Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-03, 19:22
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Det beror nog på vilket lager det skickas ifrån. För mig har det varierat mellan Postnord, Bring, UPS och DHL.

Får man veta det innan? Ganska viktigt faktiskt.
Citera
2023-01-03, 19:27
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag har sett att när jag beställer saker som skickas från amazon och ibland från marketplace så kan jag beställa dom till mitt utlämningsställe för postnord, då kommer det alltid med postnord. Jag har utlämningsstället som förval och när det inte går att leverera dit så får jag välja min hemadress, då kan det komma med bring eller dhl.
Citera
2023-01-03, 19:33
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Får man veta det innan? Ganska viktigt faktiskt.
Ja det aviseras alltid innan och man brukar kunna välja leveransdag.
Citera
2023-01-03, 20:37
Medlem
soers avatar
Jag får i stort sett alltid hemleverans med Airmee.
Citera
2023-01-04, 10:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Beställde nyss ett paket som nu tydligen ska komma med DHL istället för Postnord som varit brukligt. Är det så att Amazon Sverige har bytt till DHL helt och hållet från årsskiftet eller beror det på varifrån i världen paketet skickas? Det här verkar komma från nåt lager i östeuropa.
Jag får snarare oftare med DHL än Postmord. Men oftast leverans till dörren av Airmee.
Citera
2023-01-04, 10:46
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soer
Jag får i stort sett alltid hemleverans med Airmee.

Airmee är inte bra. Dom sa att dom varit hos mig men det var ingen här. Inte ens ringde på dörren. Använder nu mer Bring och det funkar alltid.
Citera
2023-01-04, 10:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Airmee är inte bra. Dom sa att dom varit hos mig men det var ingen här. Inte ens ringde på dörren. Använder nu mer Bring och det funkar alltid.
Jag har bockat i så att Airmee får lämna utanför dörren. Det går ju dessutom att följa ens leverans i realtid.

Ett par gånger har dom blivit tvungna att skjuta på leveransen ett dygn, men jag orkar faktiskt inte gnälla eftersom Prime-medlemmar trots allt har fri frakt.
Citera
2023-01-04, 13:05
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte

Det finns väl rötägg hos alla fraktbolag. Bring har flera gånger slängt paket på min parkering 30 m från huset, ibland i spöregn. Inte heller så bra, men Amazon har alltid löst alla problem utan krångel.
Citera
2023-01-04, 13:06
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlv0nlinne
Det finns väl rötägg hos alla fraktbolag. Bring har flera gånger slängt paket på min parkering 30 m från huset, ibland i spöregn. Inte heller så bra, men Amazon har alltid löst alla problem utan krångel.

Det var en utlänning här och skulle lämna så jag skrev att porten alltid är låst så man måste ringa... Airmee online tracking gjorde så man kunde gå ut och möta budet andra gången.
Citera
2023-01-08, 20:07
Medlem
Mitt Amazon Prime strular något oerhört. Betalningen godkänds inte står det.
Tidigare har det inte varit några problem. Har följt allt som står enligt Amazon som ska stämma överens med banken.

Men ingen verkar kunna lösa det. Har någon av er varit med om strul med Prime tidigare?
Citera
2023-01-08, 21:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Mitt Amazon Prime strular något oerhört. Betalningen godkänds inte står det.
Tidigare har det inte varit några problem. Har följt allt som står enligt Amazon som ska stämma överens med banken.

Men ingen verkar kunna lösa det. Har någon av er varit med om strul med Prime tidigare?
Ja, jag hade världens strul med just betalning till Prime en månad. Jag tror att jag löste det genom att logga in på någon annan variant än .se, men jag minns tyvärr inte.

Nu funkar det utan problem i alla fall.
Citera
2023-01-09, 15:03
Medlem
swimmingpools avatar
Fler som har problem med att beställa från Amazon? Jag har köpt en kattväska för två katter på tyska Amazon (amazon.de), men dom två ”golven” fattas.

Har tjatat massa gånger på dom, händer ju inget.
Senast redigerad av swimmingpool 2023-01-09 kl. 15:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in