Citat:
Ursprungligen postat av
Psykoton
BackToHegel; meningen med Amazons garanti är att man inte SKA behöva kolla var varan skickas från, allt som köps från Amazon, vare sig det säljs och levereras av Amazon eller tredjepartssäljare. Från och med den 1 juli 2021 är alla marknadsplatser skyldiga enligt EU-lagstiftningen att samla in mervärdesskatt (moms) och skicka in till behörig skattemyndighet. Priset som anges är det du ska betala helt enkelt!
Har du källa på det?
Jag beställer ganska mycket från Amazon.de men ser till att grejorna antingen säljs direkt från Amazon eller är "Fulfilled by Amazon". Då vet jag att paketet skickas från ett EU-land och paketet går igenom utan problem.
Tycker du att det är rimligt att Amazon ska ersätta dig för varenda liten pryl du köper direkt från Kina? Alltså, jag minns när "eBay-fönstret" stängdes. Det var hårt, ledsen i ögat. Men har det gått en tid, vi vet vad som händer om man köper direkt från ett land utanför EU. Att Amazon av good-will ersätter kunden för Postnord-avgiften visste jag inte. Jag vet inget om denna policy, men jag kan tänka att den inte finns till för att öppna eBay-fönstret för just dig Psykoton. Det fattar du väl hur orimligt det är. Varje gång du köper random 5 kr-pryl från Kina ska Amazon kliva i med 75+ kr?