Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-08-03, 19:45
Medlem
Cijoks avatar
Hej jag berättar som det är, jag är en något kort, något överviktig man med lår. jag absolut HATAR att prova jeans/byxor men när ens kläder går sönder så skickas man ut för att hitta nya. Har inte hittat något favorit par än, slim fit och skinny ser bara roligt ut på mig. Men vad är era favoriter? jag letar efter sköna snygga vardagliga jeans.

skulle uppskatta om ni nämner butiken och sökord så man kan hitta
Citera
2020-08-03, 19:55
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cijok
Hej jag berättar som det är, jag är en något kort, något överviktig man med lår. jag absolut HATAR att prova jeans/byxor men när ens kläder går sönder så skickas man ut för att hitta nya. Har inte hittat något favorit par än, slim fit och skinny ser bara roligt ut på mig. Men vad är era favoriter? jag letar efter sköna snygga vardagliga jeans.

skulle uppskatta om ni nämner butiken och sökord så man kan hitta

Jag väger 84 kg på 180 cm med hyfsade benmuskler (innebandy och fotboll) och för mig sitter J Lindebergs jeans suveränt. Kostar en slant, men använder man byxorna mycket är det ju inget att bråka om.
Citera
2020-08-03, 19:59
Medlem
SilentVictorys avatar
Kör uteslutande med jeans av denna typ från Diesel https://uk.diesel.com/en/man/fits/tapered/

Carlings brukar alltid ha bra byxor hemma, alt. Diesel-butiker om du har några sådana nära dig.

Jeans med raka ben är faktiskt något av det fulaste som finns

Här har du ett exempel på en modell du helst inte ska köpa https://uk.diesel.com/en/straight/d-...009DG_color=01

Det ser så pöffsigt och slappt ut.
Citera
2020-08-03, 20:01
Medlem
Gronestunes avatar
Du kommer att få ut mer av att klä dig i vad du känner dig bekväm med, både socialt och mentalt. Du kan klä dig i superdyra och exklusiva kläder, men känner du dig inte bekväm med dig själv så kommer du inte få ut det du vill ifrån början. Sitta och fundera över vad andra tycker är snyggt är värdelöst. Var bara vårdad och klä dig hur fan som helst.

Det är så jäkla omanligt att sitta och fundera på vad andra tycker om en, särskilt när det kommer till klädsel. Ska du sminka dig också, din jävla soyboy?
Citera
2020-08-03, 20:05
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Nudie jeans är klart snyggast!
Citera
2020-08-03, 20:11
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Riktiga män köper kläder på Dressmann.

Sökord: Dressmann Stretch Regular Fit Jeans

Fjollor avskyr Dressmann...
Senast redigerad av Ulrik.Agren 2020-08-03 kl. 20:15.
Citera
2020-08-03, 20:14
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Riktiga män köper kläder på Dressman.

Sökord: Dresman Stretch Regular Fit Jeans

Fjollor avskyr Dressman...

Johnells är det som gäller för mig. Dressman är för folk som har noll koll, men som tror de köper något snyggt och trendigt, lol.
Citera
2020-08-03, 20:16
Medlem
Jag har upplevt samma bekymmer efter 40 och lite mer vikt kring magen än vad som kanske är optimalt.
Jag har upptäckt meyer Jeans, de gör byxor för vuxna karar och inte bara för ungdommar.
Sen affär beror lite var du bor men många herrekiperingar för,det märket, skälv brukar jag handla dem på kaufhaf alexanderplatz när jag är i Berlin. Men även i Trollhättan och Rugby.
Fram till jag fyllde 30 körde jag Levis 505 men när man gick från 29 tum till 33 satt de inte bra längre, dessutom verkar modellen utgått.
Senast redigerad av SkogsSaab 2020-08-03 kl. 20:30.
Citera
2020-08-03, 20:19
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Johnells är det som gäller för mig. Dressman är för folk som har noll koll, men som tror de köper något snyggt och trendigt, lol.
Precis, riktiga män har noll koll och står inte framför spegeln..
Citera
2020-08-03, 20:22
Medlem
kalkryggars avatar
Det är svårt för någon här att svara på eftersom vi inte vet något om dig. Det är en jävla skillnad på om du är 16 år eller om du är 58 år. Om du använder flanellskjorta eller collegetröja.

Jag tycker att du trots att du inte gillar det tar dig en heldag på stan och går in-ut i massa butiker och provar massor med byxor. Ta hjälp av dom som jobbar och välj en dag och tid när det är lite lugnare i butikerna. Då brukar man få hur mycket hjälp som helst.

Köp med dig 7-8 par byxor hem som du använder och kommer fram till vilka du gillar. Försök att gillar 2-3 modeller och notera det. Nästa gång du behöver byxor så åker du in till stan och plockar 4 par av varje modell du gillar. Lyckades du gilla 3 modeller så blir det 12 par byxor. Du lär sannolikt kunna ha dom i 15-20 år.

Är du 58 år nu så har du byxor tills du är 75+ och då köper man ändå bara såna där filtbyxor på ICA MAXI ändå. Men ta det problemet när det kommer.
Citera
2020-08-03, 20:55
Medlem
Gekås i Ullared ska enligt rykten ha en fenomenal jeansavdelning.
Citera
2020-08-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronestune
Du kommer att få ut mer av att klä dig i vad du känner dig bekväm med, både socialt och mentalt. Du kan klä dig i superdyra och exklusiva kläder, men känner du dig inte bekväm med dig själv så kommer du inte få ut det du vill ifrån början. Sitta och fundera över vad andra tycker är snyggt är värdelöst. Var bara vårdad och klä dig hur fan som helst.

Det är så jäkla omanligt att sitta och fundera på vad andra tycker om en, särskilt när det kommer till klädsel. Ska du sminka dig också, din jävla soyboy?

Ooh! så Macho av dig
Jag tolkade TS som att han ville ha tips på inköpsställen, så att han slipper leta i onödan.. för att just hitta kläder han känner sig bekväm i..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in