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menger
Satan vad medvetet tröga ni är. Detta är en debattartikel, många debattartiklar publiceras där (från SD bl.a.) utan att det representerar Aftonbladets ställning

Ja ni gillar att debattera det har man märkt.
Citera
2020-08-03, 18:57
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menger

Det du just skrev fattar ju inte de SD-blivna. Aftonbladet har gjort det för svårt för dem genom att skriva:
"Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten, inte Aftonbladet."
WT-SD-blivna här på FB kan inte analysera innehållet i en så lång och komplex mening. Läs TS så ser du hur svårt de har när de tänker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in