2022-12-01, 15:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
De är tydligen desperata att få fler att handla. Jag får presentkort från dem ofta då jag har Prime. Handlar dock aldrig av dem, varför skulle jag när jag kan stödja svenska bolag som Cdon etc på nätet eller fysiska butiker?
Det svenska CDON?
https://investors.cdon.com/investor-...aktien/aegare/

Ser ut som vilket multinationellt bolag som helst.
Citera
2022-12-05, 15:58
Medlem
Soperents avatar
Det är ganska jobbigt när man beställer 10 varor och de skickar 8 paket när leveranstiden mellan varorna skiljer några timmar eller någon dag istället för att packa allt i 1 eller 2 paket. Förr kunde man välja om man ville vänta in alla varor eller om de ska skicka allteftersom men detta val har försvunnit sedan jag började använda Prime och appen. Sedan är det dåligt att man ej kan välja vem som ska frakta och att det inte går att välja utlämningsställe om man har vissa varor i kundkorgen.
Senast redigerad av Soperent 2022-12-05 kl. 16:38.
Citera
2022-12-09, 21:46
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Har du fått hemleverans dagen efter, fan vilken lyx!
Så bra hade inte ens jag när jag beställde mina grejer.
Fick alltid vänta minst en vecka på mina grejer.
Där ser man hur ojämnt Amazon levererar till kund genom Postnord eller Airmee.

Handlar inget mer från skitmazon
Beror väl på vilka som säljer det du köper på Amazon, om det är Amazon själva eller ett partnerföretag och om de har det på sitt lager i Sverige eller inte? Jag har fått dagen efter leverans, samtidigt som jag också fått vänta mer än en vecka. Jag bor i Stockholms innerstad.

Har köpt lite allt möjligt på Amazon allt från en glasskopa, armband till klocka, strålkastare med mera, grejer som inte fanns någon annan stans i andra svenska butiker/e-handlare. Det har hittills fungerat bra med både leverans och varor. Bra priser tycker jag på det jag köpt.

Testade också att chatta med deras kundtjänst och de har verkligen ett annorlunda, "smörigt" tilltal. De "förstår verkligen min synpunkt" och "de hade tyckt på samma sätt som jag i motsvarande situation". Nu var det ingen stor grej jag frågade om, jag ville mest testa hur det fungerade och de svarade snabbt och som sagt verkligen respektfullt tilltal.
Citera
2022-12-09, 21:49
Medlem
Karmans avatar
En grej jag inte gillar med Amazon är att man måste förregistrera kontokort, som man sedan förutsätts använda igen, för att kunna betala. Jag brukar annars betala med ett virtuellt engångskort från Revolut, men det verkar inte gå på Amazon pga förregistreringen?
Citera
2022-12-09, 22:44
Medlem
ingenios avatar
Är det någon som vet om det går att köpa Amazon Prime-presentkort någonstans? Skulle vilja ge bort ett i julklapp. Är dock egentligen bara intresserad av streamingtjänsten Prime Video. Vill inte ha någon prenumerationsskit där pengar dras från mitt kort varje månad.
Citera
2022-12-10, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
En grej jag inte gillar med Amazon är att man måste förregistrera kontokort, som man sedan förutsätts använda igen, för att kunna betala. Jag brukar annars betala med ett virtuellt engångskort från Revolut, men det verkar inte gå på Amazon pga förregistreringen?

Kör faktura istället. Då gör dom en kreditupplysning på dig sen får du faktura att betala. Man brukar få 2 månader på sig att betala.
Citera
2022-12-10, 16:23
Medlem
Jag köpte några varor den 25 november. Två av sakerna skickas i samma paket och har inte kommit än. Idag så loggade jag in och spårade mitt paket och då står det så här:

"Förväntas nu idag.
Vi beklagar att din leverans är sen. Om du inte har mottagit ditt paket i dag, kan du komma tillbaka hit nästa dag för att få en återbetalning."

Innebär det att jag kan få pengarna tillbaka imorgon (om det inte kommer ikväll) och ändå behålla varorna när de kommer? Eller skickas varorna tillbaka automatiskt om jag begär återbetalning?
Citera
2023-01-01, 13:32
Medlem
Köpte nyss en bokjävel från Amazon till svärfar i julklapp, trots att jag köpte 2 veckor i förväg har bokfan ännu inte dykt upp och nu får jag faktura på boken som ska betalas. Står att boken är levererad under min order men det finns ingen information om vilket leveransbolag som har använts. Har försökt att hitta nån form av kundtjänst till Amazon i sverige men det finns ju tamefan inte ett enda telefonnummer eller mailadress man kan vända sig till. Kan nån skriva ut vilket numret till deras jävla kundtjänst i Sverige är eller hur jag kommer i kontakt med dem?

Skit ner dig Jeff pissluder bezos
Citera
2023-01-01, 14:12
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LevelGreen
Köpte nyss en bokjävel från Amazon till svärfar i julklapp, trots att jag köpte 2 veckor i förväg har bokfan ännu inte dykt upp och nu får jag faktura på boken som ska betalas. Står att boken är levererad under min order men det finns ingen information om vilket leveransbolag som har använts. Har försökt att hitta nån form av kundtjänst till Amazon i sverige men det finns ju tamefan inte ett enda telefonnummer eller mailadress man kan vända sig till. Kan nån skriva ut vilket numret till deras jävla kundtjänst i Sverige är eller hur jag kommer i kontakt med dem?

Skit ner dig Jeff pissluder bezos

Det finns flera sätt att få kontakt med dom, klicka på Kundtjänst i appen eller på hemsidan så kan du välja vilken beställning det gäller. Där kan du välja att bli uppringd, chatta, maila eller lösa ärendet via formulär. Ber man om att bli uppringd får man oftast prata med nån inom några sekunder.
Citera
2023-01-01, 14:58
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LevelGreen
Står att boken är levererad under min order men det finns ingen information om vilket leveransbolag som har använts.
Testa att använda spårningsnummer på denna sidan: https://parcelsapp.com/sv ...brukar hitta bland olika fraktbolag.
Citera
2023-01-03, 18:16
Moderator
HelgeBuks avatar
Beställde nyss ett paket som nu tydligen ska komma med DHL istället för Postnord som varit brukligt. Är det så att Amazon Sverige har bytt till DHL helt och hållet från årsskiftet eller beror det på varifrån i världen paketet skickas? Det här verkar komma från nåt lager i östeuropa.
Citera
2023-01-03, 19:04
Medlem
carlv0nlinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Beställde nyss ett paket som nu tydligen ska komma med DHL istället för Postnord som varit brukligt. Är det så att Amazon Sverige har bytt till DHL helt och hållet från årsskiftet eller beror det på varifrån i världen paketet skickas? Det här verkar komma från nåt lager i östeuropa.

Det beror nog på vilket lager det skickas ifrån. För mig har det varierat mellan Postnord, Bring, UPS och DHL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in